جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مهار دیابت با گیاه خواری مطلق


مهار دیابت با گیاه خواری مطلق
آن دسته از افرادی كه از رژیم كم چربی گیاه خواری مطلق استفاده می كنند(حتی محصولات لبنی را هم از وعده های غذایی خود حذف كرده اند)، میزان قند خون پایین تری دارند و كاهش وزن نیز در آنها بیشتر از افرادی است كه از رژیم های استاندارد انجمن دیابت آمریكا پیروی می كنند.
این افراد(گیاه خواران مطلق) در كاهش میزان كلسترول خون نیز موفق تر بوده اند و عملكرد كلیوی در آنها در سطح بهتری قرار دارد. افراد تحت رژیم نیز معتقدند كه پیروی از یك رژیم گیاه خواری مطلق، آسان تر است، چرا كه مجبور به اندازه گیری پروتئین ها یا محاسبه كالری نیستند.
دكتر نیل برنارد- رئیس انجمن پزشكان- در كنفرانس خبری اعلام كرد: «من امیدوارم این مطالعات به جایی منتهی شود كه رژیم غذایی بر نسخه و دارو در كنترل و درمان دیابت، پیشی بگیرد و به عنوان اولین تغییر در شیوه زندگی این افراد به حساب آید.دكتر برنارد و همكارانش در دانشگاه جورج واشنگتن، دانشگاه تورنتو و دانشگاه كارولینای شمالی، ۹۹ نفر را كه از بیماری دیابت نوع۲ (غیروابسته به انسولین) رنج می بردند، تحت بررسی قرار دادند. در این تحقیق، افراد به شكل تصادفی تحت رژیم های كم چربی و كم شكر گیاه خواری مطلق یا رژیم استاندارد انجمن دیابت آمریكا قرار گرفتند.
بعد از ۲۲ هفته، بررسی نتایج حاكی از آن بود كه ۴۳درصد از افرادی كه تحت رژیم گیاه خواری مطلق بودند و ۲۶درصد از افرادی كه رژیم استاندارد گیاه خواری را رعایت می كردند، قادر به قطع یا كاهش استفاده از داروهایی نظیر انسولین یا داروهای كنترل كننده گلوكز شدند.
صدف كوه كن
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید