سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / Tuesday, 19 June, 2018

اگر «آن» را بسازید، «آنها» خواهند آمد...


اگر «آن» را بسازید، «آنها» خواهند آمد...
اكنون یك وب سایت دارید. ساعت‌ها تلاش شما برای طراحی یك وب سایت زیبا و جذاب به ثمر نشسته است. حتما محتوای مناسبی را هم در آن انتشار داده اید و یا كالا و خدماتی را عرضه كرده‌اید. حال نوبت آن است كه دیگرانی غیر از خود شما هم از وجود سایتتان اطلاع یابند.
اكثر مدیران و طراحان وب به خوبی می‌دانند كه فقط طراحی یك وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست. برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ چگونه دیگران بدانند كه شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می‌یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت كه ما در اغلب موارد به كمك موتورهای جست‌وجوگر به آنچه كه می‌خواهیم، دست می‌یابیم. اگر ما این كار را انجام می‌دهیم، نیازمندان اطلاعات، كالا و خدمات سایت ما نیز دقیقا همین كار را می‌كنند: جست‌وجوی چند عبارت در یكی از موتورهای جست‌وجوگر و مراجعه به یكی از وب سایت‌ها. اما كدام وب سایت‌ها؟ ببینیم آمارها چه می‌گویند:
-۸۲ درصد كاربران، موتورهای جست‌وجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت‌ها عنوان كرده‌اند.
-۷۰ درصد آنها به هنگام جست‌وجو، حتما یكی از سه سایت ابتدای نتایج جست‌وجو را كلیك می‌كنند.
-تنها ۷ درصد آنها سایت‌های قرار گرفته در رتبه‌های بیست به بعد را كلیك می‌كنند.
-۸۵ درصد آنها اگر جوابی برای جست‌وجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جست‌وجو نیابند، موتور جست‌وجوگر مورد استفاده را عوض می‌كنند.
-۳۳ درصد كاربران وب فكر می‌كنند سایتی كه در ابتدای نتایج جست‌وجو قرار دارد، در موضوع جست‌وجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می‌باشد.
شم بازاریابی حكم می‌كند كه همواره جایی باشیم كه مشتری ما آنجاست. اگر ما در آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر كسی كه قرار است از ما خرید كند، از رقیب ما خرید می‌كند: رقیب ما هر روز چاق‌تر و چاق‌تر می‌شود و ما...
بازاریابی با موتورهای جست‌وجوگر (Search Engine Marketing) هم دو هدف عمده را دنبال می‌كند:
-حضور در جاهایی كه خریداران ما آنجا هستند.
-بالاتر بودن از رقبا ( كسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اگر تاكنون موتور جست‌وجوگر در برنامه‌ریزی‌های شما جایی نداشته است، بهتر است كمی در برنامه‌هایتان تجدید نظر نمایید! موتورهای جست‌وجوگر، بینندگانی را به سوی شما روانه می‌كنند كه به كالا یا خدمات شما واقعا نیاز دارند.در حقیقت مهم‌ترین بینندگان هر سایتی موتورهای جست‌وجوگر هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرهای اكسپلورر و نت اسكیپ، بهینه‌سازی شده است، كمی تامل كنید: سایت شما برای موتورهای جست‌وجوگر هم باید بهینه‌سازی گردد. خوشبختانه توجه به موتورهای جست‌وجوگر در طراحی وب سایت، آنرا برای كاربران سایت هم قابل استفاده‌تر می‌كند.
بهینه سازی سایت به معنای به كارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلكه در اغلب موارد به كارگیری و اعمال تغییرات كوچك و ساده در سایت است كه معمولا تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جست‌وجوگر دارند.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جست‌وجوگر مهم و عمده، بایگانی شدن هر جه بیشتر از صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا پنجم نتایج جست‌وجوی آنهاست.
سایت‌ها برای رتبه‌های فوق‌العاده (یك تا ده) نیز بهینه سازی می‌گردند اما در این حالت تنها بر خود سایت تمركز نمی‌شود و از سایت‌های دیگر هم كمك گرفته می‌شود. در این سری از مقالات از بهینه‌سازی و طراحی خود سایت شروع می كنم و سپس وارد مباحث پیشرفته‌تر كسب رتبه‌های برتر در نتایج جست‌وجو می‌شوم.
كسب رتبه‌های بالا، جندان هم ساده نیست. برای انجام این كار شما به اطلاعات كافی و موثق نیاز دارید. انتخاب استراتژی مناسب و تمایل به صرف كمی زمان هم پروسه دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جست‌وجوگر را برای شما عملی می سازند.
اطلاعات بسیاری در این زمینه وجود دارد اما تاریخ مصرف آنها گذشته است و دیگر كارایی ندارند. این موضوع چندان هم عجیب نیست: اینترنت و موتورهای جست‌وجوگر دایما در حال تغییر هستند.
پس شما چگونه می توانید به جدیدترین اطلاعات در این زمینه دست یابید؟ بسیار خب. از این به بعد سعی خواهم نمود تا موثرترین تكنیك‌های این صنعت را برای شما توضیح دهم.
من چند سال است كه در این صنعت فعال هستم و پرو‍ژه های بسیاری را هم مدیریت كرده‌ام. شكست خورده ام اما موفقیت‌هایی نیز داشته‌ام. سایت تخصصی موتورهای جست‌وجوگر (www.iranseo.com) و كتاب الكترونیكی «یك یا دو هزار و یك» نیز نتیجه همین تجربه‌هاست.
اینجا جور دیگری خواهم نوشت و با شما راحت‌تر از قبل سخن خواهم گفت. این صنعت اسرار خاص خودش را دارد اما اسراری هستند كه می‌توان آنها را به دیگران گفت . ثابت شده است كه صرف زمان و اجرای درست برنامه هاست كه برنده را مشخص می كند نه صرفا داشت اطلاعات!
این سری از مقالات، راهنمایی برای طراحان و توسعه دهندگان وب، برنامه نویسان، آژانس‌های تبلیغاتی، شركت‌های فعال در طراحی وب، فراهم آورندگان محتوا و تمام كسانی است كه سایت می‌سازند. راهنمایی كه كمك می كند آنها سایت‌هایی بسازند كه از طریق موتورهای جست‌وجوگر و فهرست‌ها قابل دسترسی باشد. با یك حساب سر انگشتی حتما در خواهید یافت كه مطالعه این سری از راهنماها برایتان مفید خواهد بود.

خلاصه:
- راه‌های بسیاری برای دسترسی به سایت‌ها وجود دارد، اما موتورهای جست‌وجوگر همواره راهكار اساسی بوده اند.
- اجرای یك برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست‌وجوگر، بدون یك ساختار و زیربنای مستحكم در خود سایت اصولا با شكست همراه می‌باشد.

مهدی رودكی
ماهنامه دنیای كامپیوتر و ارتباطات


منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا

مطالب مرتبط

سرویس شنیداری گوگل

سرویس شنیداری گوگل
پس از دهه‌ها تلاش برای فهماندن زبان آدمیزاد به کامپیوترها، سرانجام پژوهشگران گوگل فناوری پیشرفتة تشخیص صدای این شرکت را به نرم‌افزار جست‌وجوی این شرکت برای آی‌فونِ اپل‌ افزودند.
انتظار می‌رود اپل این برنامة رایگان را تا ماه فوریه (بهمن)، از طریق فروشگاه آی‌تیونز در دسترس کاربران قرار دهد. کاربران این برنامه می‌توانند گوشی را نزدیک گوش خود قرار داده و تقریباً هر سؤالی از آن بپرسند؛ مثلاً "نزدیک‌ترین رستوران در این اطراف کجاست؟" یا "ارتفاع کوه اورست چقدر است؟" این صدا به یک فایل دیجیتالی تبدیل و سپس به سرورهای گوگل فرستاده می‌شود. این سرورها واژه‌های گفته‌شده را شناسایی می‌کنند و آنها را به موتور جست‌وجوی گوگل می‌فرستند.
نتایج جست‌وجو، که با داشتن یک اینترنت بی‌سیم پرسرعت می‌توانند در عرض چند ثانیه نمایش داده شوند، شامل اطلاعات محلی نیز خواهند بود؛ چرا که یکی از ویژگی‌های آی‌فون این است که می‌تواند موقعیت فعلی خود را شناسایی کند.
قابلیت شناسایی تقریباً هر عبارت گفته‌شده از سوی شخص، مدت‌هاست که یکی از اهداف بزرگ پژوهشگران هوش مصنوعی بوده تا بتوانند تعامل میان انسان و ماشین را طبیعی‌تر نمایند. سیستم‌هایی که از چنین قابلیتی برخوردارند، به‌تازگی توانسته‌اند محصولات تجاری از این‌دست تولید کنند.
در حال حاضر هم یاهو و هم مایکروسافت سرویس‌های شنیداری برای گوشی‌های تلفن همراه عرضه می‌کنند. سرویس مایکروسافت با نام TellMe اطلاعات خاصی همچون جهات جغرافیایی، نقشه‌ و فیلم را ارائه می‌دهد. سرویس یاهو با نام oneSearch with Voice با این‌که انعطاف‌پذیرتر است، اما به‌نظر نمی‌رسد به‌اندازة سرویسی که گوگل عرضه می‌کند، دقیق باشد.
سیستم گوگل از دو سرویس گفته‌شده به‌مراتب کامل‌تر است و می‌تواند به پرسش‌هایی که ظاهراً بی‌معنی هم هستند، پاسخ بدهد. مدیران گوگل از میزان دقت و صحت نتایج این سیستم صحبتی نمی‌کنند، ولی می‌گویند به‌هرحال به‌اندازة کافی دقیق هست و مردم می‌توانند به‌جای استفاده از آی‌فون دارای کی‌بورد و صفحة لمسی، برای دریافت پاسخ، با اطمینان خاطر از این سیستم بهره بگیرند.
از این سرویس می‌توان برای دریافت توصیه‌هایی راجع به رستوران‌ها و جهات جغرافیایی برای رسیدن به مقصد استفاده کرد. پرسش "بهترین پیتزافروشی در خیابان نئو کجاست؟" فهرستی از سه رستوران در همان نزدیکی‌ها در ایالت سان‌فرانسیسکو به‌دست می‌دهد که کاربران گوگل بیشترین رضایت را از آنها داشته‌اند. این نتایج، شماره تلفن و همچنین جهات جغرافیایی منتهی به این رستوران‌ها را نیز به‌همراه دارد.
راج ردی (یک پژوهشگر هوش مصنوعی در دانشگاه کارنگی ملون) که یکی از پیشگامان شناسایی صوت نیز هست، می‌گوید مزیت گوگل در این است که می‌تواند گسترة وسیعی از داده‌ها را ذخیره و تحلیل کند. او می‌گوید: «هر سرویسی که گوگل اکنون معرفی کند، در طی سه یا شش ماه دیگر به صحت و دقت آن افزوده خواهد شد.» او می‌افزاید: «اما مهم است که بدانیم شناسایی صوت توسط ماشین هرگز به حد کمال نخواهد رسید.» وی ادامه می‌دهد: «پرسش این است که این میزان از شناسایی تا چه حد می‌تواند به عملکرد انسانی نزدیک شود؟»
این فناوری برای گوگل بسیار حیاتی است و می‌تواند راه را برای برداشتن گام‌های بعدی در جهان تبلیغات هموار کند. برای مثال، مدیران گوگل می‌گویند می‌توانند با ارائة پاسخ به پرسش‌های مبتنی بر مکان و تبلیغ کسب‌وکارهای نزدیک به آن گوشی خاص، مبالغ بیشتری از صاحبان آگهی دریافت کنند؛ اگرچه گوگل هنوز چنین آگهی‌هایی نمی‌فروشد.
این سرویس همراه با دیگر خدمات گوگل نیز به‌طور رایگان عرضه می‌شود و قرار است این شرکت سرانجام آن را به گوشی‌هایی به‌جز آی‌فون نیز عرضه کند. وی گوندوترا (مدیر اجرایی پیشین مایکروسافت که اکنون ریاست تجارت‌های موبایل گوگل را برعهده دارد) می‌گوید: «ما اکنون از طریق فناوری‌های شنیداری و همچنین شناسایی محل گوشی، توانسته‌ایم به صاحبان آگهی خدمت بزرگی ارائه کنیم.»
گوگل تنها شرکتی نیست که به‌سوی قابلیت‌های پیشرفتة شناسایی صدا گام برمی‌دارد. فناوری به‌اصطلاح پاسخ صوتی، اکنون به‌طور معمول در سیستم‌های پاسخ‌گویی تلفن‌ها و دیگر سرویس‌ها و محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اغلب، پیچیدگی‌های مربوط به زبان‌های مختلف، برای این سیستم‌ها مشکل ایجاد می‌کنند و معمولاً پاسخ‌های محدودی به پرسش‌ها می‌دهند.
چندهفته پیش، شرکت ادوبی، فناوری شناسایی صدا که توسط یک مؤسسة بریتانیایی به‌نام Autonomy ایجاد شده است را به بسته نرم‌افزاری Creative Suite افزود و به‌این ترتیب، این نرم‌افزار می‌تواند نوشتارهایی با دقت بالا از صوت و تصویر ضبط شده تهیه کند.
آقای گوندوترا می‌گوید گوگل به دو مسئله پرداخته است؛ یکی وارد کردن اطلاعات و دیگری بازیابی آنها با استفاده از وسایل بی‌سیم دستی. او اظهار می‌کند: «هدف ما، حل این دو مسئله در کلاس جهانی بود.»
قابلیت جست‌وجوی جدید آی‌فون نخستین کار گوگل در زمینة صدا نیست. در ماه مارس (اسفند)، این شرکت اعلام کرد که یک سرویس اطلاعاتی تجربی مربوط به جهات جغرافیایی با نام GOOG-۴۱۱ به یک محصول تبدیل شده است. کاربران می‌توانند با این سرویس به‌دنبال شماره تلفن و نشانی بگردند. این شرکت می‌گوید برای توسعة سرویس آی‌فون، از تجربة خود و هم‌چنین اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق GOOG-۴۱۱ استفاده کرده است.
این سرویس جدید مثالی است که نشان می‌دهد گوگل از روش‌های مختلف برای ترکیب پژوهش‌های بنیادین در علوم کامپیوتر و مهندسی محصولات استفاده می‌کند. این شرکت بسیاری از بهترین پژوهشگران در زمینة شناسایی صدا در جهان را استخدام کرده و اکنون تیم‌هایی در اختیار دارد که در نیویورک، لندن و ادارات مرکزی آن در مانتن‌ویوی کالیفرنیا، روی جنبه‌های گوناگون این مسئله مشغول کار هستند.
نخستین ایده‌های مربوط به طراحی این سرویس، از سوی یکی از پژوهشگران گوگل در لندن ارائه شد. او برای استفاده از شتاب‌سنج آی‌فون (وسیله‌ای که وضعیت نگه‌داشته‌ شدن گوشی را می‌سنجد و حس می‌کند)، روشی را پیدا کرده بود؛ به‌این ترتیب که این نرم‌افزار می‌توانست هنگامی که گوشی بلند می‌شود و در کنار گوش کاربر قرار می‌گیرد را "بشنود."
پژوهشگران گوگل می‌گویند یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی این سیستم، میلیاردها پرسش و درخواستی بود که طی سالیان، گوگل از سوی کاربران خود جمع‌آوری کرده بود. مایک کوهن (یک پژوهشگر شناسایی صدا که تا پیش از آمدن به گوگل، یکی از پایه‌گذاران شرکت Nuance Communications بود)، می‌گوید: «یکی از چیزهایی که تغییر کرده، میزان محاسبات و میزان داده‌های قابل دسترسی است.»
آقای کوهن می‌گوید می‌توان از درخواست‌ها و پرسش‌هایی که تا به حال مطرح شده‌اند، برای ایجاد یک مدل آماری با استفاده از قرارگیری واژگان در کنار یکدیگر استفاده کرد. این تنها یکی از اجزا و بخش‌های سیستم شناسایی صدا است. این سیستم همچنین شامل یک مدل تحلیل صدا و مکانیزمی برای پیوند دادن بخش‌های اصلی زبان به واژگان واقعی است.
گوگل به‌تازگی یک مقالة فنی دربارة‌ مدل‌های بزرگ برای ترجمة زبان توسط ماشین منتشر کرده است. پژوهشگران این شرکت در این مقاله می‌گویند که به سیستم خود، دو میلیون واژه یاد داده‌اند.

وبگردی
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان !
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان ! - لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.
فیلم | مشکل مقبولیت و مشروعیت در کشور
فیلم | مشکل مقبولیت و مشروعیت در کشور - دکتر حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رئیس جمهوری معتقد است که ما یک بار برای همیشه باید مشکل مشروعیت و مقبولیت را در کشور حل کنیم. این درست نیست که بخشی از نظام هم مشروع باشد هم مقبول اما بخش دیگری که از دل همین نظام در آمده است فقط مقبول باشد.
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر - امام جمعه اهل سنت ایرانشهر : در ماه رمضان به ۴۱ دختر تجاوز شده که از این میان فقط ۳ دختر شکایت کرده اند.
فیلم مهران مدیری در برنامه خندوانه
فیلم مهران مدیری در برنامه خندوانه - برنامه کامل خندوانه با حضور مهران مدیری مهمان ویژه برنامه عید فطر برنامه خندوانه بود و این قسمت از مجموعه خندوانه را خاص کرد.
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید!
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید! - بر این اساس، ورزشگاه‌های دستگردی، تختی، معتمدی، آزادی، شیرودی، بوستان‌های گفت‌وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، پارک شهر و ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی به عنوان محل‌های مناسب تجمع در تهران تعیین شده‌اند و از این پس معترضان می‌توانند در این محل‌ها تجمع کنند.
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!