پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

اینگونه عاشق همسرتان شوید


اینگونه عاشق همسرتان شوید
●چه چیزی باعث می‌شود تا به فردی علاقمند شوید؟
ظاهر می‌تواند یكی از فاكتورهای علاقه‌مندی باشد، كارشناسان بر این باورند كه گاهی ذهن ناخودآگاه دنبال خصوصیاتی می‌گردد كه شاید ما از آن بی‌اطلاع باشیم.
اصولا مردان به طور ناخودآگاه دنبال زنانی هستندكه چهره متناسبی دارند و زن‌ها دنبال مردانی هستند كه توانایی حمایت و تامین امرار معاش را داشته باشند. گاهی اوقات نیز افراد دنبال آدم‌های شبیه والدین خود می‌گردند. یك دختر، مردی با خصوصیات و رفتارهای پدر را به عنوان شوهر دوست دارد و یك پسر نیز همسر خود را در قالب مادرش تصور می‌كند. محققین بر این باورند كه برخی از خصوصیات ژنتیكی است و حتی تداوم ازدواجها نیز گاهی ژنتیكی است. حال ببینیم كه:
چرا ما عاشق یك نفر می‌شویم و او با بقیه چه فرقی دارد؟ انسانها در ضمیر ناخودآگاه خود دنبال فردی می‌گردند، تا توسط او تجربیات خود را كامل كنند. گاهی اوقات با فردی كه كاملا شبیه خود ماست می‌توانیم تجربیات را كامل كنیم و گاهی نیز دنبال كسی می‌گردیم كه بتوانیم از او چیزهایی یاد بگیریم و روحیات و خلقیاتش كاملا با ما تفاوت داشته باشد.
● آیا زوجین خواسته‌های یكسانی دارند؟
معمولا داشتن عقاید و خواسته‌های یكسان نخستین عامل ایجاد جذابیت است. به همین دلیل است كه برخی افراد، كسی را درست مثل خود انتخاب می‌كنند و هر چه یك رابطه فراتر می‌رود این امكان برای طرفین فراهم می‌شود تا متوجه شوند كه آیا با هم همدرد هستند؟ احساسات یكسانی دارند؟ در انتخاب موزیك توافق دارند؟ هر دو با هم با شنیدن یك لطیفه می‌خندند؟ و...
وقتی ما با همسر خود در مورد آرزوها و آرمانهای خود صحبت می‌كنیم یعنی اینكه خواسته قلبی خود را بر زبان می‌آوریم، اگر تاییدی شنیدیم یا خواسته‌های ما با خواسته‌های او تطابق داشت، رابطه، شیرینی خاصی پیدا می‌كند، هدفها مشخص و میسر و معین می‌شود. البته باید بدانید كه هر چه سن انسان بالاتر می‌‌رود، عاقلتر می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌كند، بنابراین آرزوها و خواسته‌هایش نیز تغییر می‌كند.
گاهی اوقات این تغییرات باعث می‌شود تا احساس كنیم نقاط مشترك كمتری با طرف مقابل خود داریم و آن‌طور كه تاكنون فكر می‌كردیم او را نشناخته‌ایم اما این دلیل نمی‌شود تا نتوانید آینده بهتری در كنار او داشته باشید.
چیزی كه در این میان باید به آن توجه داشت صحبت كردن در مورد آمال و آرزوها و عقاید شخصی با طرف مقابل است، زیرا وقتی زوجین در مورد نیازها و علاقه‌هایشان با هم صحبت می‌كنند، متوجه می‌شوند كه هر كدام از زندگی چه می‌خواهند؟
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید