شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

وداع شیرین بایرن با المپیک مونیخ


بایرن از فصل آینده به همراه مونیخ ۱۸۶۰ دیگر تیم شهر مونیخ به یك ورزشگاه جدید و ۲۸۰ میلیون یورویی منتقل خواهد شد كه به مراتب مجهزتر و پیشرفته تر از استادیوم المپیك شهر مونیخ است. ورزشگاه جدید آنها میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی آینده هم خواهد بود. بایرنی ها كه از خانه ۳۳ ساله شان خاطرات فراوانی دارند با ۶ گل كاری كردند تا ۶۳ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه در آخرین حضورشان در ورزشگاه المپیك هم یك جشن اساسی به راه بیندازند. شاگردان فیلیكس ماگات در همان نیمه اول ۵ گل زدند تا خیالشان راحت شود. دو گل از روی ماكای و گل های پیزارو، بالاك و دایسلر كار نورنبرگ را تمام كرد. در نیمه دوم دایسلر باز هم گلزنی كرد و حریف تحقیر شده بایرن هم موفق شد سه گل را جبران كند. ساموئل اسلواك كه دو گل آخر نورنبرگ را به ثمر رساند نام خود را به عنوان آخرین گلزن تاریخ ورزشگاه المپیك ثبت كرد.
استادیوم المپیك مونیخ كه برای المپیك تابستانی ۱۹۷۲ بنا شد مانند این زمان دیدارهای مهمی از جمله فینال جام جهانی ۱۹۷۴ و فینال جام ملت های اروپای ۱۹۸۸ را میزبانی كرده است، جام ملت هایی كه در آن هلند رؤیایی با بازیهای فوق تصور فان باستن توانست قهرمان اروپا شود. بكن باوئر هم كه خود در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ توانست در نقش كاپیتان تیم ملی آلمان را قهرمان جهان كند، پس از پایان این بازی گفت: «عالی بود. این بازی ۹ گل داشت كه قطعاً همه آنها در خاطره ها خواهد ماند. ما در مدت ۳۳ سال حضورمان در این جام ۳۰ جام مختلف را تصاحب كردیم كه نشان از اقتدار ما دارد، امیدوارم در «آلیاتوآرنا» هم بتوانیم بدین شكل عمل كنیم.»
آخرین جشن قهرمانی باواریایی ها در ورزشگاه المپیك بسیار باشكوه بود، شلیك كاغذهای رنگی و ریختن آنها به چمن ورزشگاه و سپس ورود بازیكنان به همراه اعضای خانواده شان به زمین ورزشگاه. تمام اعضای خانواده های بازیكنان بایرین مانند فرزندان آنها لباس های باشگاه را پوشیده بودند. الیور كان، كاپیتان بایرن پس از پایان بازی گفت: «واقعاً لحظه دراماتیكی است. از بچگی آرزو داشتم كه روزی در این استادیوم به میدان بروم. حالا بیش از یك دهه است كه هر ۲ هفته یك بار برای بایرن بازی كرده ام. در این مدت بردهای شیرین و شكست های تلخی را تجربه كردیم. ترك اینجا واقعاً برایم دشوار است.»
به نظر نمی رسد دیگر از المپیك مونیخ برای بازیهای سطح اول فوتبال استفاده شود، اما بنابر اعلام مسؤولان آن، این ورزشگاه از این به بعد برای برگزاری كنسرت ها و فستیوال ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برخلاف بایرن كه با ۱۴ امتیاز اختلاف، قهرمانی و صعودش به لیگ قهرمانان تضمین شده، تیم های دوم به بعد در یك هفته مانده به پایان بوندس لیگا رقابت سخت و شدیدی را برای احراز رتبه های دوم و سوم و صعود به لیگ قهرمانان انجام می دهند. البته در بازیهای شنبه بیشتر آنها ناموفق بودند. شالكه تیم دوم جدول در خانه خود نتوانست از پس دورتموند اوج گرفته بربیاید و در حضور ۶۲ هزار تماشاگر آبی پوش بازی را با نتیجه ۲ بر یك به همسایه خود واگذار كرد. رالف رانگینك سرمربی شالكه پس از پایان این دیدار گفت: «ما در بازی بعد باید تمام تلاش مان را انجام دهیم تا پیروز شویم، ما حداقل ۵ فرصت مسلم گلزنی را از دست دادیم. دیگر نباید اجازه دهیم این اتفاق تكرار شود.»
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید