سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

وب سایت « جان کری » با یک میلیون بیننده ـ نقش وب سایت ها در مبادله عقاید و نظرات (در این روز ۴ جولای)


وب سایت « جان کری » با یک میلیون بیننده ـ نقش وب سایت ها در مبادله عقاید و نظرات (در این روز ۴ جولای)
« جان كری » نامزد دمكراتها در انتخابات دوم نوامبر هم متوجه اهمیت وب سایت شخصی در اینترنت شده است. وی سوم ژوئیه ۲۰۰۴ اعلام داشت كه اخبار مربوط به تصمیماتش را نخست در این « وبلاگ » قرار خواهد داد از جمله تعیین معاون آینده اش را.
او از رسانه ها خواست كه برای كسب هر گونه اطلاع، نخست به این سایت كه ساعت به ساعت ـ اگر مطلب تازه ای باشد ـ در آن قرار داده خواهد شد مراجعه كنند. وی گفته است كه عده مراجعین روزانه به این سایت از رقم یك میلیون گذشته است و هركس می تواند نظر و پرسش خود از طریق « ای ـ میل » ضمیمه این سایت برای او ارسال دارد.
كری همچنین گفته است كه با بكار گیری این سایت، صرفه جویی او در هزینه های تبلیغاتی، دست كم پنج میلیون دلار بوده است؛ حال آن كه هزینه ادامه فعالیت این سایت برای او در ماه حدود یكی ـ دو هزار دلار است.
كری تاكید كرده است كه اگر انتخاب شود بازهم نطقهای رسمی و تصمیماتش را نخست در این سایت قرار خواهد داد كه پدیده تازه ای خواهد بود.
وب سایت های شخصی دیر زمانی است كه به صورت یك ابزار بیان عقیده و نظر درآمده اند كه تا نیمه آخرین دهه قرن ۲۰ مردم عادی و اندیشمندان و اصحاب نظر فاقد آن بودند و راهی جز توسل به رسانه های عمومی و یا انتشار كتاب و حضور در اجتماعات نداشتند كه كار آسانی نبود. این وب سایت ها اینك آسانترین و ارزانترین وسیله مبادله عقاید و نظرات درآمده اند.

دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید