جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شاد زندگی کنید


شاد زندگی کنید
آیا تا به حال به آدم های شاد فكر كرده اید؟ به شرایط زندگی آنها و اینكه آنها چگونه زندگی می كنند اندیشیده اید؟ من مطمئن هستم كه شما در اطراف خود دست كم یك نفر از این افراد موفق را می شناسید. آیا آنها در زندگی خود با حقایق و واقعیت هایی كه ما با آنها برخورد می كنیم روبه رو نمی شوند؟ شاید آنها نكاتی را می دانند كه ما از آنها بی اطلاع هستیم؟! اگر شما كنجكاو هستید كه راز شادی و شادمانگی را بدانید و مایلید كه راز موفقیت افراد شاد را بدانید به مطالب زیر دقت كنید:
۱- افراد شاد زندگی خود را تحت كنترل دارند. آنها محل كار، زندگی و آنچه را كه می خورند خود انتخاب می كنند. اگر شما تا حد امكان دست به این انتخاب ها بزنید در آن صورت مشاهده می كنید كه این شما هستید كه بر موقعیت ها و شرایط تان احاطه دارید نه آنها بر شما.
۲- افراد شاد به ارتباط بین مغز و بدن واقفند. آنها به خوبی می دانند كه باید به هر دوی آنها توجه كرده و از آنها مراقبت كنند. غذای خوب، خواب كافی و ورزش كردن به ما در داشتن ذهنی سالم و شاد یاری می رساند.
۳- افراد شاد به زندگی به عنوان یك میدان برد و باخت نمی نگرند. آنها به زندگی به شكل یك آموزگار می نگرند و از آن چیز می آموزند. در زمان بروز مشكلات و سختی ها اگر اوضاع به نفع شان نباشد، آنها راه های متفاوت و مختلفی را می آزمایند. آنها می توانند اوضاع را تغییر داده و به نفع خود اصلاح كنند، اگر دچار مشكل شده و یا با شكست مواجه شوند سردرگم و درمانده نمی شوند زیرا آنها می دانند كه راه های زیادی را در پیش رو دارند كه می توانند به آنها عمل كنند.
۴- افراد شاد می دانند كه در لحظه چگونه زندگی كنند. آنها به ارزش زمان حال واقفند. اتفاق های بد و ناگوار برای همه انسان ها رخ می دهد، اما چرا ما دوست داریم به آنها به صورت دائم و همیشگی بیندیشیم؟ ما باید اتفاق ها و تجربیات بد و ناگوار را به گذشته بسپاریم و به اتفاقات خوبی بینیدیشیم كه می توانیم در حال یا آینده بیافرینیم.
۵- افراد شاد می دانند كه برخی از اتفاق ها در زندگی از كف ما خارج است. اگر به آینده با دید خوب و مثبت بنگریم و همزمان آمادگی رویارویی با بدترین و ناگوارترین شرایط را داشته باشیم، هیچ گاه در برابر شرایط ناگوار تسلیم نخواهیم شد.
۶- افراد شاد قدم به قدم و با طرح و نقشه زندگی خود را می آفرینند. آنها صرفاً منتظر روی دادن اتفاقات خوب در زندگی نیستند. آنها به اهمیت قدم های كوچك واقفند. آنها می دانند كه وقتی كاری را آغاز می كنند در واقع نیمی از راه را رفته اند.
۷- افراد شاد می دانند كه چگونه مشكلات و مسائل خود را از طریق آموختن از خطاها و اشتباه های خود و دیگران حل كرده و آینده نگر باشند. آنها می دانند كه نباید كاری را نیمه كاره رها كنند بلكه باید با ادامه دادن به اشتباه های خود پی برده و آنها را اصلاح كنند. آنها با تمركز بر هدف و توجه به نكات اساسی در زندگی پیش می روند. من به تعدادی از این توصیه ها عمل كردم و اكنون از قبل شادترم و احساس شادی می كنم. آنها را بیازمایید و ببینید كه آیا آنچه كه آنها انجام می دهند می تواند زندگی شما را نیز دستخوش تغییر سازد؟
ترجمه: مژگان عطایی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید