پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نگاه/آخرین بازمانده


لی ون جائه در ۲۶ آوریل۱۹۷۳ در چونجو بدنیا آمد و برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ شانس قرار گرفتن درون دروازه تیم ملی كره جنوبی را در دیدار با آلمان بدست آورد.
او بعد از اینكه «یونگ این چو» در فاصله ۳۷ دقیقه سه بار دروازه اش توسط كلینزمن (۲) ودیدله باز شد توسط هوكیم مربی وقت كره جنوبی جای خود را به لی ون جائه داد. او در این آ زمایش دشوار موفق شد در ۴۵ دقیقه دوم به خوبی از دروازه كره محافظت كند.
البته او در دو بازی بعدی در تركیب اصلی قرار نداشت و به جای او«یونگ این چو»از دروازه كره محافظت كرد.وی در این باره می گوید: در آن زمان من تنها ۲۰ سال سن داشتم اما در همان تورنمنت تجربه گرانبهایی را به دست آ وردم. اگر چه كه به دلیل مصدومیت نتوانستم در جام جهانی ۱۹۹۸ تیم ملی كره جنوبی را همراهی كنم.
جائه با قد ۱۸۲ سانتی متر و وزن ۸۲ كیلوگرم ،ویژگی های یك دروازه بان خوب را در اختیار دارد.اگر چه او جام جهانی ۹۸ فرانسه را از دست داد و به جای او چابوم كو سرمربی كره جنوبی جی بیونگ كیم و میونگ دونگ چو را به فرانسه برد اما در جام جهانی۲۰۰۲ او لیاقت خود را به نمایش گذاشت و در بازی مرحله یك چهارم نهایی با مهار ضربات اسپانیایی ها باعث صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی گردید. او اكنون عضو تیم سوان سامسونگ كره جنوبی است.
در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی آمار و ارقام فیفا او رتبه هفدهم را بدست آورد. جائه در سال ۲۰۰۴ تنها ۲۲ گل خورده در پرونده خود دارد.وی در باره صعود كره جنوبی به جام جهانی ۲۰۰۶ می گوید:« حضور در سه دوره جام جها نی می تواند افتخارات من را تكمیل كند و بعد از آن به طور حتم جای خود را به جوانتر ها خواهم داد و سعی می كنم برای ترغیب بیشتر جوانان به این پست مدرسه دروازه بانی در سئول تاسیس كنم.»
از ۲۲ بازیكن كره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ ۹، بازیكن در این دوره حضور دارند. لی ون جائه در پست دروازه بانی، لی مینگ سونگ و چوجین چول و كیم نام لی در خط دفاع، سونگ چونگ كوگ، لی یول یا نگ و لی یونگ پیو در خط میانی،هوان یانگ آهن و رای دوچا در خط حمله در این مرحله كره جنوبی را یاری می دهند.


همچنین مشاهده کنید