سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

رونی و فاولر نمک فوتبال هستند !


حالا به پیشکسوت‌ها که بگویی، می‌گویند: «این پسره هنوز غوره نشده می‌خواهد مویز شود.» اما همین‌ها بودند که پسرک ۱۸ ساله سابق را آنچنان تا عرش بالا بردند که الان به هیچ طریقی از آنجا پایین نمی‌آید. رونی ۱۹ ساله هیکل تنومندی مثل یک بازیکن ۳۰ یا ۴۰ ساله دارد و از نظر بدنی آینده‌ای شبیه مارادونا در انتظار اوست. او در جریان پیروزی دو بر صفر منچستریونایتد مقابل بولتون یک بار دیگر به شیرین کاری دست زد و روحیه پرخاشگر خود را به معرض نمایش گذاشت. تصاویر تلویزیونی نشان داد که رونی دور از چشم داور مثل فیلم «صمد آرتیست می‌شود» انگشتش را داخل چشم تال بن حیم مدافع حریف کرد. سم الردایس، مربی موفق تیم میهمان از این حرکت بشدت عصبانی بود: «رونی خوش‌ شانس بود که اخراج نشد. اگر داور صحنه را می‌دید، چاره‌ای جز اخراج او نداشت.» این صحنه یادآور حرکاتی بود که او در جریان دیدار دوستانه تیم‌های ملی انگلیس و اسپانیا انجام داد و مثل یک گاو خشمگین به بازیکنان حریف حمله می‌کرد. واقعیت این است که این کالبد تنومند هنوز هم ظرفیت آن همه تعریف و تمجید را ندارد و پشت آن کوه عضله و چربی، اعصاب ضعیفی نهفته است.
البته الردایس نمی‌تواند به کسی درس اخلاق بدهد. همین چند هفته قبل بود که ال‌حاجی دیوف بازیکن او به صورت بازیکن حریف آب دهان انداخته و با محرومیت از ۳ مسابقه روبه‌رو شده بود. دیوف در این بازی با اتمام دوران محرومیت، بازگشتی نه چندان پرفروغ به ترکیب بولتون داشت. با این حال، الردایس از نصحیت‌گویی دست بر نمی‌دارد: «مردم همواره از ستاره‌های فوتبال الگوبرداری می‌کنند. متاسفانه وین رونی کم کم دارد به اینگونه حرکات عادت می‌کند.»
الکس فرگوسن که در گذشته از بداخلاقی‌های روی کین هم دفاع کرده بود، با جانبداری از ستاره نوجوان تیمش می‌گوید: «به نظر من بازیکنان بولتون، به‌ویژه فردی که به این صحنه اعتراض کرد باید از خودشان شرمنده باشند. تعجب می‌کنم که چرا به چنین اعتراضاتی دست زدند. این پسر هیچ کار خلافی مرتکب نشد و فقط دستش را روی صورت بازیکن حریف گذاشت و دیگر هیچ!» الردایس در پاسخ می‌گوید: «من طرفدار قانونی هستم که می‌گوید بازیکن نباید دستش را به سمت صورت یار حریف بلند کند. البته قبول دارم که بازیکن من در انداختن خود به زمین کمی اغراق کرد.»
یک کلمه هم از فاولر چند وقتی هست که از رابی فاولر اثری در زمین فوتبال دیده نمی‌شود. او مجبور است هر چند وقت یک بار که فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کند، به طریقی نامش را بر سر زبان‌ها بیاندازد. فاولر در شکست ۲-۱ منچسترسیتی در زمین اورتون دست به حرکتی زد که می‌تواند یک بار دیگر پایش را به کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلستان باز کند.
او پس از گلزنی به رقیب سابق تیم سابقش – لیورپول– به‌خاطر انجام واکنش عجیب در برابر تماشاگران تیم میزبان از سوی داور کارت زرد دریافت کرد. فاولر ۲۹ ساله بعد از گل به سمت هواداران اورتون رفت و با کف دست به پیشانی‌اش کوبید. او در سال ۱۹۹۹ در زمان عضویت در تیم لیورپول هم بعد از گل زدن به اورتون در محوطه جریمه حریف روی زمین نشست و ادای استعمال موادمخدر را درآورد و به همین دلیل از سوی اتحادیه با ۶ جلسه محرومیت روبه‌رو شد.
از فاولر می‌گوید: «باید خوشحالی او را درک کنید. گل زدن و سپس بازگشت به زمین خودی مربوط به ۶۰ سال پیش است و اکنون گلزن‌ها بعد از گلزنی کمی تفریح هم می‌کنند و به حرکات مفرحی دست می‌زنند. تماشاگران به رابی ناسزا می‌گفتند و او هم به این شکل واکنش نشان داد. باید به بازیکن حق بدهیم که از گلزنی‌اش لذت ببرد. فاولر هیچوقت پیراهنش را از تن درنمی‌آورد. داور هم به من اطمینان داد که به خاطر خروج فاولر از زمین به او کارت زرد نشان داده است.»
آنری با ایان رایت مساوی کرد
تیری آنری که تعداد گل‌های این فصل خود را در لیگ برتر به عدد ۱۶ افزایش داد، بار دیگر برای چلسی صدرنشین خط و نشان کشید. این بیستمین گل او در کل بازی‌های آرسنال در فصل جدید بود. آنری پس از پیروزی ۲-۰ آرسنال در برابر فولام گفت: «من به چلسی اهمیت نمی‌دهم و فقط به کارهایی فکر می‌کنم که خودمان باید انجام دهیم. اگر باور نداشته باشیم که می‌توانیم بار دیگر صدر جدول را پس بگیریم، باید همین الان برویم خانه و استراحت کنیم. من حتی پس از بازی درباره نتیجه مسابقه چلسی – استون ویلا از کسی سوال نکردم.»
آنری با این گل با رکورد ۱۲۸ گل لیگ ایان رایت در آرسنال مساوی کرد و مشترکا با او در رتبه دوم گلزنان تاریخ هایبری ایستاد.
ونگر: به نتایج چلسی علاقه‌ای ندارم
آرسن ونگر مربی آرسنال درباره رقابت داغ صدر جدول در روزی که هر ۴ تیم صدرنشین به پیروزی دست یافتند گفت: «هنوز راه زیادی در پیش داریم. من به دانستن نتایج چلسی علاقه‌ای ندارم و حتی درباره آن سوال هم نمی‌کنم. چون به نظر من دانستن آنها هیچ اهمیتی ندارد. من نگران نتایج سایر تیم‌ها نیستم و فقط به تیم خودم فکر می‌کنم.»
بهترین رکورد تاتنهام
مارتین یول، مربی هلندی تاتنهام به پنجمین پیروزی با این تیم دست یافت. این ۵ پیروزی پیاپی با بهترین نتایج و پیروزی‌های پشت سر هم تاتنهام که در سال ۱۹۹۳ رقم خورد، برابری می‌کند. یول می‌گوید: «حریف به ما فشار زیادی آورد؛ اما ما در نیمه دوم به خود آمدیم و بازی را در دست گرفتیم. کسب ۱۵ امتیاز پیاپی دستاورد بزرگی برای ماست. پس من اکنون آدم خوشحال و خوشبختی هستم.»
کریسمس خوب مورینیو
چلسی با پیروزی یك بر صفر برابر آستون ویلا به پایان سال ۲۰۰۴ نزدیك شد. كریسمس خوب برای مورینیو و چلسی! سرمربی آبی‌های لندن پس از پایان این دیدار گفت:« دیوید اولری، سرمربی آستون ویلا به كارش وارد است. او تغییرهایی به وجود آورد كه من را وادار كرد فكر كنم و سرانجام مجبور شدم دست به تغییراتی بزنم كه به طور طبیعی آنها را انجام نمی‌دادم؛ اما باید از مردانم برای سخت كوشی و تلاش در دیدار روز گذشته قدردانی كنم.
هنگامی‌كه برای قهرمانی مبارزه می‌كنی باید برای نبرد آستین‌ها را بالا بزنی. این كار را انجام دادیم و از بازیكنانم راضی هستم.»
دفاع چلسی بی‌نظیر است. آنها در نوزده دیدار فشرده‌ لیگ برتر تنها هشت گل خوردند. سرمربی پرتغالی گروه صدرنشین انگلستان در این باره گفت: «ما می‌كوشیم تا فوتبالی زیبا را به نمایش بگذاریم. می‌توانم درك كنم هواداران از دمین داف و آرین روبن در میدان چه می‌خواهند. آنها باید همیشه گل بزنند! اما در شرایطی دشوار یك بر صفر پیروز شدیم. با قلبمان بازی كردیم و ۳ امتیاز را به چنگ آوردیم. همه از «گل» حرف می‌زنند؛ اما نباید دفاع كم اشتباه را هم فراموش كرد.»
دیوید اولری، سرمربی آستون ویلا پس از شكست برابر چلسی در استمفورد بریج پس از پایان دیدار گفت: «هر تیم موفقی یك دروازه‌بان و ۴ مدافع موفق دارد. چلسی از این ویژگی سود برد. صدر جدول شایسته‌ این تیم است. آنها می‌توانند به راحتی قهرمان لیگ و لیگ قهرمانان اروپا شوند. شیوه‌ بازی كردن چلسی عالی است.»
منبع : خبرگزاری جامع جوانان ایران


همچنین مشاهده کنید