سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

یک درس؛ عمل جراحی نکنید


سرعت بهبودی او به حدی بود كه اندروز توانست در دیدار سنگین اخیر رنجرز و سلتیك (داربی سنتی فوتبال اسكاتلند) به مدت ۸۳ دقیقه به میدان آید و كم و كاستی ای هم نداشته باشد. برای كسی كه تا چند هفته پیش مصدومیت اش موحش به نظر می رسید چنین بهبودی و بازگشتی حیرت انگیز نشان می دهد. الكس مك لیش مربی رنجرز كه تیمش داربی فوق را باخت و بیش از پیش در كورس قهرمانی لیگ از حریف سنتی و قدیمی اش عقب افتاد و ممكن است بهای سنگین این نزول را با اخراج خود در پایان فصل بپردازد می گوید: «همه ما شایسته انتقادیم، زیرا وقتی اندروز تصمیم به پرهیز از عمل جراحی گرفت، به او ایرادات بسیاری را وارد دانستیم اما تصمیم او درست بود و ثمر هم داده است و باید به طرز نگرش و ایمان قوی او و دعا هایی كه طی این مدت برای بهبودی خود خواند، احترام گذاشت.
شاید هم اقدام و عملكرد اندروز به كار راب اومنز هافبك تیم ویلم هلند بیاید.
اومنز هفته پیش اولین بازی اش را در تیم الف و اصلی این باشگاه در برابر بردا تجربه كرد و كلی هم شاد شد اما فردای آن روز وقتی داشت ظرف آب حاوی ماهی محبوب و كوچكش را جابه جا می كرد، ظرف از دستش لیز خورد. او تلاش كرد قبل از افتادنش به زمین آن را روی هوا بگیرد اما نه تنها نتوانست بلكه ظرف شكست و قسمتی از شیشه به بازوی چپ او وارد شد و آن را به طور عمیق شكافت. وی را به سرعت به بیمارستان رساندند و چون بر خلاف اندروز اختیار و قوه انتخاب از خودش نداشت تا درباره جراحی شدن یا نشدنش رای بدهد، آنجا تحت یك عمل جراحی چهارساعته و اضطراری قرار گرفت تا از ادامه خون ریزی جلوگیری و تاندون مجروح شده ترمیم گردد. او هفت ماه از صحنه دور می ماند. برخلاف اندروز كه عمل جراحی نكرد و در چهار هفته به صحنه بازگشت.
•این تیم را بردارید و ببرید
در رومانی هم یك اتفاق خاص افتاده است. صاحب باشگاه فوتبال یونیورسیتاتیا كرایووای این كشور اعلام كرده حاضر است این تیم را به طور رایگان و مفت به هر كس و هر سازمان كه خواستار آن است واگذار كند و از شر آن راحت شود، دلیل؟ كرایووا آن قدر بد بازی كرده و باخته كه حوصله دینل استایچو از دست آن سر رفته است. او هفت سال است كه تملك این باشگاه را در دست دارد اما برای اولین بار طی ۴۲ سال اخیر كرایووا با خطر سقوط به دسته دوم باشگاه های رومانی مواجه شده است. او دیگر به این نتیجه رسیده است كه نمی توان این باشگاه و نتایج آن را تحمل كرد. «شرایط به قدری بد است كه دیگر راضی نیستم كوچك ترین ارتباطی با این تیم داشته باشم و این در مورد بازیكنان و هواداران باشگاه هم صدق می كند. به این خاطر حاضرم تیم را به طور رایگان به شهرداری كرایووا واگذار كنم.»
استایچو در نامه ای كه به این شهرداری نوشته آورده است: «همیشه باختن رویداد بسیار بدی است و بدتر از آن مسخره شدن توسط مردم است. اگر می خواهم بروم و این باشگاه را تحویل دیگران بدهم، به همین خاطر است.»
و در یك قصد دیگر مرتبط با شوخی های تلخ و ناكامی ها كه البته جای تعجب بسیاری نیز دارد، كریگ بلامی مهاجم ولزی سلتیك این اتهام و شایعه را كه برای الن شیرر «هم تیمی» سابقش در نیوكاسل پیام های توهین آمیز فرستاده تكذیب كرده است.
گفته می شود كه روی پیام گیر تلفن شیرر پیامی از جانب بلامی دریافت شده كه در قسمتی از آن آمده است: «كارت تمام است. تو پیر و كند شده ای و دیگر ساق هایت توان لازم را ندارند. بهتر است پی كارت بروی.»
استیفن هورنر وكیل و مدیر برنامه های مهاجم پیشین نیوكاسل و بازیكن قرضی و موقتی فعلی سلتیك این اتهام را كه موكلش بانی این قضیه بوده است، رد كرده و مدعی شده است كه بلامی از مدتی پیش شماره تلفن شیرر را گم كرده و در نتیجه نمی توانسته است پیام فوق را بفرستد. طبق ادعای هورنر بلامی حتی موبایل خود را نیز برای مدتی در اختیار نداشته است. از طرف دیگر ادامه گلزنی های شیرر برای نیوكاسل به گونه ای بوده كه كمتر كسی پیام فوق را جدی گرفته است. در عین حال نتایج بد نیوكاسل در فصل جاری لیگ برتر انگلیس و حذف قاطعانه تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی این كشور و همچنین جام یوفا به قدری تاثیر گذار بوده است كه هر طرفدار نیوكاسل از شنیدن هر توهین و دشنامی به نفرات این تیم كیف می كند(!) حتی اگر آن متلك ها به كاپیتان پرطرفدار تیم شان باشد.
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید