جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

دیوار محکم بایرن


می گفت كه صحبتش با مارتین دمیكلیس آرژانتینی در زمستان بود كه تأثیر زیادی روی تیم در نیم فصل دوم گذاشت. «مارتین آن موقع به من توضیح داد كه نظرش عوض شده و حاضر است به جای اینكه فقط در دفاع منتظر بازی باشد در هافبك دفاعی بازی كند.» بایرن این گزینه را امتحان كرد و از آن به بعد بود كه تیم «منسجم تر و باثبات تر» بازی كرد و به گفته ماگات حالا تیمش توان این را داردكه «كل وقایع را در طول بازی كنترل كند.»
به خاطر همین سازمان خوب تیمی كه حداقل یك نیمه تمام عالی كار كرده بود كه بازی تك ضرب هنرمندانه آرسنال كه در جهان فوتبال معروف و برای سایر تیم ها وحشت برانگیز است هیچ گاه فضای لازم را پیدا نكرد.
پاتریك ویرا فقط شانه هایش را غمگینانه بالا انداخت. استراتژیست فرانسوی و كاپیتان تیم آرسنال گفت: «ما در زمین هیچ راه حلی نداشتیم، راستش را بخواهید الان هم هیچ راه حلی ندارم. بایرن تیم بهتر بود.» هم تیمی او اشلی كول نیز اعتقاد داشت كه »آرسنال اگر می خواهد روزی در اروپا موفق شود، باید این سبك بازی را بیاموزد. آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال نیز بایرن را شایسته صعود به مرحله یك چهارم می داند. او در مورد حریفش گفت: «البته شكست ناراحت كننده است اما من احساس می كنم كه ما به یك تیم قدرتمند باختیم كه از ما بهتر بود. درواقع بایرنی ها بهترین تیمی بودند كه ما در طول سال های گذشته با آن بازی كرده ایم.» ونگر اعتراف كرد كه سال گذشته با ناراحتی بیشتری حذف شدند چون »چلسی از ما بهتر نبود.»
تعریف لندنی ها از نمایش بایرنی ها بی دلیل نبود چون تیم ماگات كار هنرمندانه یی كرده بود. آنها توانسته بودند یك دیوار دفاعی محكم تشكیل دهند، بدون اینكه بازی از دست شان خارج شود، بدون اینكه بیهوده عقب بكشند و در لاك دفاعی فرو روند و بدون اینكه میدان را به دست حریف شان بسپرند.
میشائل بالاك كه بار دیگر بازی بسیار خوبی كرد، باوجود نقش تهاجمی اش در تیم كه بعد از پست جدید دمیكلیس در تیم برایش مهیا شده، در كارهای دفاعی هم بی نقص بود. او تقریباً هر فرصتی را برای بازیسازی از ویرا گرفت و به او اجازه نداد بازی تیمش را طراحی كند و از آنجا كه ویلی سانیول هم در دوئل با تیری آنری روز خوبی داشت كلاس فردی مهاجم آرسنال كه از نظر ماگات «هیچ گاه به اندازه آن شب ندویده بود» هم فایده یی نداشت. او فقط در یك موقعیت لوسیو در جلویش بود كه گل زیبایی را به ثمر رساند.
اینكه ۲۵ دقیقه پایانی علی رغم بازی خوب بایرنی ها به یك مسابقه مهیج و دلهره آور برای نیمكت بایرن تبدیل شد، بیشتر از اینكه به بازی دفاعی بایرن ربط داشته باشد به ناكامی آنها در استفاده از فرصت های شان در ضد حملات بود. اولی هونس مدیر باشگاه درباره آن ۲۵ دقیقه «جهنمی» می گوید: «من دایماً داشتم به بارسلونا فكر می كردم. بدترین چیز این بود كه در دقیقه ۹۰ گل دوم را می خوردیم. این كابوس من بود.»
اما به جای آن مونیخی از جریزه اعتماد به نفس فراوانی را با خود از جزیره آوردند كه مدت ها بود آن را از دست داده بودند. در ۲۱ حضور قبلی در جام باشگاه های اروپا بایرن فقط سه بار از صعود به یك چهارم بازمانده بود كه دوبارش در دو فصل گذشته اتفاق افتاد. الیوركان در این باره گفت: « برای ما خیلی مهم بود كه بعد از دو سال به جمع هشت تیم نهایی راه پیدا كنیم. ما بعد از سال ها دوباره تلفیق مناسبی را در بازی مان پیدا كرده ایم.»
البته كه با این شیوه بازی از فوتبال جادویی آن طور كه بارسلونا و چلسی یك شب پیش از آن به نمایش گذاشتند، خبری نیست. بایرن اینگونه نیست. قدرت همیشگی شان كه دوباره آن را از نو كشف كرده اند، كنترل است كه اگر روی ماكای سلامتش را بازیابد با بی رحمی بیشتری به گل هم می رسد و این برای رقبا ترسناك است. الیور كان می خواست حتی آن شب را به عنوان «هشداری به شالكه» معرفی كند كه یكشنبه باید در مهمترین مسابقه بوندس لیگا با آن روبرو شوند.
حداقل در انگلستان كه حالا احترام زیادی به بایرن مونیخ گذاشته می شود. آنها برای دوتیم باقیمانده شان در رقابت از هیچ حریفی بیشتر نمی ترسند. ینس لمن دروازه بان آلمانی آرسنال حرفی زد كه كارشناسان انگلیسی هم به آن اشاره كرده بودند: »این بایرنی ها چلسی را هم نابود می كنند.»
ماگات كه آنقدر اعتماد به نفس دارد و فقط می گوید: «بله، ما می توانیم لیگ قهرمانان را ببریم.» لبخندش به هنگام این حرف به طرز خاصی در چهره اش نقش بسته بود.
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید