پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

در ابتدای انتقال به آنفیلد، گارسیا یک بازیکن معمولی و متوسط نشان می داد، اما حالا ...


خریداری گارسیا از بارسلونا ۶ میلیون پوند آب خورد ولی باید اذعان داشت بنیتز از موقعی كه این مهاجم در تنه ریفر زیر نظر او بازی می كرد، وی را تحت حمایت خویش داشته و او را به والنسیا هم برده بود. بنیتز در آستانه بازی امشب تیمش با یوونتوس گفته است: «به او باید وقت می دادیم تا بهتر شود و چنین كردیم، اما وی بهتر از این نیز خواهد شد.»
با این حال در بدو انتقال وی از مستایا به آنفیلد، گارسیا هر چیزی نشان می داد الا یك فوتبالیست توانا و همه از او قطع امید كرده بودند و بازیهای بد و كم تأثیرش این باور را به وجود آورده بود كه وی یكی دیگر از اسپانیایی هایی است كه بنیتز خریده و ارزش خاصی ندارد و بازیكنی معمولی و متوسط بیش نیست. براساس آن باور او هم مثل خیلی از خارجی های دیگر در انگلیس مدتی می ماند و جا نمی افتاد و سرانجام می رفت.
اما حالا و بخصوص بعد از بازی درخشان گارسیا طی دیدار رفت با یووه آن باور عوض شده است. او در ۸ مسابقه آخر لیورپول ۵ گل زده كه ۳ تای آن در جام قهرمانان اروپا بوده است و گل سر سبد آنها گلی بود كه وی از پشت ۱۸ قدم و با یك شوت تكان دهنده پای چپ هفته پیش در دروازه جان لوییجی بوفون جای داد. این گل ها و بازی كاملاً پیشرفته و فنی گارسیا طی دو ماه اخیر ثابت كرده كه اگر بنیتز در دست كم ۶۰ درصد خریدهایش طی این فصل راه خطا را طی كرده، در این مورد خاص اشتباهی نداشته است. اگر كل فصل را مبنا بگذاریم، گارسیا زننده ۱۰ گل بوده كه ۴ مورد در جام قهرمانی باشگاه های اروپا به ثبت رسیده و این فقط پس از تعداد گلزنی های استیون جرارد قرار می گیرد.
بنیتز با تحسین چشمگیری در خصوص كارهای گارسیا صحبت می كند و می گوید كه او هم در «لب خط» خوب است و هم موقعی كه به قلب دفاع حریفان می زند. با این حساب اگر قرار باشد امشب لیورپول بدون جرارد مصدوم از جهنم دل آلپی فرار كند، گارسیا باید همان قدر فوق العاده باشد كه مربی وی می گوید.

شروعی سخت
گارسیا كه در ماه های اخیر محبوب آنفیلد نیز شده است، اعتراف می كند كه شروع كارش در انگلیس حقیقتاً سخت بوده است. «جا افتادن در بریتانیا دشوارتر از چیزی بود كه تصور می كردم اما من مصمم هستم كه به كار و تلاش خود در این زمینه ادامه بدهم و آن قدر كوشش كنم تا مشكلات فعلی حل شوند. وضعیت اینجا با آنچه در اسپانیا وجود داشت، بسیار فرق می كند. وقتی ابتدا به اینجا آمدم حس و باور خودم این بود كه دارم خوب بازی می كنم اما بعداً متوجه شدم كه چنین نیست زیرا طبق باورهایم در اسپانیا بازی می كردم، حال آنكه شرایط و سطح توقع در انگلیس بسیار متفاوت است. بعداً مدافعان تیم های رقیب نیز مرا شناختند و كار باز سخت تر شد، بدتر آنكه هدف در اینجا متوقف كردن مهاجمان به هر قیمتی است و این چیزی نیست كه من دوست داشته باشم. قطعاً عرصه دشواری است اما این چیزی است كه من مصمم و مطمئن به فتح آن هستم.»
گارسیا كه به تازگی اولین بازی ملی اش را برای اسپانیا تجربه كرده است، می تواند كلیدی ترین مهره لیورپول در دیدار امشب باشد و این تیم حقیقتاً به گلزنی در این دیدار نیاز دارد تا بخت صعود خود را بیشتر كند. گارسیا می گوید: «هدف من همیشه این بوده است كه در هر دیداری گلزنی كنم و در نتیجه وقتی به این كار نایل نمی شوم احساس بدی در پایان یك مسابقه دارم، البته تعداد گلزنی هایم در این فصل كم نیست اما حس می كنم كه می توانستم بیشتر از این هم بزنم زیرا شانس های گلزنی به اندازه كافی نصیبم شده است. بر این اساس یقین دارم كه می توانم در آینده گل های بیشتری بزنم و تیم را به موفقیت های فزون تری برسانم. با این مقدمه باور دارم كه فصل بعد برای من بسیار بهتر از این خواهد بود.»
یك شریك
گارسیا معتقد است اگر لیورپول امسال به مرحله نیمه نهایی برسد، یك شروع عالی برای او در نخستین سال حضورش در آنفیلد خواهد بود، یك بازیكن خاص دیگر كه می تواند در این توفیق احتمالی شریك شود، ژابی آلونسو هموطن گارسیا است. از آنجا كه جرارد نمی تواند بازی كند، بنیتز قصد دارد آلونسوی تازه از مصدومیت رسته را امشب به میدان بفرستد. با این حال بنیتز فقط گفته است: «آلونسو به دلیل غیبت طولانی مدتش فاقد آمادگی مسابقه یی است و فقط توانسته است در روزهای اخیر كنار سایرین تمرین كند. من نمی توانم قول بدهم كه او در اوج آمادگی است اما این را می دانم كه وی در دیدارهای بعدی به اوج خواهد رسید. اگر این حالت همین حالا در آلونسو وجود داشت، برای ما ایده آل می شد.»
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید