سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

به‌دنبال واگذاری استخر حجاب به‌بخش خصوصی سوء تعبیر


این تفاوت‌ها كه شاید اثرات نگاه یك سویه مدیران به ورزش مردان و محدودیت‌های بانوان در سال‌های قبل بوده، زمانی بیشتر به‌چشم می‌آید كه بانوان حق استفاده از مجموعه‌ای كه به‌نام آنها ساخته شده را نداشته باشند، درست مثل اتفاقی كه باعث دلخوری اكثر ورزشكاران استان تهران و ملی‌پوشان، به‌ویژه اعضای تیم‌ملی شنا شده است. قضیه از این قرار است كه آذرماه سال گذشته با توجه به شعار سازمان تربیت‌بدنی مبنی بر وارد كردن بخش خصوصی به ورزش و همچنین نیاز مالی تربیت‌بدنی استان تهران، استخر حجاب برای یك سال طبق قراردادی با ‌مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به‌بخش خصوصی واگذار شد، مسأله‌ای كه محرومیت بانوان از استفاده از این استخر را در پی داشت به‌طوری‌كه تنها یك سانس در اختیار بانوان قرار گرفت.
محدودیت زمانی كه از این طریق برای دختران و زنان ورزشكار تهرانی ایجاد شد، در عرض چند ماه كار را به جایی كشاند كه الان حتی بچه‌های تیم‌ملی شنا نیز با مشكلاتی مواجه هستند و محل مناسب برای تمرین ندارند.
یكی از این ملی‌پوشان می‌گوید: در حال حاضر ما مكان مناسبی برای تمرین نداریم چه برسد به اینكه ورزشكاران سایر رشته‌ها از چنین امكاناتی برخوردار باشند.
سلیمی رئیس اداره ورزش بانوان تهران در این رابطه می‌گوید: طبق سیاست سازمان تربیت‌بدنی و همچنین برای تأمین هزینه‌های خود مجبورشدیم استخر حجاب را اجاره بدهیم اما اجاره این استخر، الان به‌یك معضل برای ما تبدیل شده است. به‌طوری كه با یك سانس نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز ورزش بانوان تهران باشیم.
ورزشكاران تمامی رشته‌های ما نیاز دارند در این استخر تمرین كنند و این در حالی است كه با این شرایط، تحقق چنین هدفی غیرممكن است.
علاوه بر این برای تأمین هزینه‌های ورزش بانوان تهران نیاز داریم از یك محل تأمین اعتبار كنیم و در صورت پس گرفتن استخر با مشكلاتی از این بعد مواجه می‌شویم.
مهندس مهرعلیزاده، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان تربیت‌بدنی در این رابطه گفت: منظور ما از واگذاری اماكن به‌بخش خصوصی به این معنا نیست كه ورزشكاران از حق طبیعی خود محروم شوند بلكه تأكید ما بر این است كه از ساعاتی كه در اختیار ورزشكاران نیست، استفاده بهینه به‌عمل آید.
وی ادامه داد: ۱۲ ساعت از استخر حجاب و سایر اماكنی كه اجاره داده می‌شود باید در اختیار مردم و ورزشكاران قرار گیرد.
رئیس سازمان ورزش در ادامه با تأكید به مسؤولان اداره ورزش بانوان تهران خواستار تغییر قرارداد منعقد شده با بخش خصوصی مربوطه شد كه در این رابطه سلیمی اظهار داشت: از قرارداد ما با این بخش خصوصی ۸ ماه زمان باقیمانده است اما با توجه به شرایطی كه پیش آمده مجبور به تغییر قرارداد هستیم.
رئیس سازمان ورزش در خاتمه خاطرنشان كرد: من نمی‌دانم چرا از صحبت‌های من در مورد واگذاری اماكن به‌بخش خصوصی سوءتعبیر می‌شود، تأكید ما همیشه این بوده كه جلب حمایت بخش خصوصی نباید به ورزش و ورزشكار ما لطمه بزند.


همچنین مشاهده کنید