شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

باز آفرینی دوران افتخار


باز آفرینی دوران افتخار
یادآوری خاطرات گذشته با قهرمانان ملی كه هنوز جاذبه ورزش آنها را به سوی خود می كشاند برای نسل های امروزی می تواند جذاب باشد.
چند سالی است به همت فوتبالی های قدیم در رده های مختلف سنی مسابقاتی به مناسبت های پیش آمده برگزار می شود و در آن ملی پوشان سابق فوتبال به میدان می آیند. جام پیشكسوتان فوتبال (مرحوم یونس شكوری) و جام پیشكسوتان تهران از آن جمله است و حركت تازه ای را با دو هدف آشنایی با قدیمی ترها و بازآفرینی دوران طلایی فوتبال دنبال می كند. امسال در جام پیشكسوتان فوتبال كه بیش از صد بازیكن فوتبال قدیمی در آن شركت داشتند و در دو رده سنی برگزار شد و تماشاگران بسیاری داشت ما شاهد حضور قهرمانانی بودیم كه بار افتخارات ملی روی شانه های آنها قرار داشت.
رقابت های فوتبال پیشكسوتان تهران با حضور جمعی از بزرگان ورزش ایران در دو رده سنی۴۰ تا ۵۰ و ۵۰ به بالا در مجموعه ورزشی فدك برگزار شد.
این رقابت ها با استقبال پرشوری از سوی تیم های شركت كننده مواجه شد. در مرحله اول تیم های شاهین، یاران، آرارات و استقلال در رده سنی بالای ۵۰ سال به دوره دوم رسیدند. بازی ها در این مرحله به صورت دوره ای برگزار شد.
در این رده سنی استقلال با دو پیروزی و یك شكست به مقام قهرمانی دست یافت. این تیم ابتدا از سد تیم های شاهین و یاران عبور كرد و در بازی آخر به رغم شكست در مقابل آرارات، به مقام نخست دست یافت. تیم شاهین نیز در روز آخر این رقابت ها با تساوی یك بر یك مقابل یاران با ۴امتیاز به مقام دوم نایل شد. تیم آرارات نیز با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل كمتر به مقام سوم دست یافت.
در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال یاران در روز پایانی با پیروزی پنج بر یك مقابل سازمان آب با كسب ۷ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود كرد. در دیگر دیدار این رده سنی تیم تجارت به پیروزی سه بر دو مقابل پرسپولیس دست یافت اما پرسپولیس به واسطه تفاضل گل به مقام دوم رسید و تجارت سوم شد.در پایان دو رده از بازی ها علی جباری كاپیتان اسبق تیم ملی و بازیكن استقلال به عنوان فنی ترین بازیكن رده سنی بالای ۵۰ سال و محمد پنجعلی در رده سنی ۴۰ تا۵۰ سال این عنوان را از آن خود كرد.
در این دوره سنی تیم های شاهین و آرارات نیز به عنوان تیم های اخلاق برگزیده شدند.
در پایان این مراسم جوایز ارزنده ای از سوی كمیته برگزاری به تیم های برتر اهدا شد.داریوش مصطفوی دبیر فدراسیون فوتبال و جمعی از پیشكسوتان فوتبال ایران در مراسم پایانی حضور داشتند. مسئولیت برگزاری این بازی ها بر عهده حمید جاسمیان و محسن زمانی بود.
حسن حیدری
منبع : همشهری


همچنین مشاهده کنید