جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

هفت ستاره آسمان اروپا


با این وجود سرنوشت اكثر تیم ها و مسابقات به بازی برگشت موكول شد و به این ترتیب سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته یكی از زیباترین اتفاقات فوتبالی رقم خورد. تیم های بزرگ علی رغم شایستگی حذف شدند و درام و زیبایی در كنار یكدیگر همچون یك فیلم زیبای سینمایی به روی صحنه رفت اما جدای نتایج بازیگران این فیلم جذاب هر یك به تنهایی خالق یكی از زیباترین لحظات بودند و در این میان بودند كسانی كه هنرمندانه تر از سایرین به ایفای نقش پرداختند. هنرمندترین های چارچوب نیز در دور روز پرهیجان فوتبال اروپا از نگاه یوفا از این قرار است.
رونالدینیو (بارسلونا)
هرچند بارسلونا سرنوشت تلخی مقابل چلسی داشت اما بازیكن برزیلی در همین مسابقه نشان داد چرا به عنوان بهترین بازیكن جهان انتخاب شده است. ۹ دقیقه بعد از پنالتی دقیقه ،۲۷ رونالدینیو با یك چیپ هنرمندانه آنچنان شوتی را روانه دروازه كرد كه برای پتر سچ دروازه بان چلسی هیچ شانسی باقی نماند.
هرنان كرسپو (میلان)
گلزن آرژانتینی باز هم دو گل از بهترین گل های اروپایی خود را به ثمر رساند. او در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل منچستر یونایتد گلزنی كرد. اما گل او دربازی برگشت نه تنها نجات بخش میلان بلكه یكی از گل های زیبای این مسابقات بود.
سیلون ویلتورد (لیون)
هرچند لیون در بازی رفت پیروز شده بود اما آنها به این نتیجه رسیده بودند كه باید در خانه كار را تمام كنند. بازیكن ملی پوش فرانسوی كلید شكست دردناك وردربرمن بود. او در دقیقه هشت اولین گل خود را به ثمر رساند و توانست در نیمه دوم هت تریك كند.
دیوید ترزگه (یوونتوس)
ترزگه در بهترین لحظه مسابقه به میدان رفت و یكی از بهترین مهره های یووه بود. مهاجم فرانسوی در دقیقه ۷۵ با یك حركت آكروباتیك گل اول یووه را به ثمر رساند و سبب ساز پیروزی تیم اش شد. او سپس در وقت اضافه نیز مهره یی تأثیرگذار برای یوونتوس بود.
لوییس گارسیا (لیورپول)
او در بازی رفت نیز برای لیورپول گلزنی كرد. بازیكن اسپانیایی توانست در استادیوم بای آرنا دو بار گلزنی كند. اولی در دقیقه ۲۸ و دومی ۴ دقیقه بعد و از سمت راست.
یان ونگور هسلینگ (آیندهوون)
به لطف گل او بود كه آیندهوون توانست اعصاب موناكو را به هم بریزد. او در دقیقه ۲۷ با یك ضربه سر دروازه تیم فرانسوی را باز كرد و یكی از نمونه های بازی یك مهاجم بود.
تیری آنری (آرسنال)
آنری بار دیگر كلاس بازی خود را با گلی كه در دقیقه ۶۶ مقابل بایرن مونیخ به ثمر رساند نشان داد. هرچندگل او نتوانست تیم اش را نجات دهد اما مرد فرانسوی با كنترل خوب خود و ضربه تمام كننده اش هیچ شانسی برای اولیور كان باقی نگذاشت.
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید