چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

تقابل میلانی ها در سن سیرو


فوتبال ایتالیا یكی از پرهیجان ترین لیگ های معتبر دنیاست. این بازی ها زمانی جذاب تر می شود كه تیم های سرشناس كالچو روبه روی هم قرار می گیرند.هفته بیست و پنجم كالچو نقطه تلاقی دو تیم بزرگ شهر صنعتی میلان است. این دربی فردا در سن سیرو برگزار می شود و طی آن آث میلان به دیدار اینترمیلان خواهد رفت.
عمده ترین هدف آث میلان كسب یك پیروزی با ارزش و تداوم صدرنشینی در كالچو است.كارلو آنجلوتی برای این بازی همان شیوه همیشگی ۲-۱-۳-۴ را برگزیده است. در این بازی اندری شوچنكو غایب بزرگ به حساب می آید. مهاجمی كه با حضورش می توانست خط حمله میلان را نسبت به اینتر برتری بخشد.
به هر حال با شكستگی گونه ای كه در دیدار با كالیاری گریبانگیر شوچنكو شد او باید به استراحت بپردازد.
در این بازی دیدا درون دروازه قرار دارد. كافو، استام، مالدینی و كلادزه در خط دفاع بازی می كنند. پروچی، پیرلو و سیدورف در خط میانی و روی كاستا به عنوان هافبك نفوذی در زمان حمله به مهاجمان این تیم اضافه می شود.
توماسون و كرسپو نیز به عنوان مهاجمان میلان باید تولدو را شكار كنند. آنجلوتی یك ذخیره طلایی به نام سرجینهو را روی نیمكت دارد كه می تواند در زمان های حساس وارد بازی كند.
در این بازی هر تیمی كه بتواند در نبرد میانه میدان برتری داشته باشد فاتح بازی خواهد بود.
آنجلوتی در مورد این بازی می گوید: وظیفه تمامی بازیكنان را به آنها گوشزد كرده ام در این بازی استام یارگیری فشرده ای را با ویری خواهد داشت تا او نتواند خط دفاع ما را تحت فشار قرار دهد.
در آن سوی میدان اینتر برای این كه نوار شكست ناپذیری خود را حفظ كند یك شب سخت را در پیش دارد. ۹۰ دقیقه بازی كه می تواند این تیم را به صدر جدول نزدیكتر كند.
مانچینی جوان با شیوه ای نسبتاً دفاعی ۲-۴-۴ تیم خود را برابر میلان به میدان می فرستد. تولدو، زانتی بوردیسو، میهایلوویچ، فاوالی، ورون، كریستیانو زانتی، استانكوویچ، آدریانو و مارتینز ۱۱ بازیكن این تیم به شمار می روند.
اینتر از لحاظ نفری نسبت به آث میلان نه تنها ضعیف تر نیست بلكه دروازه بان جوان این تیم تولدو بسیار باتجربه تر از دیدا برزیلی است. شاید نقش تعیین كننده در این بازی را تولدو ایفا كند.
اینترمیلان در حال حاضر با ۴۳ امتیاز در مكان سوم جدول ایستاده است.
البته بازی های هفته بیست و پنجم از امروز با دیدارهای برشیا با سامپدوریا و فیورنتینا و اودینزه آغاز می شود. از بین این ۴ تیم فقط سامپدوریا و اودینزه در بالای جدول قرار دارند.
در سایر بازی های روز یكشنبه یوونتوس در غیاب پاول ندود مصدوم با سیه نا دیدار می كند. كاپلو دوست دارد خاطرات قهرمانی با آث میلان را این بار با یوونتوس تكرار كند. توقف هفته قبل یووه برابر مسینا باعث شد تا این تیم صدر جدول را از دست بدهد. البته طرفداران یوونتوس امشب برای شكست آث میلان برابر اینتر دست به دعا برمی دارند تا شاید یووه به جایگاه اصلی اش بازگردد.
این هفته بولونا با لیورنو دیدار می كند، كالیاری در جنوب ایتالیا میزبان آتلانتاست، در رم، لاتزیو با پارما جدال خواهد كرد، لچه به مصاف مسینا می رود، پالرمو با رم روبه رو می شود و رجیانا نیز با كیه وو ملاقات خواهد كرد.




چلسی- لیورپول در فینال جام اتحادیه
لیگ برتر انگلیس این هفته در غیاب پیشتاز برگزار می شود و طی آن منچستر و آرسنال فرصت پیدا می كنند تا به این تیم نزدیكتر شوند. چلسی نیز فردا در فینال جام اتحادیه به دیدار لیورپول خواهد رفت.
میلیونرهای چلسی بعد از حذف از رقابت های جام حذفی حالا به لیگ برتر و جام اتحادیه چشم دوخته اند تا از سه گانه انگلیس دو جام را به خانه ببرند.
چلسی كه هنوز در لندن نباخته است در حال حاضر با ۶۸ امتیاز پیشتاز است. منچستر یونایتد با فاصله نسبتاً زیاد یعنی ۹ امتیاز كمتر در مكان دوم جدول ایستاده است.
این تیم امروز در اولدترافورد با پورتموث دیدار می كند. با آمدن ون نیستلروی در كنار وین رونی پدیده این فصل لیگ برتر بسیاری از معضلات خط حمله منچستر كاهش می یابد. منچستر نیز از جمله تیم هایی است كه در این فصل در خانه شكست نخورده.
الكس فرگوسن نظر مثبتی روی این بازی دارد و در گفت وگو با B.B.C اعلام كرده كه بدون شك منچستر یونایتد فاتح این دیدار خواهد بود. حریف منچستر در این بازی در ۱۳ بازی خارج از خانه ۷ بار طعم شكست را چشیده است.
تیم فوتبال آرسنال سومین شانس قهرمانی در این فصل لیگ برتر بعد از یك شروع خوب و بدون شكست بعد از اینكه از منچستر یونایتد در لیگ برتر شكست خورد به دوران نزول پا گذاشت و هنوز نتوانسته جایگاه اوایل فصل را از چلسی بازپس گیرد.
در هفته بیست و هشتم آرسنال با ساوتهمپتون دیدار می كند كه اكنون در قعر جدول در شرایط بحرانی قرار دارد. این تیم در بیست و هفت بازی گذشته تنها سه پیروزی در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
آرسن ونگر هنوز نمی تواند از سول كمپل استفاده كند، زیرا آسیب دیدگی او بهبود نیافته است. تیری آنری بهترین گلزن لیگ برتر در این بازی می تواند نمایش خیره كننده ای داشته باشد تا تعداد گلهایش افزایش یابد. ساوتهمپتون با دریافت ۴۳ گل یكی از متزلزل ترین خطوط دفاعی را در لیگ برتر دارد.
در سایر بازی های امروز آستون ویلا با اورتون دیدار می كند، كریستال پالاس میزبان بیرمنگهام سیتی است و تاتنهام هاتسپرز نیز با فولهام دیدار می كند.
بازی های یكشنبه با انجام دو دیدار دیگر پیگیری می شود كه طی آن در سنت جیمز پارك، نیوكاسل با بولتون مسابقه می دهد و در ریورساید نیز میدلزبرو یكی از تیم های پرسروصدای این دوره با چارلتون روبه رو می شود. میدلزبرو تیم دوم شهر نیوكاسل در این فصل با بازیكنان سرشناسی چون رایزیگر، هاسل بنك، بودوین زندن و... درصدد به دست آوردن یك سهمیه اروپایی است.
رقابت فشرده بایرن مونیخ- شالكه در بوندس لیگا
رقابت تنگاتنگ بایرن مونیخ و شالكه اكنون به اوج خود رسیده است و تنها تفاضل گل مثبت ۲۱ بایرن این تیم را همچنان در صدر باقی نگه داشته است.
این دو تیم در آغاز هفته بیست و دوم بوندس لیگا طی امروز و فردا به میدان خواهند رفت.
بایرن مونیخ بعد از پیروزی خیره كننده در لیگ قهرمانان برابر آرسنال حالا باید در زمین فرایبورگ به میدان برود.
بایرن بعد از آن بازی سنگین حالا با تیم ته جدولی فرایبورگ بازی ساده ای را در پیش خواهد داشت. با این وجود در این فصل بایرن در بازی های خارج از خانه آمار چندان درخشانی را به جای نگذاشته و در ۱۰ بازی تنها ۴ پیروزی به دست آورده است.
علیرغم اینكه بایرن هفته گذشته تا دقیقه(۵۲) ۵ گل از دورتموند پیش بود، اما باز هم شانس بازی به هاشمیان نرسید. باید این هفته منتظر اتفاقات تازه ای در این تیم باشیم.
فرایبورگ در این بازی ریچارد گولز را به دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد. در سایر بازی های امروز كایزرسلاترن با فریدون زندی هافبك ایرانی تبارش میزبان ولفسبورگ است. زندی بعد از یك هفته غیبت مجدداً در خط میانی كایزرسلاترن قرار خواهد گرفت.
كایزرسلاترن در حال حاضر در مكان دهم جدول جا خوش كرده ولی ولفسبورگ دو پله از این تیم بالاتر است.
هامبورگ نیز مانند كایزرسلاترن هفته پیش از ستاره ایرانی اش سود نبرد، اما با این وجود دو بر یك به پیروزی رسید. توماس دال هنوز به مهدوی كیا اعتقاد لازم را پیدا نكرده تا او را در هر بازی در تركیب اصلی قرار دهد.
هامبورگ امروز در برلین پایتخت آلمان میهمان هرتابرلین است. این دو تیم در جدول بوندس لیگا در همسایگی یكدیگر هستند و تنها هامبورگ با ۳۷ امتیاز در مكان ششم جای دارد.
در بندر برمن نیز تیم فوتبال وردربرمن با بوخوم روبه رو خواهد شد. این بازی ها فردا با دیدار حساس لوركوزن و اشتوتگارت در ورزشگاه اختصاصی آرنا دنبال می شود. تیم شالكه نیز با آیلتون و ابه ساند دو تن از بهترین مهاجمان بوندس لیگا به پیشواز هانوور تیم تازه وارد بوندس لیگا می روند.
بارسلون بدون رقیب پیش می رود
آیا بارسلون می تواند فاصله كنونی را تا پایان راه لالیگا در این فصل ادامه دهد تا فرانك ریكارد مربی جوان این تیم به بلندمرتبه ترین آرزویش در طول دوران ورزشی اش دست یابد.
بارسلون امشب با ضعیف ترین تیم حال حاضر لالیگا یعنی نومانیسا دیدار می كند. تلاقی دو تیم بالا و پایین جدول می تواند برای بارسلونا مفید تر باشد تا اختلاف ۷ امتیازی این تیم با سایر رقبا حفظ شود.
مثلث ویرانگر دكو، رونالدینهو و اتو می تواند برای هر تیمی مشكل آفرین باشد.
در حالی كه بارسلون در هفته بیست و پنجم لالیگا دیدار آسانی را در پیش دارد. رئال مادرید به منطقه خطرناك گالیسیا در شمال اسپانیا گام می نهد. باخت هفته گذشته مقابل بیلبائو نوار هفت پیروزی پیاپی لوگزامبورگو را پاره كرد.
این مربی برزیلی بعد از اینكه در دیدار هفته گذشته رونالدو، فیگو و زیدان را از ابتدا به میدان نفرستاد نمی خواهد بار دیگر سوژه مطبوعات سمج اسپانیایی هاشود و در مصاحبه ای با ماركا یكی از نشریات برجسته اسپانیایی با اعتراف به اشتباه خود گفت: یقین داشته باشید كه این بار این سه نفر در بین نفرات اصلی خواهند بود مثل دیدار با یوونتوس كه به پیروزی ما منجر شد. خاویر ایرورتا كه كمتر در خانه بازی را به حریفان واگذار كرده در مورد این دیدار می گوید: رئال برای ما حریف خطرناكی خواهد بود.
این تیم از مجموعه ای از بهترین ستاره های دنیا تشكیل شد و همواره بازی با این نوع تیم ها بسیار سخت است. در دو بازی دیگر امشب اسپانیول با آلباسته و مایوركا با لوانته دیدار می كنند.
در جدول رده بندی لالیگا اكنون بعد از بارسلون كه درصدر جای دارد رئال مادرید، بتیس، سویل و ویارئال حضور دارند. در انتهای جدول نیز سانتاندر، آلباسته، مایوركاونومانسیا روی خط قرمز گام برمی دارند.


همچنین مشاهده کنید