جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آرایش لب‌ها


آرایش لب‌ها
برای آرایش لب‌ها، از رژ لبی استفاده كنید كه خیلی پررنگ نباشد، و رنگ متوسط داشته باشد. خط لب را بعد از استفاده رژ لب، بكشید.
دقت كنید كه خط لب خیلی پررنگ‌تر از رنگ رژلب نباشد. خط لب خیلی غلیظ نه تنها <از مد ا فتاده> بلكه اصلاً هم زیبا نیست. برای اینكه رنگ خط لب شما زیبا و طبیعی باشد، از رنگی استفاده كنید كه همرنگ و یا نهایتاً یك درجه تیره‌تر از رنگ رژلب شما باشد. در ضمن خط لب را دقیقاً روی خط طبیعی لب خود (خطی كه سطح صورت را از لب جدا می‌كند) بكشید و اگر لب‌های شما كوچك هستند از نقاشی كردن لب خودداری كنید.
بهترین روش برای درشت‌تر كردن لب‌ها كوچك، استفاده از رژلب‌هایی با رنگ متوسط ( نه كم‌رنگ و نه پررنگ) و نیز استفاده از برق لب است. ‌
بهتر است بعد از كشیدن خط لب، با یك قلموی نازك، اندكی رنگ خط‌لب و رژ لب را با هم مخلوط كنید تا هم، رنگ به صورت یكنواخت بر روی لب‌های شما پخش شود و هر رنگ رژ و خط لبتان با یكدیگر چندان مغایرت نداشته باشند.
آرایش اجزای صورت، در اینجا به پایان می‌رسد اما ممكن است پوست برخی افراد دارای لك‌هایی باشد كه احتیاج به محو كردن داشته باشد. در صورت وجود لك و یا حلقه سیاه دور چشم، این مرحله را بعد از استفاده كرم پودر بر روی پوست صورت انجام دهید.
در بازار محوكننده‌هایی وجود دارند كه برای محو كردن حلقه‌تیره زیر چشم استفاده می‌شوند. این كرم‌ها بهتر است یكی‌-‌دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد.
این محصولا‌ت بیشتر برای كم‌رنگ كردن لكه‌هایی استفاده شود كه بیشتر جلب توجه می‌كنند، اما راه بهتر برای محو كردن لكه‌های پوست، استفاده از همان كرم پودر رنگ پوست است. كرم پودر باید به‌صورت غلیظ‌تر استفاده شود تا در نهایت لكه‌ها نیز به رنگ طبیعی پوست در آیند.
در ضمن بهتر است همواره از محوكننده و كرم پودر با <نشان (مارك) یكسان> استفاده كنید چون در این‌صورت امكان هماهنگ كردن آنها با یكدیگر بسیار آسان‌تر خواهید بود. بعد از پوشاندن لك‌ها توسط كرم‌پودر، سعی كنید با ضربات آهسته انگشت خود بر روی پوست، تمام قسمت‌های پوست صورت را هم سطح كنید تا برجستگی بر روی پوست شما نمایان نباشد. آرایش شما تمام شد، خسته نباشید.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید