جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

خبری از باندبازی در برنابئو نیست/بکام: می خواهم در رئال بمانم


بعد از یك فصل ناامیدكننده از بكام و قوهای سپیده این شایعه قوت گرفت كه بكام به انگلیس بازخواهد گشت اما اگرچه او اعتراف كرد كه مزاحمت خبرنگاران و عكاسان فضول و سمج اسپانیایی برای فرزندانش دردسرساز بوده و موجبات ناراحتی او را فراهم كرده با این حال قصد ندارد مادرید را ترك كند.
در حقیقت او اعلام كرد: «با اینكه قراردادش با كهكشانی ها در سال ۲۰۰۷ به اتمام می رسد اما او باز هم در رئال باقی خواهد ماند. او می گوید: «هنوز از قراردادم دو سال دیگر باقی است قبلاً در مورد تمدید قراردادم صحبت هایی صورت گرفته ولی خوب باید صبر كرد و دید كه در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد. مردم می گویند تعداد زیادی بازیكن دارند از رئال می روند ولی خوب شما هرگز نمی توانید حدس بزنید چه پیش خواهد آمد. درباره این مسائل زیاد نمی خواهم صحبت كنم. همان طور كه گفتم از قرارداد فعلی ام دو سال دیگر باقی مانده است فقط امیدوارم پس از آن هم در خدمت رئال باشم. از اینكه در رئال هستم بسیار خوشحالم. واقعاً می گویم دوست دارم در این تیم بمانم. وقتی می گویم هیچ كس از آینده خبر ندارد عین واقعیت است. هنگامی كه در یونایتد بازی می كردم در بین تعطیلات تابستانی متوجه شدم كه سران منچستر مرا به رئال واگذار كرده اند. همیشه وقایعی مثل اینها اتفاق می افتد طبیعی است كه از دست من هم كاری برنمی آمد. می خواهم در رئال بمانم چرا كه این باشگاه یكی از بزرگترین ها و بهترین ها در دنیاست. جدا از مزاحمت هایی كه برای فرزندانم ایجاد می شود از بودن در اینجا بسیار راضی ام. مردم نسبت به من خیلی لطف دارند. هوا در اینجا فوق العاده است و شرایط بر وفق مرادم است ولی همان طور كه اشاره كردم ماندنم در رئال فقط به من بستگی ندارد و به تنهایی اختیار ندارم.
می خواهم در اینجا بمانم و برای رئال بازی كنم. همبازی بودن با بازیكنان سرشناس و مطرح و بازی كردن در پیش چشمان هواداران پرشور رئال همیشه برای من جذاب بوده است. بازیكنان بسیار كمی هستند كه می توانند ادعا كنند هر هفته در مقابل هشتاد و پنج هزار نفر تماشاچی بازی می كنند. برای من این شلوغی و همهمه همیشه جالب بوده است. شایعه همیشه در اطراف من وجود دارد تنها كاری كه از دست من برمی آید این است كه به میدان بیایم و بگویم كه من در اینجا خواهم ماند.» این شایعه كه او برنابئو را ترك خواهد كرد از اوایل فصل شروع شد. آن جا كه مطبوعات جنجالی اسپانیایی عكس هایی از فرزندانش چاپ كردند. عكاسان اسپانیایی موفق شدند عكس هایی از بروكلین و رومئو در راه مدرسه شان بگیرند كه موجب واكنش شدید دیوید بكام شد.
• یكی از مشكلات
به نظر می رسد عكس های گرفته شده هیچكدام واقعی نبوده و عكاسان كلك زده اند. با این حال بكام سریعاً اعلام كرد اگرچه از حضور در مادرید رضایت دارد ولی شاید یك چیز باعث شود او رئال را ترك كند و آن نوع رفتاری است كه در اسپانیا باخانواده اش خصوصاً فرزندانش صورت می گیرد. او گفت: «خیلی سخت است. من و ویكتوریا به اینگونه مسائل عادت داریم و هیچگاه اعتراض نمی كنیم. اعتراض ما زمانی بلند می شود كه مسئله بچه ها پیش می آید. چیزی كه فكر می كنیم برای بچه ها بسیار ناراحت كننده است. هنگامی كه آرامش بچه ها در مدرسه و زمین تمرین به طور مسخره ای بر هم می خورد مشكلات زیادی برای ما به وجود می آید. این حقیقت را قبول دارم كه من هم همیشه تحت تعقیب بوده ام. در منچستر حتی در فروشگاه ها و هنگام خرید و در اتاق پرو هم از شر عكاسان و خبرنگاران در امان نبوده ام. فكر می كنم آنها از حد خود تجاوز كرده بودند ولی در كمال وقاحت روزنامه ها حقیقت را مخفی كردند و به دروغ نوشتند من در آنجا بر سر هواداران فریاد زده ام. این فقط یكی از مشكلات زندگی شخصی من است، اما من و ویكتوریا هیچگاه نسبت به آنها اعتراضی نداشتیم چرا كه قبول كرده ایم با چنین مشكلاتی كنار بیاییم. اما مسئله بچه ها كاملاً فرق می كند. اگر مشكلات پیش آمده در مورد ویكتوریا و بچه هایم باشد و بارها این مسئله اتفاق بیفتد قطعاً در روند حرفه ای ام تاثیر بدی خواهد گذاشت. در مورد آنها وضع سختی را تحمل می كنم چرا كه برعكس آنچه كه در روزنامه ها نوشته می شود ویكتوریا از زندگی در اینجا كاملاً راضی است و هیچ تمایلی ندارد كه به همراه فرزندانم به انگلیس برگردند. بروكلین از اینكه به مدرسه می رود خوشحال است، رومئو هم به زودی به مدرسه خواهد رفت، آنقدر درآمدم خوب است كه بتوانم زندگی راحتی را برای آنها فراهم آورم و با اطمینان می گویم كه ویكتوریا از زندگی در اینجا لذت می برد. مجبور هم نیستم كه چیزی را توجیه كنم.»
شاید هیچ مربی ای در دنیا به اندازه واندرلی لوكزامبورگو خشن و سختگیر نباشد. اگرچه او نظم و انضباط را به خط دفاعی رئال بازگردانده است و از تمام سرمایه های هجومی این تیم به نحوی عالی بازی می گیرد تا آنجا كه فاصله رئال را با تیم صدرنشین لالیگا به حداقل رسانده، اما آینده كاری این برزیلی در رئال نامعلوم است. مربیان سرشناسی چون كاپلو، رافا بنیتس و خوزه مورینیو از هم اكنون كاندیدای مربیگری در رئال هستند و از سوی مسئولان رئال با آنها تماس هایی برقرار شده؛ چیزی كه برای بكام بسیار عجیب است. چرا كه او در مدت چهارده فصل حضور در یونایتد فقط با یك مربی كار كرده بود. رئال مادرید در طول دو فصل گذشته بارها مربی خود را عوض كرده اما بكام عقیده دارد كه لوكزامبورگو این توانایی را دارد تا در فصل آینده شكوه و افتخار را مجدداً به برنابئو بازگرداند.
بكام گفت: «این مسئله كه مسئولان رئال با مربیان دیگری مشغول مذاكره هستند قدری ناراحت كننده است. در حال حاضر لوكزامبورگو بهترین است. اعتقاد دارم او با بازیكنان عالی كار می كند و انتظاراتی كه از آنها دارد بسیار خوب و بجاست. او می خواهد رئال به همه چیز دست پیدا كند. باز هم می گویم در حال حاضر او مناسب ترین فرد برای این پست است. نمی دانم راجع به این مسئله چه بگویم. همان طور كه گفتم از كار كردن با این مربی بزرگ خوشحالم و دوست دارم او همچنان در سمتش باقی بماند ولی خوب، شما می دانید كه همیشه احتمال وقوع هر چیزی می رود.»
•اولین كار
بردن هر جامی كه شما فكرش را می كنید برای رئال مهم است. اما آنها در این فصل اصلاً موفق نبوده اند. در جام قهرمانان با شكست مقابل یوونتوس از دور مسابقات حذف شدند و بدتر از آن در لالیگا دشمن و رقیب همیشگی آنها بارسلونا در صدر جدول قرار دارد. در حالی كه قبلاً در اسپانیا همه از رونالدو و زیدان صحبت می كردند این فصل اوضاع تغییر كرده و همگان لب به تحسین رونالدینیو و اتوئو گشوده اند، حتی به رغم پیروزی بزرگ و جالب رئال در ال كلاسیكو كه با پیروزی چهار بر دو رئالی ها خاتمه یافت و بكام به عنوان ستاره این بازی بزرگ انتخاب شد باز هم بارسا بیشتر مورد توجه مردم و مطبوعات اسپانیاست. بكام عقیده دارد اولین كاری كه رئال باید انجام دهد بازگشت به روزهای خوش گذشته و حاكمیت مطلق در لالیگا است. او می گوید: «من همیشه گفته ام در دنیا كسی پیدا نمی شود كه از من بیشتر تشنه پیروزی باشد. برایم بردن لالیگا لذت خاصی دارد. هنگامی كه در منچستر بودم بارها و بارها لیگ برتر را فتح كردم. مردم برای تیم هایی كه لیگ داخلی شان را می برند احترام خاصی قائلند بنابراین برای من مهمترین چیز كسب عنوان قهرمانی در لالیگا است. اما در مورد جام قهرمانان، فكر می كنم این رقابت ها برای رئال، طرفدارانش و بازیكنان این تیم دارای ارزش خاصی است.»
اما در این میان بازیكنان چه نقشی دارند؟ بسیاری از طرفداران رئال معتقدند، بازیكنان این تیم در اخراج مربیان پیشین نقش مهمی داشته اند. شایعه های مربوط به اخراج بیشتر در تابستان و معضلات مربوط به جذب دو بازیكن انگلیسی این فرضیه را قوت می بخشد كه رئال تیم متحد و شادی نیست. اما بكام مصر است به رغم منیت ها و دستمزدهای مختلف در این تیم بازیكنان رئال از هر زمان دیگری متحدتر هستند. او می گوید: «من با چند تن از بازیكنان بسیار صمیمی و نزدیك هستم. من و ویكتوریا اغلب اوقات شام را با فیگو و همسرش صرف می كنیم، همچنین با رونالدو و روبرتو كارلوس و میشائیل سالگادو بسیار صمیمی و راحت هستیم. چند باری با سالگادو و دوستانش برای تفریح بیرون رفتیم. به طور كلی آنها بسیار شاد و خونگرمند. مردم گفته اند كه یكسری از بازیكنان در برنابئو برای خودشان باند درست كرده اند اما چنین چیزی واقعیت ندارد. البته طبیعی است شما وقتتان را بیشتر با یكسری از دوستان صمیمی تان سپری می كنید اما من با تمام بازیكنان رئال رابطه دوستانه ای دارم.»
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید