شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

درمان های خانگی؛ آسان و شگفت آور


چگونه می فهمید كدام درمان خانگی مؤثر است؟ روش های درمانی كه به طور خلاصه اینجا بیان می شود، مورد پذیرش كارشناسان و عامه مردم است.هنگام سرماخوردگی سوپ جوجه بخوریدمادرم راست می گفت! پزشكان مدت طولانی معتقد بودند كه نوشیدن هر نوع مایع گرم، علایم اولیه سرماخوردگی را برطرف می سازد. اما تحقیقات ثابت كرده است كه سوپ جوجه داغ از همه مفیدتر است. در مطالعاتی راجع به طرق تمیز كردن مخاط بینی، دكترها در میامی، سركشیدن سوپ جوجه را با نوشیدن آب داغ و سرد مقایسه كردند؛ سوپ از همه مؤثر تر بود. دكتر بروك كروبخر، متخصص ریه در مونت سینتایی می گوید: «سوپ جوجه ریزش آب بینی را كمتر می كند.» برای مبارزه با بی خوابی، دوش آب گرم بگیریدبله! حقیقت دارد! یك دوش، زیر آب گرم معمولی قبل از خوابیدن می تواند به شما كمك كند تا بهتر بخوابید. سینتا دورمی، مدیر مركز سلامت و بهداشت خواب در بیمارستان مكلن بلمونت توضیح می دهد: «دوش آب گرم دمای بدن را بالا می برد. بعد از آن یك حالت آرامش به بدن دست می دهد كه خود این امر با یك خواب عمیق همراه است.» طی تحقیقی، ۹ زنی كه دچار بی خوابی بودند، دو شب پشت سر هم، یك ساعت و نیم قبل از این كه بخوابند، دوش آب گرم می گرفتند. هفته بعد همان گروه از زنان با آب ولرم حمام كردند. تحقیق معلوم كرد كه بعد از این كه آنان با آب گرم حمام كردند به خواب آرام بخش و عمیق تری فرو رفتند تا زمانی كه زیر آب ولرم رفتند.برای عفونت های مخمری ماست بهترین درمان است طبق تحقیقاتی در مركز درمانی آلال، متخصصان به این نتیجه رسیدند كه خوردن ماست به انسان كمك می كند كه میزان عفونت های مخمری كاهش یابد. دكتر مری كیم بانل می گوید: «تركیبات اسید وفیلوس در ماست، محیط باكتریایی طبیعی تری را در مهبل ایجاد می كند» او پیشنهاد می كند كه هر روز مقداری ماست بخورید. فقط مطمئن شوید ماستی كه استفاده می كنید حاوی تركیبات اسید وفیلوس باشد.زنجبیل درمان خوبی برای حالت تهوع استزنجبیل علاوه بر این كه باعث پف كردن كیك ها و كلوچه ها می شود، مورد استفاده دیگری هم دارد. این گیاه دارویی می تواند میزان تهوع را كاهش دهد. در مطالعه ای روی ۳۰ زن دانماركی كه صبح ها با كسالت از خواب بیدار می شدند، نشان داده شده كه بیشتر آنها بعد از این كه زنجبیل خوردند، كمتر دچار حالت تهوع شدند. با استفاده از زنجبیل می توان احساس كسالت و بیماری را كم كرد. دكتر آدرین فوگ برمن رئیس مركز بین المللی بهداشت زنان، سفارش می كند كه ۳۰ دقیقه قبل از مسافرت، یك فنجان چای همراه با زنجبیل بنوشید. برای این كه این نوع چای را درست كنید، مطابق دستور زیر عمل كنید: یك عدد زنجبیل تازه به اندازه بند انگشتتان بردارید، پوست بكنید و خرد كنید و با مقداری شكر آن را هم بزنید. آب جوش را روی مخلوط درست شده بریزید و به مدت ۵ دقیقه صبر كنید تا مخلوط، حسابی خیس بخورد. فوگ برمن هیچ وقت به جای آب از آبلیموی رقیق استفاده نمی كرد. در ضمن مقدار زنجبیل مورد استفاده نیز نباید زیاد باشد.
اگر دچار عفونت های ادراری شدید هستید،
آب آلبالو مصرف كنید
پزشكان اغلب توصیه می كنند كه مایعات زیادی را بنوشید تا باكتری ها را بشورد اما چیز دیگری راجع به آب آلبالو وجود دارد كه حتی آن را مؤثرتر هم می كند. دكتر پانل می گوید: «آب آلبالو مانع این می شود كه باكتری ها به دیواره ناحیه ادراری بچسبند. اگر شما مستعد دریافت این گونه عفونت ها هستید، بهتر است برای كاهش خطر ریسك ابتلا به مریضی هر روز ۱۰ گرم آب آلبالو بنوشید. او می گوید: در بعضی از افراد میزان اسیدی كه در آب میوه ها وجود دارد ممكن است موجب حساسیت شود. اگر هم چنین موردی برای شما اتفاق افتاد، آب میوه را با آب رقیق كنید. اگر این هم به شما كمكی نكرد، از نوشیدن آب میوه به طور كامل صرفنظر كنید.
برای خارش پوست از جو دوسر استفاده كنیدبعضی از گیاهان غله ای بیشتر از آن چه كه فكر می كنید، برای ساختمان درونی بدن مفیدند. با مالیدن جو دوسر جوشیده می توان از هزاران ناراحتی پوستی جلوگیری كرد كه از جمله آنها، گزیدگی حشرات و آفتاب سوختگی است. دكتر لنورككیتا، متخصص پوست در مركز پزشكی a.c.l.A پیشنهاد می كند: «وان حمام را با آب ولرم پر كنید و ۲ فنجان جو دوسر به آن اضافه كنید. او اضافه می كند: »جو باعث قطع خارش می شود» جوش شیرین پخته شده هم می تواند جای نیش زنبور یا جوش های پوستی را تسكین دهد. برای كاهش درد نیش زنبور، خمیری از جوش شیرین پخته شده تهیه كنید و روی پوست بمالید.
اگر در خوردن زیاده روی كرده اید، آناناس بخورید
اگر زیاد غذا خورده اید، یك تكه آناناس تازه می تواند حالتان را بهتر كند. فوگ برون می گوید: آناناس حاوی آنزیم هایی است كه به هضم پروتئین كمك می كند.
اگر گلو درد دارید، آب نمك غرغره كنید
مایعات، گلویی را كه می خارد، رام می كند و باعث شسته شدن خلط سینه می شود. ۴ یا ۵ دفعه در روز با محلولی كه در آن نصف قاشق یا یك قاشق نمك و یك فنجان آب گرم است، غرغره كنید. خاطرجمع شوید كه مایع داغ نباشد زیرا آب جوش باعث می شود گلو صدمه ببیند.
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید