پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

توتی ، اسطوره شهر اسطوره ها


چهره در هم ریخته كاپیتان توتی پس از پایان مسابقه حكایت از اندوه بزرگ او می كرد. اندوهی كه شاید نه به خاطر شكست بلكه بیشتر به خاطر تصمیمی كه گرفته در دل او خانه كرده است. اما نباید فراموش كرد كه كاپیتان توتی با وجود اینكه سال گذشته میلادی را چندان خوب سپری نكرد اما در آخرین مسابقه فصل و در بازی مقابل پارما كه با نتیجه (یك-۵) به نفع رم خاتمه یافت توانست ركوردی جدید به نام خود ثبت كند و به این ترتیب عنوان بهترین گلزن جالوروسی را به خود اختصاص دهد.
یك خاطره فراموش ناشدنی
«برای یك لحظه چنان شاد بودم كه انگار اسكودتو را برده ایم.» توتی در بازی مقابل پارما صد و هفتمین گل خود را به ثمر رساند و به این ترتیب توانست ركورد روبرتو پروتزو را بشكند: «یك خاطره فراموش نشدنی. یك خوشحالی كه برای همیشه با من خواهد بود.»
یك پیراهن مخصوص
توتی پس از به ثمر رساندن آن گل پرخاطره پیراهن خود را درآورد. در حالی كه زیر آن یك تی شرت مخصوص تدارك دیده بود. تی شرتی سفید با نوشته (۱۰۷ بار با تو و برای همیشه). این پیراهن توتی با استقبال زیادی روبرو شد و خیلی ها خواستار تی شرت زیبای ركورد زن افسانه یی شدند. هواداران نیز سعی كردند با توتی در این شادی شریك شوند. توتی در پایان آن مسابقه گفت: «امیدوارم هنوز سال های زیادی اینجا بمانم و باز هم گل بزنم. برای همیشه این لحظه را در خاطر خواهم داشت.»
یك سال سخت
علی رغم اینكه توتی سال ۲۰۰۴ را با یك خاطره زیبا به پایان رساند، اما این سال چندان هم سال خوبی نبود. چه با پیراهن تیم ملی و چه با پیراهن رم. او در پرتغال به خاطر پرتاب آب دهان روی بازیكن دانماركی محروم شد و به این ترتیب با حذف ایتالیا او هم به خانه بازگشت.
فصل سخت
از نظر باشگاهی نیز توتی فصل خوبی را پشت سر نگذاشت. رم به بدترین شكل ممكن و با یك امتیاز حقیرانه از لیگ قهرمانان حذف شد و در سری A نیز با اختلاف امتیاز زیاد نسبت به یووه صدرنشین در رتبه هفتم قرار گرفته است. باشگاه این ناكامی ها را به نیمكت نسبت داد. جدایی فابیو كاپلو، پراندلی و فولر و آمدن لوئیجی دل نری از بزرگترین تغییرات رم در این فصل بود.
۱۳ فصل در رم
اما از نظر شخصی آمارها برای توتی خوب و مثبت بود. او در طول ۱۴ مسابقه ۱۰ گل زد. توتی برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ و در حالی كه تنها ۱۶ سال در سری A بازی كرد در همان فصل اولین گل خود را به ثمر رساند و پس از آن ۱۳ فصل متوالی با پیراهن جالوروسی به میدان رفت. او فصل پیش توانست با به ثمر رساندن ۲۰ گل ركوردی شخصی را به نام خود ثبت كند.
خداحافظی احتمالی
«فروختن توتی مثل فروختن كلوسئو غیرممكن است» این صحبت های فابیو كاپلو است. سرمربی سابق رم. او سال پیش توتی را با بزرگترین بنای تاریخی رم مقایسه كرد و فروش او را غیرممكن دانست. اما امسال توتی اعلام كرده: «با تیمی كه برای به دست آوردن عنوان تلاش نمی كند نمی توانم ادامه دهم و اگر شرایط اینگونه باشد از اینجا خواهم رفت.»
برای پیروزی می مانم
توتی حرف خود را اینگونه توجیه كرد: «من حرف طبیعی زدم. من یك تیم بزرگ و صاحبنام می خواهم. از باشگاه های مختلف پیشنهاداتی دارم اما هدف اصلی من ماندن است. من منتظر حركتی از سوی باشگاه هستم. چرا كه این شهر لایق یك تیم بزرگ است.»
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید