جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شما هم می توانید از لاغری نجات پیدا کنید


شما هم می توانید از لاغری نجات پیدا کنید
ابتلا به برخی از بیماری ها نظیر اختلالات هورمونی ، اختلالات روانی و پرکاری تیروئید، باعث کاهش وزن در افراد می شود.
یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی ضمن بیان این مطلب افزود: تغذیه اشتباه ، عادات غذایی نادرست و عدم دریافت کالری مناسب در برنامه های غذایی نیز از جمله عواملی هستند که در کاهش وزن افراد تاثیر بسزایی دارد.
وی گفت: بیماری (Anorexia ترس از چاقی) که امرزوه در میان دختران مشاهده شده و در اثر اختلالات روانی ایجاد می شود نیز، می تواند لاغری افراد را به دنبال آورد.ایشان اظهار کرد: تغذیه نامناسب می تواند عوارضی همچون کاهش اشتها، اختلال در دستگاه گوارش (سوئ هاضمه) داشته باشد.
متخصص تغذیه فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: افراد لاغر برای این که وزن آنها افزایش یابد، باید از مواد غذایی پرکالری مانند لبنیات پرچرب ، نانهای حجیم ، کره و مارگارین ، میوه های تازه به خصوص انبه ، موز، خربزه ، انگور و سبزیجات ، ذرت ، نخود سبز، انواع گوشتهای با چربی متوسط ، انواع ماکارانی و انواع مغزها مانند گردو، پسته ، بادام هندی و فندق استفاده کنند.
همچنین شیرینی ها و نوشیدنی های پرکالری و انرژی زا را این افراد باید به رژیم غذایی خود اضافه کنند.
این مشاور تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به پرسش این که چه نوع مواد غذایی باعث کاهش وزن و چه موادی موجب افزایش وزن در افراد می شود، گفت: غذاهای حجیم ، کم کالری و پرفیبر مانند کدو و کرفس باعث کاهش وزن و غذاهای پرکالری و انرژی زا افزایش وزن افراد را به دنبال دارد.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید