چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

داستان مردی که به یکباره تنها شد


مسابقه یی كه پاریسی ها برابر تیم چهارم جدول رده بندی در پیش دارند بدون شك دارای اهمیتی بیشتر از یك آزمون ورزشی است چرا كه این دیدار شاید آخرین فرصت برای تیم پایتخت نشین برای بازگشت به راهی باشد كه از آغاز فصل تاكنون از آن فاصله زیادی گرفته اند. گذشته از آنچه سه شنبه قبل در پارك دوپرنس از خود مقابل قهرمان روسیه به نمایش گذاشتند همه به خوبی می دانند كه شاگردان وحید هلیل هودزیچ قابلیت آن را دارند كه با دست پر از سفر به سوشو بازگردند. اما آنچه بیش از هر چیز ذهن بازیكنان روحیه باخته پاریسی را به خود مشغول كرده، جو حاكم بر هواداران دو آتشه پاریسی است كه در كنكاش های خود برای یافتن مقصر اصلی سقوط تیم محبوب خود، به نام «هلیل هودزیچ» رسیده اند. مربی یی كه آبی های پایتخت نشین فصل رؤیایی را با هدایتش پشت سر گذاشتند طی بازی با زسكامسكو با شعارها و پارچه نوشته هایی كه استعفایش را طلب می كردند، بدرقه شد. جشن «هالووین» یك ماه پیش برگزار شد اما ظاهراً فیلم وحشتناك با سوژه باشگاهی كه غرق در بحران است، تازه شروع شده است. با آغاز دوران محرومیت، امشب برای نخستین بار طی دو ماه آینده «كوچ وحید» روی نیمكت ذخیره ها كنار شاگردانش نخواهد نشست تا نتواند آنچنان كه خودش می گوید شاگردانش را ۱۱۰ درصد حمایت كند. مربی پاریس باید دو ماه از روی سكوها نظاره گر كار شاگردانش باشد. اما شاید این فاصله موقت با تیم، دایمی شود چرا كه حالا بازیكنان تیم هم تمایلی به ادامه كار با او ندارند.
آغاز شورش
حذف ناامید كننده برابر زسكامسكو، سران باشگاه را مجبور كرد تا برای كاهش تبعات این شكست، چهارشنبه شب جلسه یی برای نقد بحران تشكیل دهند و سریعاً مربی خود را روانه یك كنفرانس خبری كنند اما هیچ كس روی واكنش احتمالی بازیكنان باشگاه حساب باز نكرده بود. به موازات این كنفرانس خبری، برخی از بازیكنان كه دلشان نمی خواست نامشان فاش شود در مصاحبه هایی جداگانه با روزنامه «لوپاریزین» به انتقاد از تنبیهات اتخاذ شده درون تیمی پرداختند اما یكی از بازیكنانی كه اتفاقاً برابر زسكا نیز در میدان حضور داشته در مورد مربی بوسنیایی تیم می گوید: «ما خواستار اخراج او هستیم.» تیتری كه فردای آن روی صفحه اول روزنامه نقش بست و اوضاع پاریس را به هم ریخته تر از گذشته كرد. صبح روز جمعه بازیكنانی كه در رختكن خود را آماده حضور در تمرینات می كردند به جای مربی تیم خود را با ژرارد سالوز مدیر اجرایی و ماتیاس باربرا سخنگوی باشگاه رودررو دیدند. هدف آنها برگزاری یك جلسه بازجویی برای یافتن فرد به قول بازیكنان «خائنی» بود كه اظهاراتی را خلاف مواضع رسمی باشگاه ملی روزهای گذشته بر زبان آورده است به همین علت بازیكنان و نمایندگان آنها در سه نوبت جلساتی را با خبرنگاران و مسؤولان روزنامه جنجال آفرین پایتخت برگزار می كنند تا بلكه بازیكن مورد نظر شناسایی شود. در پایان ۲۴ ساعت كشمكش با روزنامه نگاران ژوزه پیرفان فان، كاپیتان تیم مقابل دوربین های تلویزیونی ظاهر می شود تا با بیان چنین جملاتی باشگاه را از داشتن هرگونه بحران درون تیمی مبرا نشان دهد: «گروه بسیار متحد و مستحكم است. هر كسی بوده برای خودش حرف زده همگی با هم سربلند خواهیم كرد.»اما وحید طی آخرین نوبت های تمرینی قبل از مسابقه با فاصله گرفتن از شاگردانش و بدون بیان حتی یك كلمه هدایت تمرینات را به كمك خود بروئو بارونچلی سپرده بود چرا كه خودش بهتر از هر كسی از فاصله یی كه میان او و شاگردانش ایجاد شده آگاه است.
حفظ ظاهر
در حالی كه تعدادی از نشریات فرانسوی دیدار امشب مقابل سوشو را آخرین فرصت هلیل هودزیچ می دانند اما او با اعتماد كامل از آینده خود در پایتخت صحبت می كند. علاوه بر تمام بحران هایی كه پاریس طی چند روز گذشته با آنها دست و پنجه نرم كرده آنها امشب «آرمان» محروم و «امبامی» مصدوم را در اختیار نخواهند داشت. امبامی دچار شكستگی استخوان ران شده و به نظر می رسد تا سه ماه از میادین دور باشد. با وجود تمام این مشكلات هلیل هودزیچ بدون نا امید شدن مطمئن است كه تلاش هایش نتیجه خواهند داد: «حقیقت واقعاً تلخ است. همه و قبل از هر كسی من سرخورده شده اند. اما مطمئن باشید دست از تلاش برخواهم داشت. اطمیمنان دارم تلاش هایم در پاریس بالاخره نتیجه خواهند داد. این روش ها در سایر باشگاه ها نتیجه داده اند حالا چرا نباید در پاریس به كار بیایند؟ به طور كامل مسؤولیتی را كه در قبال در دست داشتن پست مربی یا مدیر فنی دارم، می پذیرم. اما كارم را تا انتها ادامه خواهم داد. ناراحت هستم، خجالت می كشم اما تقلب نمی كنم. همه كار خواهیم كرد كه به عنوانی در خور نام پاریس در لیگ فرانسه دست پیدا كنیم اما دو جامی كه هنوز در آنها حاضر هستیم (حذفی و اتحادیه فرانسه) اهداف اصلی باشگاه و كوتاه ترین راه برای رسیدن به رقابت های اروپایی فصل آینده هستند.» اما به قول یكی از بزرگان همیشه كوتاه ترین راه، راحت ترین راه نیست.
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید