پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

UIF


UIF
UIF كپسول گوشی از سه قسمت اصلی تقسیم شده است :
الف) سیم پیچ
ب) آهن ربا و صفحه ارتعاشی
ج) صفحه ارتعاشی
از كپسول گوشی برای دریافت فركانس های آنالوگ استفاده می شود. كپسول گوشی قطعه ای است كه در بالاترین قسمت گوشی قراردارد و یا در درب گوشی تعبیه شده است. اگر مشكلی در دریافت صدا بوجود آید این قطعه ایراد پیدا كرده است.
تست كپسول گوشی به وسیله دستگاه مولتی متر انجام می شود. بایستی عددی بین پانزده تا سی اهم، مشاهده شود.
در صورتی كه صدای گوشی دریافت نشود، این مراحل قابل اجرا است :
الف) تست اسپیكر یا كپسول گوشی به وسیله مولتی متر
ب‌) تست اتصال كپسول گوشی به UI
ج) تست قطعه ها در مسیركپسول تا Audio آی سی
۱. در ارتباط با ارسال و دریافت صوت در سیستم تلفن همراه از یك آی سی استفاده شده است. این آی سی واسطه ای بین مدار RF‌ و كنترل دیجیتال است.
آدیو آی سی كه در مجموعه ای از گوشی ها به صورتConverter عمل می كند. آدیو آی سی فركانس های آنالوگ و دیجیتال را به هم تبدیل و زمانی كه فركانس دیجیتال وارد Audio آی سی عمل DC و در مسیر برعكس عمل ADC انجام می دهد. ضمن آن كه قطعه ها در مسیر، باید تست شود.
د) تعویض Audio آی سی
كپسول دهنی :‌
برای ارسال صورت استفاده می شود و از دو قسمت تشكیل شده است :
۱. ترانزیستور Fet
۲. صفحه دیافراگم
كپسول دهنی در تلفن همراه از نوع دینامیكی است و زمانی كه این كپسول دهنی معیوب شود باید از تست دیودی استفاده شود. از یك طرف نمایش عدد را بر روی مولتی متر خواهیم داشت و از سوی نخواهیم كرد. موارد تست كپسول دهنی نیز مانند كپسول گوشی است. یعنی تست قطعه، تست ارتباط ها و تست قطعه ها در مسیر است.
كپسول دهنی در گوشی بر روی سیستم كانكتور نصب می شود. مجموعه كانكتورها شامل:
كانكتور شارژ، كانكتور رابط كامپیوتر، كانكتور هندزفری Hands free و كانكتور آنتن قسمت LED، نور صفحه كلید و صفحه گوشی را تأمین می كند. این قطعه ها به دیودهای نورانی موسوم هستند.
نكته مهم در مورد LED تشخیص دادن جهت آن است. یعنی پایه مثبت و منفی بر روی LEDیك نقطه سیاه قرار دارد.
اگر LED از روی UI‌ درآورده شود، آن به صورت T مشاهده می گردد. اگر مثبت و منفی روی صفحه نیامد و فقط قطعه LED بر روی UI‌ نصب شد LED روشن نمی شود.
LED به صورت موازی بر روی برد UI‌ قرار دارند كه پایه مثبت LED به پلیت مثبت باتری و پایه منفی آن به پلیت منفی باتری برای LED مشكلاتی پدید می آید. بدین صورت كه اگر در گوشی LED از كار افتد. باید منتظر شد كه آیا به صورت تكی از كار افتاده یا كلی است. اگر تكی از كار افتاده باشد، باید اول قطعه LED را تست كرد. تست این قطعه به صورت :
الف) القاء‌ جریان :
اگر سه و شش دهم ولت بر روی دستگاه منبع تغذیه فعال شود، می بایست LED روشن شود.
ب) تست ارتباط پایه های مثبت و منفی با یكدیگر - اگر قطعی در پایه منفی به وجود آمده باشد می توان آن را با تعویض سیم كشی انجام داد.
در حالت كلی اولین كار منو است. چون د رمنوی گوشی LED (آف) خاموش می شود. در قسمت دوم تست ارتباط پایه مثبت، با پلیت مثبت باتری است.
۳- تست ارتباط باید منفی با پایه فعال ساز منفی باشد.
۴- تست درایور یا راه انداز Driver
۵- تست مگینترون Magentron
دربرخی ازگوشی ها چراغ های بسیاری وجود دارد، كه برای راه اندازی آن ها سه درایور مجزا استفاده می شود. این درایورها RGB‌ نام دارند .
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید