سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

ارزیابی آسوشیتدپرس امریکای لاتین هدف آتی القاعده؟


تروریست های القاعده در محل به استخدام افراد مورد نظر پرداخته تا دست به حملاتی در امریكای لاتین آخرین صحنه ممكن برای تروریسم بین المللی بزنند.
منطقه امریكای لاتین با داشتن گروه های شورشی ، قاچاقچیان مواد مخدر ، باندهای جنایتكار ، مردم محروم و دولت های فاسد رشوه خوار می تواند یك منطقه ایده آل برای اعضای القاعده محسوب شود.
مقامات امریكایی از مدتها قبل از یك حمله القاعده كه سازماندهی آن در آن سوی مرز جنوبی این كشور تدارك دیده شود ، بیم دارند.
سازمان اف بی آی در ماه اوت یك هشدار فرامرزی را در مورد عدنان الشكری جمعه منتشر كرد.
او یك خلبان سعودی مظنون به رهبری یك سلول تروریستی است كه بین ایالات متحده و امریكای جنوبی تردد می كند.
مقامات كشور هندوراس در ماه ژوئن تایید كرده بودند عدنان الشكری جمعه در یك كافه اینترنتی در تگوسیگالپا پایتخت این كشور شناسایی شده بود هم زمان مقامات پانامایی اعلام كرده بودند الشكری جمعه و تعدادی تروریست كه نقش لجستیكی داشتند اندك زمانی قبل از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی از خاك پاناما عبور كرده بودند. بسیاری از كارشناسان امنیتی بیم دارند كانال پاناما كه 4 درصد تجارت جهانی به آن وابسته است هدف بالقوه برای تروریست ها باشد.
یك حمله علیه كانال پاناما می تواند ضربه سنگینی را به مبادلات تجاری بین المللی وارد كند. در آغاز ماه اوت ایالات متحده و 7 كشور امریكای لاتین دست به یك مانور یك هفته ای با هدف آمادگی در مواجهه با یك حمله احتمالی تروریستی علیه كانال پاناما زده بودند.


همچنین مشاهده کنید