جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چگونه بعد از یک روز کاری سخت زیباتر به نظر برسیم؟


چگونه بعد از یک روز کاری سخت زیباتر به نظر برسیم؟
با اجرای چند تكنیك ساده از قبیل شست‌وشوی صورت با آب سرد، ماساژ برخی نقاط پیشانی، دور چشم و گونه و همچنین استفاده از چندین نوع ماسك گیاهی ساده می‌توان پس از سپری شدن یك روز پر استرس كاری، چهره شادابی داشت.
دكتر فرنوش شاكری، متخصص پوست، مو و زیبایی و كارشناس ماساژ درمانی، گفت: نخستین عاملی كه باعث خسته به نظر رسیدن صورت در پایان روز می‌شود، آلوده بودن صورت بر اثر تماس دائمی گرد و غبار هوا با چربی موجود در پوست صورت است.
باكتری‌هایی كه در منافذ پوست زندگی می‌كنند، گاهی به ترشح برخی سموم می‌پردازند كه انباشته شدن آنها روی صورت در مدت زمان طولانی باعث كدر به نظر رسیدن پوست می‌شود.
وی شست‌وشوی صورت با آب خنك و یك صابون گیاهی مانند گل ختمی را در باز شدن رنگ چهره، تنظیم چربی پوست و انقباض مویرگ‌های صورت بسیار مفید دانست و اظهار كرد: به محض پاك شدن سموم باكتری‌ها نه تنها ظاهر صورت بسیار شاداب‌تر می‌شود بلكه خستگی فرد نیز تا حدودی برطرف خواهد شد.
این متخصص پوست و مو راكد ماندن انرژی در نقاطی از صورت را از دیگر علل كدر شدن پوست عنوان كرد و توضیح داد: معمولا با ماساژ دادن آهسته قسمت خارجی چشم نزدیك شقیقه، بالاترین نقطه پیشانی و قسمت برجسته روی گونه انرژی راكد در این مناطق به جریان افتاده و خون به راحتی در مویرگ‌ها حركت می‌كند؛ غالبا دیده شده است پس از چند دقیقه ماساژ چهره فرد گلگون می‌شود و سردردهای موضعی و مقطعی نیز برطرف می شود.
دكتر شاكری افزود: با قرار دادن برش‌های نازك گوجه فرنگی روی پیشانی، گونه و چانه نه تنها مقادیر فراوانی ویتامین ث به پوست می‌رسد بلكه لك‌های ایجاد شده در اثر مواجهه با نور خورشید نیز تا حدودی كم رنگ می‌شود.
وی در پایان ضمن تاكید بر خودداری جدی از استعمال سیگار، الكل و مواد آرایشی نامرغوب و بهره بردن از خواب كافی را در حفظ طراوات و زیبایی چهره بسیار مهم تلقی كرد و گفت: با رعایت همین دستورات ساده نه تنها روند چروك افتادن پوست به تعویق می‌افتد بلكه رنگ واقعی چهره نیز تا حد قابل توجهی حفظ می‌شود.
لازم به یادآوری است اجرای كلیه تكنیك‌های یاد شده به مردان شاغل نیز جهت حفظ سلامت پوست توصیه می‌شود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید