پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چهارمین ناپدری برای پورتو


بعد از رفتن ژوزه مورینیو، انگار تیم رهبرش را از دست داده بود و عنانش به دست غریبه ها افتاد اما بعد از یك فصل پر فراز و نشیب، این بار مسؤولان پورتو نام یك هلندی را از داخل جعبه جادویی مربیان اروپا بیرون آورده اند: كوآدریانسه؛ سرمربی سابق آ.زد آلكمار هلند كه با این تیم بدل به شگفتی ساز این فصل جام یوفا شد. شاید اگر اسپورتینگ لیسبون در صد و بیستمین دقیقه دیدار با آلكمار در هلند گل نمی زد الان كوآدریانسه حتی از قهرمانی در جام یوفا حرف می زد.
قرارداد دو ساله با این مرد هلندی از یكم ژوییه آغاز می شود تا هواداران آبی و سفیدپوشان امیدهای شان برای تكرار گوشه یی از افتخارات به دست آمده با مورینیو را در مرد هلندی جست و جو كنند. آدریانسه در كنفرانس مطبوعاتی اش كه روز گذشته برگزار شد و قول داد تا سبك تهاجمی پورتو كه در این فصل حتی شباهتی هم به دو فصل قبل نداشته را دوباره به تیم برگرداند و در عین حال حرف از پس گرفتن عنوان قهرمانی لیگ پرتغال می زند: «پورتو یكی از بهترین باشگاه های دنیا است. برای من رفتن از آلكمار به پورتو، قدمی بزرگ بود.
آمدن به اینجا چالشی بزرگ است چون اولین باری است كه هدایت تیمی را خارج از مرزهای كشورم برعهده می گیرم. تیمی كه قهرمانی باشگاه های جهان را در اختیار دارد.» پورتو روز یكشنبه پس از شكست یك بر صفر مقابل بنفیكا، جام قهرمانی پرتغال را به رقیب لیسبونی واگذار كرد تا شاگردان تراپاتونی پس از ۱۱ سال قهرمان پرتغال شوند. همان روز ژوزه كوسیرو كه فوریه امسال در رأس تیم قرار گرفته بود استعفا داد و جا را برای چهارمین مربی پورتو باز كرد.
اهداف آدریانسه بلند پرواز انه به نظر می رسند. رییس باشگاه پورتو چندی پیش ضعف پورتو در این فصل را بی نظمی بازیكنان دانسته بود.
خود آدریانسه در مورد وظیفه جدیدش می گوید: «به غیر از بازیكنانی كه حق استخدامشان را دارم این حق را دارم تا تیمی خوب بسازم.» پورتو برای فصل آینده لیساندرو لوپز، مهاجم و لوچو گونزالس، هافبك آرژانتینی را به خدمت گرفته و در عین حال جورجینیو، هافبك برزیلی هم از ویتوریو ستوبال به این تیم منتقل شده است. ژرژ نونو پنیتو داكاستا رییس باشگاه پورتو اعتقاد دارد كه مربی جدید، جدیت لازم را به پیكره تیمش تزریق خواهد كرد: «او (آدریانسه) را انتخاب كردم به خاطر هویت تكنیكی اش، به خاطر گونه یی كه تیم هایش بازی می كنند و به خاطر جدیتی كه می دانم در وجودش هست و می تواند در تیم مان به وجود آید.»
خود آدریانسه هم درماه ژانویه اعلام كرده بود كه در پایان فصل باشگاه هلندی را ترك خواهد كرد. او از سال ۹۰ كارش را با تیم جوانان آژاكس آغاز كرد و بعد ۳ سال با ویلم تیلبورگ كار كرد. اندكی هم به عنوان سرمربی آژاكس مشغول به كار شد. در سال ۲۰۰۲ به آلكمار پیوست و ظرف سه سال این تیم را بالا و بالاتر برد تا اینكه این فصل اوج موفقیتش را به دست آورد. در لیگ دسته اول هلند سوم شد و در جام یوفا هم تا نیمه نهایی پیش رفت. باید دید پورتو، این بچه بی سرپرست چقدر می تواند ناپدری چهارمش را تحمل كند.
منبع : خبرگزاری ایپنا


همچنین مشاهده کنید