پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

همسری موفق باشید


همسری موفق باشید
۱- همسرتان را به بیان احساساتش تشویق كنید، مطمئن باشید رابطه شما به طور فوق‌العاده‌ای بهبود می‌یابد. فكرهای عمیق و احساسات خود را با هم در میان بگذارید تا احساس كنید روابط خوبی با هم دارید. با همسر خود از احساسات خود حرف بزنید، این موجب می‌شود كه زن نسبت به شوهر احساس صمیمیت بیش‌تر می‌كند. احتیاط در ابراز احساسات از سوی مردها یكی از اشكالات عمده آن‌هاست. یكدل باشید، نشان دهید كه حالت و احساس طرف مقابل را درك می‌كند و از این عبارت استفاده كنید، «فهمیدم، درست می‌گویی، آفرین».
۲- یاد بگیرید كه چگونه مسؤولیت‌ها را قسمت كنید، این كار شانه خالی كردن از مسؤولیت‌ها نیست، درست زندگی كردن است.
۳- هرگز در جمع به شریك زندگی‌تان اهانت و بی‌ادبی نكنید، كه اثرات سوء دارد. همیشه در معذرت‌خواهی نفر اول باشید.
۴- بیشتر روی كارهای مثبت همسرتان تاكید كنید تا اعمال منفی او. بیشتر ستایش و كمتر انتقاد كنید. این كار نتایج فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد. حرفتان را بزنید و از انتقاد خودداری كنید، مثلاً به جای این كه بگویید: «تو هرگز به من كمك نمی‌كنی»، بگویید: اگر در شستن ظرف‌ها به من كمك كنی بسیار ممنون می‌شوم».
۵- هم صحبتی زن و شوهر، برای رشد بقای احساس صمیمیت آن‌ها نقش قطعی دارد، بسیاری از زوج‌ها به خاطر نداشتن این مهارت، گرفتار سوء تفاهم و دلسردی و تكدر خاطر می‌شوند.
۶- با همسرتان از موضوعات مورد علاقه‌اش صحبت كنید، اگر این كار از سوی طرفین صورت نگیرد، به مرور صحبت‌ها، سرد و بی‌روح می‌شود. همسرتان با گفت و گوی خود، گاهی فقط به حمایت شما و گاهی نیز به راهنمایی‌های عملی شما نیاز دارد، پس باید نسبت به اشاره‌ها و احساسات همسرتان حساس باشید تا راه‌های مناسب ارتباط با همسرتان را پیدا كنید.
۷- ماهرانه سوال كنید، یك پرسش نابهنگام، طعنه‌آمیز یا بی‌تناسب می‌تواند از ادامه صحبت جلوگیری كند و ناراحتی به بار آورد. پرسش‌هایی كه با «چرا» شروع می‌شود، می‌تواند تولید اشكال كند، مثلاً به جای «چرا دیر كردی؟» می‌توان پرسید كه «آیا مشكلی پیش آمده بود كه دیر به منزل برگشتی؟ »
۸- هر روز به همسرتان كلمات امیدوار كننده بگویید و كلمات محبت‌آمیز به زبان آورید. از زدن برچسب‌هایی مثل شلخته، خودخواه، بی‌ملاحظه و لجباز به همسرتان خودداری كنید.
۹- از مطلق گویی و استفاده از كلماتی مثل «هرگز» یا «همیشه» خودداری كنید
منبع : شبکه خبری ورلد نیوز


همچنین مشاهده کنید