سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

با مدیریت معکوس به سوی خوشبختی بروید


با مدیریت معکوس به سوی خوشبختی بروید
تاکنون در مورد مدیریت معکوس چیزی شنیده‌اید! احتمالا پاسختان منفی است، اما مطمئن هستم در بین دوستان و آشنایان به کرات به آنها برخورده‌اید و دیده‌اید افرادی را که با چه پشتکاری جهت تخریب خود و امور مربوط به خود می‌‌کوشند و اصلا گوششان بدهکار نصایح اطرافیان نیست. حداقل ده نفر را می‌‌شناسم که به شدت طرفدار مدیریت معکوس هستند، برای مثال وقتی از آنها به طور مستقیم خواهش می‌‌کنم تا دیگر از مسائل ناامیدکننده حرف نزنند، می‌‌بینم که با پشتکاری عجیب سلسله وقایع هفتگی خود را که همه حکایت از بدبختی آنها دارد و ناامیدی را می‌‌رساند برایم تعریف می‌‌کنند... شما هم بخوانید، برایتان جالب است.
▪ به هیچ عنوان با کسی مشورت نکنید مگر کسانی که مطمئن هستید صلاحیت ندارند!
مشورت با دیگران باعث بازتر شدن حوزه دید انسان‌ها و عملکرد مثبت و مستقیم آنها می‌‌شود. پس برای حرکت در جهت عکس لازم است که راه هرگونه فکر یا ایده جدید که بتواند رویای پنهان از چشم شما را معلوم کند، ببندید. با دید بسته حرکت کردن از روش‌هایی است که خیلی سریع به ناکامی که هدف شماست می‌‌انجامد یعنی جلوی هر ایده جدید را از ابتدا بگیرید. ولی در این بین هستند کسانی که خیلی خوب می‌‌توانند روحیه شما را تضعیف کرده یا شما را به بیراهه‌ها رهنمون کنند. پس برای رفتن به بیراهه از بیراههرفتگان کمک بگیرید!
▪ بی‌نظمی را تمرین کنید!
نظم از اموری است که ناخودآگاه وضعیت آدم‌ها را بهتر کرده و نظم ظاهری به مرور زمان باعث نظم درونی و در نتیجه پیشرفت و رشد می‌‌شود پس در هر زمینه‌ای بی‌‌نظمی را تمرین کنید مثلا در محیط کار به تفریح مشغول شوید و یا در خانه کار کنید و... که این رفتار خیلی خوب شما را به تخریب می‌‌کشاند!
▪ سرسختی به جای نرمی فراموش نشود!
اصل بعدی حرکت معکوس آن است که سعی شود در برخورد با دیگران و مسائل نهایت سرسختی را از خود نشان دهید زیرا نرمی اصلی است در جهت سازندگی. با انعطافپذیری می‌‌توان موفق شد نه ناموفق. پس سعی کنید مانند درختان سخت بایستید تا شکننده‌تر باشید زیرا اگر مانند یک نهال منعطف باشید شاید طوفان به راحتی نتواند شما را بشکند! شعارتان باید مرغ یک پا دارد باشد!
▪ و اما هماهنگی
در کتاب جریان هدایت الهی آمده است: (راهی را برگزینید که با شرایط زندگی و ویژگی‌های فردی و محیطی شما هماهنگ‌تر و سازگارتر باشد.) راستش دلم نمی‌‌آید بگویم بی‌‌خیال این جمله شوید اما همان قدر بگویم که یکی از اصول مهم در حرکت صعودی، رعایت اصل هماهنگی است و یکی از جنبه‌های هماهنگی وقتی است که مثلا کسی می‌‌خواهد ارتباط موثری را با دیگری برقرار کند.در این حال باید هماهنگ با سطح درک و آگاهی و زبان آن فرد با او صحبت کند و لازمه رعایت این اصل هوشیار بودن است، پس...
در پایان می‌‌گویم که امیدوارم شما خواننده گرامی اگر معکوس‌گرا هستید دست کم زمان خواندن این مقاله در این حالت خود بمانید و توصیه‌های معکوس ما را طبق عادت همیشگی خود به صورت معکوس به کار گیرید. می‌‌دانید که منفی در منفی می‌‌شود...
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید