جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دیدگاه یک مربی


همچنین یك مربی برای اینكه صاحب شغل بشود نیاز ندارد كه شخصاً برای گرفتن شغل به باشگاه ها مراجعه نماید بلكه می تواند در روزنامه ها تمایل خود را برای كار اعلام نماید و یا اینكه در مصاحبه با رسانه های گروهی بگوید كه تمایلی به مربیگری ندارد (در حالی كه واقعاً برای مربیگری ثانیه شماری می كند.)
در انتخاب یك مربی روزنامه ها بسیار تأثیرگذار هستند، آنها مربیان مورد علاقه خود را هر روز مطرح می كنند بدون اینكه نظر مدیران باشگاه ها و یا تماشاگران تیم مورد نظر را در مورد مربی محبوب خود سئوال كنند. جالب اینكه مدیران باشگاه ها اغلب تحت تأثیر پیشنهادات روزنامه ها قرار می گیرند و به توصیه های آنان عمل می كنند.
در فوتبال مدرن، به مربی ای، مربی موفق گفته می شود كه هر روز در مطبوعات، او را مربی مورد نظر چند تیم باشگاهی (بجز تیمی كه در آن فعالیت می كند) معرفی نمایند. از سوی دیگر مربی ناكام، مربی ای است كه هیأت مدیره باشگاه به او رأی اعتماد بدهد چون معمولاً چند روز پس از حمایت های هیأت مدیره، مربی نگون بخت از كار بركنار می شود.
مربیگری واقعاً حرفه عجیبی است. یك روز شما كار دارید و روز دیگر كار ندارید و شاید یك بار بركناری شما باعث شود كه تا آخر عمر نتوانید مربیگری كنید.
برخی از مربیان اخراجی به دلیل امضای قراردادهای بلند مدت، حتی در دوران بیكاری خود بیشتر از مربیانی كه مشغول به كار هستند پول و دستمزد دریافت می كنند. همچنین چه بسیار مربیان ناكامی كه چندین بار فرصت فعالیت مجدد در تیم های بهتر را می یابند. در شرایطی كه مربیان فنی تر از آن خانه نشین هستند. به هر حال فكر می كنم كه مربیان ناكام و اخراجی بسیار خوش شانس تر از مربیان موفق باشند.
واقعاً مربیگری حرفه عجیبی است.


همچنین مشاهده کنید