پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ال کلاسیکو، آخرین امید رئال


بارسا به این امید به مادرید آمده است تا با پیروزی مقابل رئال هم رقیب دیرینه خود را شكست دهد و هم به یك قدمی قهرمانی در لالیگا برسد. اختلاف ۹ امتیازی این دو تیم و هشت بازی باقی مانده تا پایان لیگ به این معنی است كه حتی كسب یك تساوی هم به احتمال بسیار زیاد رئال تیمی كه به ادعای رئیسش بهترین تیم دنیا است برای دومین فصل پیاپی از به دست آوردن حتی یك قهرمانی محروم خواهد شد. «اگر بازی امشب را ببازیم تقریباً به دست آوردن قهرمانی غیرممكن خواهد شد. اگرچه تا روز آخر به مبارزه ادامه می دهیم.» رائول مهاجم رئال كاملاً قبول كرده كه تیمش در این فصل هیچ شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت و ناامیدانه می افزاید: «پس از پایان فصل قصد داریم هدیه خوبی به هوادارانمان بدهیم. برای فصل بعد نباید اجازه دهیم چنین اختلافی در صدر جدول ایجاد شود. باید فاصله را كمتر كنیم تا رقابت برای قهرمانی هیجان انگیزتر شود. در مورد بازی امشب هم حتی اگر پیروز شویم باز هم سرنوشت قهرمانی در دست بارسا خواهد بود.» برای بارسلونا پیروزی در مادرید به معنی این است كه آبی و اناری پوشان پس از شش سال كه طی آن حتی یك جام هم به دست نیاوردند بالاخره قهرمانی لالیگا را نزدیك تر از همیشه احساس خواهند كرد. «اگر در بازی مقابل رئال پیروز شویم تقریباً همه چیز به پایان خواهد رسید.» رافائل ماركز مدافع مكزیكی بارسا در مورد پیروزی در بازی امشب بسیار خوش بین است: «فرصت بسیار خوبی در اختیار داریم تا با پیروزی در بازی امشب به فكر جشن قهرمانی باشیم.» بر روی كاغذ بارسای رایكارد از هر نظر شانس بیشتری نسبت به رئال برای پیروزی در اختیار دارد. در دو بازی گذشته این دو نیز بارسا تیم پیروز میدان بوده است. سال گذشته بارسلونا توانست پس از شش سال در برنابئو رئال را شكست دهد. در این فصل نیز در بازی رفت بارسلونا توانست با سه گل اتوئو، فن برنكهورست و رونالدینیو شكست سنگینی را به مادریدی های مغرور و تنبل تحمیل كند.
اتوئو ركورد بسیار خوبی در گلزنی به رئال، تیم سابق خود دارد. با درخششی كه اتوئو در این فصل از خود نشان داده رئالی ها بیش از قبل بابت از دست دادن وی حسرت می خورند. تابستان گذشته بهترین زمان برای پرس بود تا اتوئو را به رئال بازگرداند اما با زرنگی بارسا و تنبلی رئال این مهاجم كامرونی به نوكمپ نقل مكان كرد. اتوئو تاكنون در بازی های لیگ پنج گل در مقابل رئال مادرید به ثمر رسانده كه از جمله می توان به سه گلی كه با پیراهن مایوركا در دو بازی به دروازه رئال دوخت اشاره كرد. در این فصل اتوئو درخشش فوق العاده ای داشته و هم اكنون با بیست و یك گل در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار دارد.
• • •
بارسلونا هفته گذشته بسیار خوش شانس بود كه توانست در مقابل رئال بتیس بازی باخته سه بر یك را به تساوی سه بر سه برساند. با این حال مردان رایكارد در هشت بازی گذشته خود در لالیگا بدون شكست بوده اند و قصد دارند این ركورد را افزایش دهند اما در مقابل رئال مادرید در دو بازی قبلی به هر دری زد تا پیروز شود. رئال در خط حمله خود مشكل بسیار زیادی برای گلزنی دارد. به طوری كه رونالدو در یازده بازی اخیر لالیگا تنها یك گل به ثمر رسانده و رائول نیز در طول فصل یعنی در سی بازی تنها شش گل زده است.
جالب اینجاست بهترین مهاجم رئال یعنی مایكل اوون موقعیت ثابتی در تیم ندارد. اوون تاكنون ده گل در لیگ به ثمر رسانده در حالی كه تنها در دوازده بازی به عنوان بازیكن ثابت به میدان آمده است. البته مشكلات تنها به خط حمله ختم نمی شود. خط میانی پرزرق و برق رئال هم برای این بازی دردسرهای زیادی دارد. دیوید بكام كه اخیراً تاثیرش در بازی تیم به شدت كاهش یافته مصدوم است اما پزشكان تمام تلاش خود را می كنند تا او را به بازی برسانند. زیدان خسته به نظر می رسد و فیگو هم در بازی های اخیر بسیار كند بازی می كند. با این وجود رئال این توانایی را دارد تا در بازی های حساس و مهم شخصیت و توانایی های خود را نشان دهد. روبرتو كارلوس مدافع برزیلی رئال نیز باامید به بروز همین شخصیت تیمش را هنوز برای قهرمانی دارای شانس می داند: «پس از تساوی هفته گذشته بارسلونا فكر می كنم كه هنوز هم برای قهرمانی شانس داریم. از ابتدای بازی بر روی دروازه بارسا فشار خواهیم آورد.» داربی ال كلاسیكو را هیچ بازیكنی دوست ندارد تا از دست بدهد اما سه بازیكن فرصت حضور در بازی بزرگ امشب را نخواهند داشت. دكو از بارسا و گوتی و والتر ساموئل از رئال محروم هستند. شاید غایبان از این سه نفر هم فراتر برود و شامل كاپیتان های دوتیم شود. كارلوس پویول كاپیتان بارسا با اینكه مصدوم است اما به هر طریق ممكن قصد دارد تا خود را برای داربی امشب آماده كند و در طرف مقابل رائول این نگرانی را دارد.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید