پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

راههای کاهش وزن در افراد پشت میز نشین


کارمندان پشت میزنشین که رژیم می گیرند همگی یک مسئله مشترک دارند : مسئله آنان این است که در حالیکه تمام روز در برابر کامپیوتر نشسته اند چگونه وزن خود را کاهش دهند ؟
با همه این حرف ها کنترل وزن به سادگی یک معادله ریاضی می باشد . برای کاهش وزن شما باید بیشتر از آنچه که کالری بدست می آورید آنرا بسوزانید . وقتی شما پشت میز نشسته اید و تمایل به خوردن دارید معادله ای که برای حل آن تلاش می کنید با شکست روبرو می شود .
توصیه ها:
۱ - در مورد وعده های بین غذائی دقت کنید :
تعداد زیادی از افراد در حالیکه پشت میز نشسته اند تمایل به خوردن دارند . اگر شما یکی از این افراد هستید آماده باشید . در کنار خود غذاهای سالم داشته باشید تا مجبور به خرید مواد غذائی آماده از بیرون نشوید . مواد خوراکی را در کنار خود نگهداری نکنید ،‌بلکه آنرا در جائی در یک قفسه دور از دسترس خود قرار دهید .
۲- بنوشید :
به همین ترتیب اگر آب در دسترس شما باشد ، براحتی تا پایان روز ۷-۸ لیوان آب مصرف می کنید . بنابراین یک بطری یا لیوان آب تازه تمام روز در کنار خود داشته باشید .
۳ - برنامه ناهار :
یک پیشنهاد این است که نیمی از ناهار خود را حدود ساعت ۱۱ و نیمی دیگر را حدود ساعت ۴-۳ بخورید .
پیشنهاد دیگر اینکه از غذائی که خیلی دوست ندارید استفاده کنید تا اشتهای شما برانگیخته نشود و بهترین پیشنهاد این است غذای خود را از منزل به محل کار ببرید .
۴ - حرکت کردن :
اگر ۱۰ دقیقه هم فرصت دارید سعی کنید در این زمان ورزش کنید . هر وقت که می توانید بلند شوید و حرکت کنید . سعی کنید ناهار خود را در جائی دورتر از محل کار خود بخورید و بجای رانندگی راه بروید .
بجای اینکه به همکاران خود e - mail بزنید یا تلفن کنید ، حضوری با آنها تماس بگیرید ، بجای آسانسور از پله ها استفاده کنید . تا می توانید اتومبیل خود را دورتر از محل کار خود پارک کنید .
در برنامه روزانه خود ورزش را در نظر بگیرید . مانند سایر برنامه ها و قرارهای خود با این موضوع برخورد کنید . سطل آشغال را دورتر از میز خود قرار دهید تا برای انداختن آشغال داخل آن مجبور شوید حرکت کنید . تلفن را دور از دسترس خود قرار دهید تا برای رسیدن به آن مجبور شوید خود را بکشید و یا از جای خود بلند شوید .
ـ در ساعات بیکاری ورزش کنید
در ساعات قبل و بعد از کار ورزش کنید تا بی تحرکی ناشی از نشستن پشت میز را جبران کنید .
اگر خانه شما نزدیک به محل کارتان می باشد ، پیاده به محل کار خود بروید و هنگامیکه می خواهید به منزل بازگردید بجای اینکه یکساعت وقت خود را در راه بندان تلف کنید در یک ورزشگاه نزدیک محل کار خود ورزش کنید و پس از آن بطرف منزل حرکت کنید ،‌ در این زمان خیابانها خلوت تر شده و می بینند که در همان ساعت همیشگی به منزل می رسید .
ـ بین دوستان خود همفکر پیدا کنید
در این بازی کاهش وزن همکاران خود را نیز وارد کنید . به این شکل در طول روز شما می توانید یکدیگر را تشویق کنید . با هم غذای سالم بخورید و هنگام استراحت به اتفاق یکدیگر ورزش کنید .
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید