پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

در گذشت داود فارانی


خبر شدیم که داود فارانی شاعر، نویسنده و ژورنالیست سابقه دار رادیو و تلویزیون افغانستان به سن ۶۲ سالگی در شهر کابل پدرود حیات گفته است.
داود فارانی از متقدمان شعر نو و یکی از برنامه سازان بخش ادبیات و هنر در رادیو و تلویزیون افغانستان بود.
آقای فارانی در سالهای جنگ افغانستان را ترک گفت و به آمریکا پناهنده شد، پس از سقوط دولت طالبان به کشورش برگشت و در این اواخر به عنوان مترجم زبان انگلیسی کار می کرد.
دوستان نزدیک خانوادگی او می گویند داود فارانی که اهل ادبیات و سیاست بود، مشغول نوشتن کتابی در مورد مسایل سیاسی سه دهه اخیر هم بوده است.
فاروق فارانی شاعر ونویسنده مقیم آلمان در مورد شخصیت ادبی و سیاسی برادرش داود فارانی گفت داود فارانی یکی از برنامه سازان موفق در رادیوی افغانستان بود که برنامه معروف ترازوی طلایی را می نوشت که به نقد ادبی اختصاص داشت و خود از گویندگان خوش صدای در رادیو به زبانهای دری و پشتو بود.
داود فارانی همچنان در فیلم ونمایشنامه های مختلف نقش بازی کرده است و یکی از چهره های هنری و ادبی سرشناس در افغانستان بود.
دست اندر کاران " زندگی" درگذشت این سه فرهنگی گرانقدر را برای خانواده ها، اقارب ، دوستان ایشان و کافه ملت افغانستان تسلیت عرض می نمایند و خود را در این غم جانکاه سهیم میدانند
منبع : زندگی


همچنین مشاهده کنید