جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

جان تری/غرور و تعصب


لندنی متعصب كه گاه در بازی احساس می كنی رگ های گردنش در حال تركیدن است. با تعصب خاصی بازی می كند و هرگز به دلیل احتیاط از درگیری برای تصاحب توپ طفره نرفته است. او نمونه یك فرمانده جنگی است كه همیشه در نبردهای سخت پیشتاز و طلایه دار مبارزه است. جان تری با ۲۵ سال سن دوره بزرگی را تجربه می كند. او كشف استعدادیاب های چلسی است كه همیشه عاشق استمفوردبریج بوده و امروزه به آرزوی خود رسیده است. پاسخ های كاپیتان چلسی كه رؤیای قهرمانی لیگ برتر انگلیس و اروپا را در سر دارد شنیدنی است.
ما مربی فوق العاده ای داریم
- خوزه مورینیو عملكرد بسیار خوبی داشته است. او با ایده های تازه به باشگاه آمده است و بازیكنان جدیدی را نیز با خود به چلسی آورده است. بازیكنان او و دستیارانش تا به حال شرایط خیلی خوبی را مهیا كردند. مورینیو بسیار تیزبین است و قبل از هر بازی كاملاً حریفان را مورد بررسی قرار می دهد.
ما خط دفاع فوق العاده ای داریم
- عملكرد ما در دفاع خوب بودو اگر دقت كنیم می توانیم چند بازی دیگر را نیز بدون گل خورده پشت سر بگذاریم. ما در تمرینات خیلی روی كارهای دفاعی كار می كنیم و ثمره اش را نیز تا به حال در مسابقات به دست آورده ایم. تیم می داند كه اگر به درستی به كارهای دفاعی بپردازد سپس حمله را ترتیب دهد می تواند گلهای زیادی به ثمر برساند. بازیكنان تیم همگی با هم به كار دفاعی می پردازند.
تیم ما قدرتمند است
مجموعه تیمی ما واقعاً قدرتمند است و ما بازیكنان واقعاً بزرگی را به خدمت گرفته ایم، آنها واقعاً خوب با تیم تركیب شده اند كه شگفت آور است. زیرا در شرایط عادی باید سه تا چهار ماه طول می كشید.
نكته اصلی مبارزه برای پیروزی و برای یكدیگر(هم تیمی ها) است. ما تكل می زنیم، سر می زنیم و هر كاری كه برای پیروزی نیاز به آن باشد.
ما رقبای سرشناس و با افتخار خود را مغلوب كردیم
شكست رقبا نه تنها بسیار مهم بلكه حیاتی است. ما به هایبری رفتیم و با آرسنال مساوی كردیم كه برای ما كافی بود. اگر ما توانستیم نتایج خوبی برابر منچستر و آرسنال و دیگر تیم های قدرتمندی مثل آنها بگیریم و توانستیم تا پایان فصل روند رو به رشد خود را حفظ كنیم در راه قهرمانی اروپا قرار بگیریم.
صخره های استمفورد بریج
وقتی مورینیو به اینجا آمد گفت كه استمفوردبریج باید به مكانی تبدیل شود كه دیگران از بازی در آن هراس داشته باشند و ما متوجه منظورش شدیم و با تداوم پیروزی هایمان در دیدارهای خانگی به فرم مطلوب رسیدیم و با امید به پیروزی های خارج از خانه می توانیم به قهرمانی سالهای آینده نیز امیدوار باشیم.
ما می توانیم گلهای زیادی به ثمر برسانیم
شیوه كنونی بازی تیم ما بسیار خوب است و بازیكنان خود را با آن وفق داده اند، با وجود روبن و داف و سانترهای آنها از چپ وراست ما شانس های زیادی برای گلزنی به دست می آوریم كه این خیلی برای حریفان مشكل ساز است.
ما در صدر قرار داریم
اكثر اوقات فصل گذشته ما در رده دوم قرار داشتیم و فشار زیادی روی ما نبود، ولی حالا احساس می كنم كه تیمها برای پیشی گرفتن از ما فشار زیادی را تحمل می كنند اما اگر ما به بردن ادامه دهیم فشار روی آنها نیز زیادتر می شود كه به این ترتیب كار آنها سخت تر می شود. صدرنشینی فوق العاده است چون همه دوست دارند ما را كنار بزنند اما ما با قدرت ایستاده ایم.
سرگروه بودن را دوست دارم
من در آن پستی قرار گرفتم كه مربی من را برای سرگروهی انتخاب كرد. سرگروه چلسی بودن فوق العاده است و من رهبر بودن را دوست دارم. از زمانی كه جوان بودم در خارج از میدان نیز یك رهبر بودم و همیشه خواهم بود.
تعقیب قرمز داغ
آرسنال و منچستر یونایتد در فرم خوبی قرار داشتند كه این به چلسی هشدار می داد. اگر ما از خود لغزش نشان می دادیم و چند امتیاز را از دست می دادیم،قهرمانی را به سرعت از دست می دادیم.
بازی های متفكرانه
سرالكس فرگوسن هر چه به پایان لیگ برتر نزدیك می شدیم بازی ها را متفكرانه تر دنبال می كرد! او مرد باهوشی است و امیدوار است كه روزی مورینیو را شكست دهد اما چه زمان مشخص نیست.
بازی های زیاد!
چلسی لیگ قهرمانان را از دست داد و تعداد بازی های بیشتر ممكن است تیم را خسته كرده باشد. برای مثال فرانك لمپارد تا به حال بیش از پنجاه بازی در این فصل انجام داده است و حالا زمان ...
روند دست نیافتنی
هم اكنون چلسی از منچستر و آرسنال محبوب تر است و اگر هم جام قهرمانان را از دست داد اما در انگلیس قهرمان شد.
اعتماد به نفس فوق العاده
سرمربی چلسی، خوزه مورینیو اعتماد به نفس فوق العاده ای به تیم داده است. بعد از بردن جام اتحادیه، بازیكنان انگیزه فوق العاده ای برای بردن جام برتر پیدا كرده اند.
ستارگان آماده
آرین روبن از كمند آسیب دیدگی رهایی یافته و می تواند نقش زیادی در موفقیت تیم ایفا كند و ماتیا كژمان و جوكول هم روی فرم هستند و به نظر می رسد چلسی در بهترین موقع ستارگانش را در اختیار دارد.
رهبر مادرزاد
با وجود جان تری در خط دفاع و فرانك لمپارد در خط میانی، چلسی دو رهبر مادرزاد را در اختیار دارد كه هر دو تشنه كسب افتخار هستند و هرگز هم تیمی هایشان را ناامید نخواهند كرد.
بهترین در مجموع
چلسی تقریباً آرسنال و منچستر را از كورس قهرمانی خارج كرده است و چون هیچ یك از آن دو نتوانستند چلسی را شكست دهند تقریباً می توان گفت كه چلسی قهرمانی رادر چند هفته مانده به پایان لیگ حس كرده بود.


همچنین مشاهده کنید