پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

تزئینات میوه ای روی پارچه


تزئینات میوه ای روی پارچه
طرح میوه های گوناگون یكی از لوكس ترین و شاداب ترین موتیوها در دكوراسیون است. رنگ و فرم غنی میوه ها سال ها است كه زینت بخش وسایل مختلف خانه بوده است، از گچبری های سقف و دیوار گرفته تا فرش، كاغذ دیواری و ظروف آشپزخانه مضمون میوه چنان تنوعی دارد كه می توان مجموعه ای متفاوت و متناسب برای هر یك از فصول را با الهام از آنها فراهم آورد. مركبات، به عنوان مثال، با رنگ های درخشان و خیره كننده موتیوی ایده آل برای آشپزخانه و یا فضای غذاخوری هستند كه حسی از یك روز تابستانی درخشان را در هر زمان از سال در وجود ما زنده می كنند. سیب و گلابی با رنگ صورتی و سبز ملایمشان پالت رنگی غنی پاییز را به خاطر می آورند و برای روح بخشیدن به اتاق های شمالی فوق العاده مناسب هستند. طرح آلبالو و گیلاس با رنگ سرخ زیبا درخشش روزهای آفتابی تابستان را برای ما زنده می كنند.
به كارگیری موتیوهای میوه به عنوان آكسان بیشترین تاثیرگذاری را دارد و از انباشتن فضای خانه با طرح های مختلف میوه باید پرهیز كرد زیرا در این صورت تاثیر موردنظر را نخواهند داشت.
مجموعه ای از ظروف تزئین شده با فرم ها یا طرح های میوه بر روی یك طاقچه یا طبقه، یك مجموعه رومیزی و دستمال سفره با طرح آلبالوهای سرخ یا پرده ای با طرح لیمو می تواند این تم را به نحوی ایده آل در فضای خانه ما ارائه كند. تكرار طرح موردنظر در گوشه ای دیگر از اتاق به صورت استنسیل های ظریف روی دیوار یا یك مجموعه زیرلیوانی و یا كوسن های روی مبل و صندلی می تواند نمای ما را كامل كند.
از طرح میوه با روش ها و تكنیك های گوناگون می توان در دكوراسیون منزل سود برد. گلدوزی كردن این طرح ها بر رومیزی، دستمال سفره، لوازم پارچه ای آشپزخانه مانند پیشبند و دستگیره ها و یا لبه پرده یا روتختی یكی از این روش ها است. در تصویر طرح گلدوزی شده گیلاس های سرخ را كه با رنگ های غنی قرمز و زرشكی روی پارچه كتاب سفید ساتن دوزی شده اند ملاحظه می كنید. برق كوچكی كه با نخ سفید روی گیلاس ها دوخته شده است به آنها حجم می بخشد.
یكی دیگر از تكنیك های مناسب برای این منظور استفاده از چاپ دستی و ساخت مهر است. می توانید با سبزیجاتی كه بافت سفتی دارند مثل سیب زمینی و یا حتی یك قطعه اسفنج مهری با فرم دلخواهتان بسازید ضمن آنكه از مقطع بسیاری از میوه ها مانند سیب، گلابی، لیمو و پرتقال نیز می توان به عنوان مهری آماده استفاده كرد. در تصویر طرح سیب چاپ شده با رنگ سبز و صورتی بر روی روكش تشك ها و كوسن را ملاحظه می كنید كه با فواصل مختلف و در تعداد متفاوت بر روی هر یك از بخش های صندلی و كوسن چاپ شده اند. پارچه های آماده بسیاری را نیز می توانید با طرح های گوناگون از میوه ها در بازار بیابید كه ممكن است به عنوان پرده ای برای آشپزخانه، روكش صندلی های میز غذاخوری یا رومیزی مورد استفاده قرار دهید.
یكی دیگر از روش های مناسب جهت تزئین وسایل مختلف خانه از جمله دیوارها با حاشیه ای از طرح میوه تكنیك استنسیل است. استنسیل را می توانید خودتان با رسم طرح میوه مورد نظرتان بر روی یك قطعه طلق و یا حتی مقوا و بریدن آن با یك كاتر تیز تهیه كنید و سپس از آن برای ایجاد نقش میوه روی وسایل مختلف و حتی دیوار بهره بگیرید.
تكنیك مورد نظرتان را انتخاب كنید، طرح و رنگ های دلخواهتان را آماده نمایید و تابستان امسال منزلتان را با مجموعه ای از میوه های رنگارنگ و شاداب فصل بیارایید.

سپیده سلیمی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید