پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دانستنی‌هایی درباره التهاب مفصلی


دانستنی‌هایی درباره التهاب مفصلی
بسیاری از مردم از نوعی التهاب مفصلی رنج می‌برند. تقریباً نیمی از افراد بالای۶۵سال دچار این مشكل هستند. بسیاری از آنها از درد مفصلی رنج می‌برند كه فعالیت روزانه آنان را محدود می‌كند.
البته روش‌ها و داروهایی برای كمك به این بیماران وجود دارد. التهاب مفصلی كه گاهی به آن ورم مفصل هم می‌گویند عنوانی كلی برای بیش از ‌١٠٠ بیماری است كه باعث درد، سفتی و تورم در مفاصل می‌شوند.
برخی از این بیماری‌ها علاوه بر مفاصل مناطق دیگر بدن مانند عضلات، استخوان‌ها، رباط‌ها، پی‌ها و اعضاء داخلی را هم مبتلا می‌كنند.
راه‌های درمان التهاب مفصلی شامل این موارد است: نرمش برای افزایش انعطاف پذیری مفاصل و افزایش قدرت عضلانی، رژیم غذایی متناسب برای حفظ وزن در حد مناسب،گرما درمانی و سرما درمانی زیر نظر متخصصین فیزیوتراپی برای كاهش التهاب مفصل، استراحت و خواب كافی، وسایل كمكی مانند مفصل بندها برای حمایت از مفاصل ضعیف و در نهایت با تشخیص پزشك مصرف دارو یا جراحی.
بنابراین اگر شما دچار تورم در مفاصل خود می‌شوید یا دچار خشكی مفاصل در صبح كه بیش از نیم ساعت طول می‌كشد هستید یا دچار درد، قرمزی یا گرمی در مفاصل خود می‌شوید یا كاهش وزن، تب، درد مفصلی و ضعف توجیه ناپذیر دارید به پزشك مراجعه كنید تا علت این مشكلات مشخص شود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ایران سلامت


همچنین مشاهده کنید