پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

حسن جوهرچی جابر بن حیــــان شد


حسن جوهرچی جابر بن حیــــان شد
زندگی شخصیت‌های علمی همیشه قصه وسوسه‌ برانگیزی برای فیلم‌سازان بوده است. این شخصیت‌ها در طول زندگی خود با ناملایمات، سختی‌ها، مشكلات و فراز و نشیب‌های مختلفی مواجه شده‌اند و این دقیقا همان چیزی است كه می‌تواند دستمایه یك فیلم‌نامه‌نویس برای خلق اثری جذاب شود.
بعد از ساخت داستان زندگی شخصیت‌هایی همچون: بوعلی‌ سینا، شیخ مفید و... حالا داستان زندگی جابر ابن حیان در دستور كار تلویزیون قرار گرفته است. این سریال به كارگرانی جواد افشار برای شبكه الكوثر ساخته می‌شود. این شبكه به تازگی در مجموعه سازمان صدا و سیما راه‌اندازی شده و شبكه‌ای عرب زبان است كه برای مخاطبان عرب زبان در سراسر جهان برنامه پخش می‌كند.
تصویربرداری این سریال از منطقه خور و بیابانك آغاز شد و در حال حاضر در لوكیشن‌های خارج از تهران ادامه دارد.
داستان این سریال داستان درباره زندگی جابربن حیان یكی از شاگردان بزرگ امام جعفر صادق(ع) است و تلاش شده تا در نگارش فیلم‌نامه گوشه‌هایی از زندگی پرفراز و نشیب این دانشمند به تصویر كشیده شود. البته در حاشیه روایت این داستان، قصه عشق راهزنی به نام زبیر به دختری به اسم دلفا مطرح می‌شود كه كشمكش‌های داستانی و جذابیت‌های كار را بیشتر می‌كند. نقش جابر را حسن جوهرچی بازی می‌كند و عنایت بخشی، عنایت شفیعی، انوشیروان ارجمند، سودابه بیضایی، علی رام نورانی، كاظم افرندنیا، حسین توشه، حسن اسدی، صدرالدین حجازی، علی جاویدفر، عزیز هنرآموز، رحیم عرب امینی، سعید عرب، بابك والی و اكبر عبدی دیگر بازیگران این سریال هستند. تهیه‌كنندگی جابربن حیان را محمدتقی انصاری به عهده دارد و همزمان با تصویربرداری حمیدرضا لوافی، تدوین كار را انجام می‌دهد تا سریال هرچه زودتر به پخش برسد. این سریال كه در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای تهیه و تولید می‌شود و پس از پخش از شبكه الكوثر، به احتمال زیاد از شبكه ۳ سیما - پخش خواهد شد.
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید