جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سیب زمینی شکم پر


سیب زمینی شکم پر
▪ مواد لازم برای ۴ نفر:
۲ عدد سیب زمینی بزرگ
۱ قاشق چایخوری روغن آفتابگردان
۱ عدد پیاز كوچك (خرد شده)
۵/۲ سانتیمتر ریشه زنجبیل (رنده شده)
۱ قاشق چایخوری پودر زیره سبز
۱ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز
۲/۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
ماست و گشنیز تازه به مقدار لازم
فلفل، نمك و پودر سیر به میزان دلخواه
▪ طرز تهیه:
۱- فر را بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت و برای مدت ۱۰ دقیقه گرم كنید. به وسیله چنگال در داخل سیب زمینی ها سوراخ هایی نسبتاً عمیق ایجاد نمایید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه سیب زمینی ها را در فر قرار داده و مدت ۴۰ دقیقه و یا تا زمانی كه به طور كامل پخته و نرم شوند بپزید.
۲- هر یك از سیب زمینی ها را با چاقو به دو نیم تقسیم كرده و به وسیله قاشق داخل آنها را خالی كنید. البته برای این كار لایه ای را در كنار پوست باقی بگذارید تا سیب زمینی حالت خود را به خوبی حفظ كند.
روغن را در ماهیتابه ای نچسب ریخته و پیاز خرد شده را برای مدتی در روغن تفت دهید تا نرم شود.
زنجبیل تازه كه پیش از این با رنده ریز رنده كرده بودید را به همراه پودر گشنیز، زردچوبه و پودر زیره سبز به پیاز داغ اضافه كنید.
۳- شعله اجاق گاز را كم كرده و به مدت ۳ دقیقه اجازه بدهید تا مواد تفت داده شوند. سپس سیب زمینی های پخته شده كه از داخل پوسته خارج شده اند را له كرده و به مواد فوق اضافه كنید حال نمك و فلفل و كمی پودر سیر را به آنها بیفزایید.
۴- پس از اضافه كردن سیب زمینی های له شده مدت ۳ دقیقه دیگر حرارت دادن را ادامه دهید در ضمن در طول این مدت مرتب مواد را بهم بزنید.
به این ترتیب مواد داخل سیب زمینی ها آماده شده و نوبت به پركردن هر یك از پوسته های سیب زمینی با مواد می رسد. در پایان بر روی مواد هر یك از سیب زمینی ها یك قاشق غذاخوری سرپر، ماست و مقداری برگ گشنیز خرد شده بریزید.
▪ ارزش غذایی:۲۱۲ كیلوكالری انرژی، ۵۴/۲ گرم چربی، ۳۱/۰ گرم چربی اشباع شده، ۴/۰ میلی گرم كلسترول، ۳۵/۳ گرم فیبر.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید