سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ / Tuesday, 12 December, 2017

اگر «آن» را بسازید، «آنها» خواهند آمد...


اگر «آن» را بسازید، «آنها» خواهند آمد...
اكنون یك وب سایت دارید. ساعت‌ها تلاش شما برای طراحی یك وب سایت زیبا و جذاب به ثمر نشسته است. حتما محتوای مناسبی را هم در آن انتشار داده اید و یا كالا و خدماتی را عرضه كرده‌اید. حال نوبت آن است كه دیگرانی غیر از خود شما هم از وجود سایتتان اطلاع یابند.
اكثر مدیران و طراحان وب به خوبی می‌دانند كه فقط طراحی یك وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست. برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ چگونه دیگران بدانند كه شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می‌یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت كه ما در اغلب موارد به كمك موتورهای جست‌وجوگر به آنچه كه می‌خواهیم، دست می‌یابیم. اگر ما این كار را انجام می‌دهیم، نیازمندان اطلاعات، كالا و خدمات سایت ما نیز دقیقا همین كار را می‌كنند: جست‌وجوی چند عبارت در یكی از موتورهای جست‌وجوگر و مراجعه به یكی از وب سایت‌ها. اما كدام وب سایت‌ها؟ ببینیم آمارها چه می‌گویند:
-۸۲ درصد كاربران، موتورهای جست‌وجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت‌ها عنوان كرده‌اند.
-۷۰ درصد آنها به هنگام جست‌وجو، حتما یكی از سه سایت ابتدای نتایج جست‌وجو را كلیك می‌كنند.
-تنها ۷ درصد آنها سایت‌های قرار گرفته در رتبه‌های بیست به بعد را كلیك می‌كنند.
-۸۵ درصد آنها اگر جوابی برای جست‌وجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جست‌وجو نیابند، موتور جست‌وجوگر مورد استفاده را عوض می‌كنند.
-۳۳ درصد كاربران وب فكر می‌كنند سایتی كه در ابتدای نتایج جست‌وجو قرار دارد، در موضوع جست‌وجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می‌باشد.
شم بازاریابی حكم می‌كند كه همواره جایی باشیم كه مشتری ما آنجاست. اگر ما در آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر كسی كه قرار است از ما خرید كند، از رقیب ما خرید می‌كند: رقیب ما هر روز چاق‌تر و چاق‌تر می‌شود و ما...
بازاریابی با موتورهای جست‌وجوگر (Search Engine Marketing) هم دو هدف عمده را دنبال می‌كند:
-حضور در جاهایی كه خریداران ما آنجا هستند.
-بالاتر بودن از رقبا ( كسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اگر تاكنون موتور جست‌وجوگر در برنامه‌ریزی‌های شما جایی نداشته است، بهتر است كمی در برنامه‌هایتان تجدید نظر نمایید! موتورهای جست‌وجوگر، بینندگانی را به سوی شما روانه می‌كنند كه به كالا یا خدمات شما واقعا نیاز دارند.در حقیقت مهم‌ترین بینندگان هر سایتی موتورهای جست‌وجوگر هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرهای اكسپلورر و نت اسكیپ، بهینه‌سازی شده است، كمی تامل كنید: سایت شما برای موتورهای جست‌وجوگر هم باید بهینه‌سازی گردد. خوشبختانه توجه به موتورهای جست‌وجوگر در طراحی وب سایت، آنرا برای كاربران سایت هم قابل استفاده‌تر می‌كند.
بهینه سازی سایت به معنای به كارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلكه در اغلب موارد به كارگیری و اعمال تغییرات كوچك و ساده در سایت است كه معمولا تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جست‌وجوگر دارند.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جست‌وجوگر مهم و عمده، بایگانی شدن هر جه بیشتر از صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا پنجم نتایج جست‌وجوی آنهاست.
سایت‌ها برای رتبه‌های فوق‌العاده (یك تا ده) نیز بهینه سازی می‌گردند اما در این حالت تنها بر خود سایت تمركز نمی‌شود و از سایت‌های دیگر هم كمك گرفته می‌شود. در این سری از مقالات از بهینه‌سازی و طراحی خود سایت شروع می كنم و سپس وارد مباحث پیشرفته‌تر كسب رتبه‌های برتر در نتایج جست‌وجو می‌شوم.
كسب رتبه‌های بالا، جندان هم ساده نیست. برای انجام این كار شما به اطلاعات كافی و موثق نیاز دارید. انتخاب استراتژی مناسب و تمایل به صرف كمی زمان هم پروسه دستیابی به رتبه های بالا در موتورهای جست‌وجوگر را برای شما عملی می سازند.
اطلاعات بسیاری در این زمینه وجود دارد اما تاریخ مصرف آنها گذشته است و دیگر كارایی ندارند. این موضوع چندان هم عجیب نیست: اینترنت و موتورهای جست‌وجوگر دایما در حال تغییر هستند.
پس شما چگونه می توانید به جدیدترین اطلاعات در این زمینه دست یابید؟ بسیار خب. از این به بعد سعی خواهم نمود تا موثرترین تكنیك‌های این صنعت را برای شما توضیح دهم.
من چند سال است كه در این صنعت فعال هستم و پرو‍ژه های بسیاری را هم مدیریت كرده‌ام. شكست خورده ام اما موفقیت‌هایی نیز داشته‌ام. سایت تخصصی موتورهای جست‌وجوگر (www.iranseo.com) و كتاب الكترونیكی «یك یا دو هزار و یك» نیز نتیجه همین تجربه‌هاست.
اینجا جور دیگری خواهم نوشت و با شما راحت‌تر از قبل سخن خواهم گفت. این صنعت اسرار خاص خودش را دارد اما اسراری هستند كه می‌توان آنها را به دیگران گفت . ثابت شده است كه صرف زمان و اجرای درست برنامه هاست كه برنده را مشخص می كند نه صرفا داشت اطلاعات!
این سری از مقالات، راهنمایی برای طراحان و توسعه دهندگان وب، برنامه نویسان، آژانس‌های تبلیغاتی، شركت‌های فعال در طراحی وب، فراهم آورندگان محتوا و تمام كسانی است كه سایت می‌سازند. راهنمایی كه كمك می كند آنها سایت‌هایی بسازند كه از طریق موتورهای جست‌وجوگر و فهرست‌ها قابل دسترسی باشد. با یك حساب سر انگشتی حتما در خواهید یافت كه مطالعه این سری از راهنماها برایتان مفید خواهد بود.

خلاصه:
- راه‌های بسیاری برای دسترسی به سایت‌ها وجود دارد، اما موتورهای جست‌وجوگر همواره راهكار اساسی بوده اند.
- اجرای یك برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست‌وجوگر، بدون یك ساختار و زیربنای مستحكم در خود سایت اصولا با شكست همراه می‌باشد.

مهدی رودكی
ماهنامه دنیای كامپیوتر و ارتباطات


منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا

مطالب مرتبط
وبگردی
جُرمی به نام سفر خارجی: چرا از "دنیا گردی مردم"  می ترسند؟!
جُرمی به نام سفر خارجی: چرا از "دنیا گردی مردم" می ترسند؟! - دولت حاکم بر یک جامعه در حال توسعه، نه تنها نباید جلوی سفر مردم به خارج از کشور را بگیرد، بلکه باید تسهیلاتی برای چنین سفرهایی در نظر بگیرد ... آیا کشوری با مردم دنیادیده زودتر و بهتر توسعه می یابد یا مملکتی که مردمانش فکر می کنند دنیا همین چهار دیواری خودشان است؟!
درآمد کشور از گردشگری افزایش یافت / از محل عوارض خروجی !
درآمد کشور از گردشگری افزایش یافت / از محل عوارض خروجی ! - دولت روز گذشته و در اقدامی غیرمنتظره،عوارض خروج از کشور را با افزایش 300 درصدی! مواجه کرد...
 آنونس سرى جدید دورهمى
آنونس سرى جدید دورهمى - رونمایی از دکور سرى جدید دورهمى
فیلمی از مرگ خرس قطبی به دلیل تغییرات آب و هوایی
فیلمی از مرگ خرس قطبی به دلیل تغییرات آب و هوایی - یکی از عکاسان نشنال جئوگرافیک فیلمی کوتاه از یک خرس قطبی منتشر کرده که در منطقه ای دورافتاده در جزیره بافین و به دور از یخ ها مشغول جستجو برای غذاست. در این بخشی از این فیلم حیوان مشغول جستجو در زباله هاست، سپس روی زمین می افتد و در انتظار مرگ می ماند.
امتناع از دست دادن علی هاشمی با خانم مدال دهنده
امتناع از دست دادن علی هاشمی با خانم مدال دهنده - فیلم - علی هاشمی وزنه بردار کشورمان با توضیح اینکه مسلمان است از دست دادن با خانم اهدا کننده مدال خودداری کرد.
سطح سواد کارشناس اقتصادی تلویزیون !
سطح سواد کارشناس اقتصادی تلویزیون ! - کارشناس اقتصادی تلویزیون نمی داند که لغت Bitcoin به چه معناست و با تلفظ Bitqueen به این نتیجه رسیده که معنای ملکه بیت ها را می دهد!!
فیلم/ تصاویر منتشر شده از جسد علی عبدالله صالح
فیلم/ تصاویر منتشر شده از جسد علی عبدالله صالح - وزارت کشور یمن با انتشار بیانیه‌ای رسمی، شایعات کشته شدن علی عبدالله صالح را تأیید کرد و رسما اعلام کرد که او کشته شده است.
جنجال رقص مایکلی سرباز ایرانی
جنجال رقص مایکلی سرباز ایرانی - رقص زیبای سرباز ایرانی در پادگان
دختر رییس فدراسیون روسری بر سر مربی مرد تایلندی کرد
دختر رییس فدراسیون روسری بر سر مربی مرد تایلندی کرد - سرپرست فنی فدراسیون کبدی که بعد از مسابقات از سمتش برکنار شد، می‌گوید که دختر رییس فدراسیون روسری بر سر مربی مرد تایلندی کرد و او را به داخل زمین برد.
روزنامه جمهوری اسلامی: آقای مصباح، مگر شما نبودید که اطاعت از احمدی‌نژاد را اطاعت از خدا خواندید؟
روزنامه جمهوری اسلامی: آقای مصباح، مگر شما نبودید که اطاعت از احمدی‌نژاد را اطاعت از خدا خواندید؟ - کاش بزرگان حوزه علم و فلسفه می‌دانستند سیاست هم برای خود علمی مجزاست و ظرافت‌های خود را دارد و نمی‌شود بدون توجه به آن، طرح ریخت و به نتیجه رسید.
لحظه خودکشی فرمانده جنگ بوسنی در جریان جلسه دادگاه!
لحظه خودکشی فرمانده جنگ بوسنی در جریان جلسه دادگاه! - فرمانده پیشین کروات های بوسنی پس از تایید محکومیت ۲۰ ساله اش در دیوان کیفری بین المللی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی، ظرف سم را سرکشید!
فیلم/ تخلف احمدی‌نژاد در بوسیدن مادر چاوز
فیلم/ تخلف احمدی‌نژاد در بوسیدن مادر چاوز - محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در همایش بسیج حقوقدانان نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری سابق کشورمان واکنش نشان داد.
همه زنان ناصر محمد خانی و زن جدیدش + عکس
همه زنان ناصر محمد خانی و زن جدیدش + عکس - ناصر محمدخانی دو شب پیش در حالی با زن سومش ازدواج کرد که زن اولش توسط شهلا کشته شده بود و زن دومش - شهلا- در سال 89 اعدام شد.
قشر متوسط - ازدواج سفید / قش پائین - تجاوز
قشر متوسط - ازدواج سفید / قش پائین - تجاوز - الان این ازدواج سفید بحرانی است که قشر متوسط دارد ایجاد می‌کند، بعد از آن ازدواج‌های ساندویچی است، یعنی رابطه جنسی ساندویچی. در ازدواج سفید طرفین چندمدت با هم هستند اما اگر قرار شد رابطه ... سر خیابان انجام شود، چه کسی می‌خواهد آن‌ها را بگیرد؟ چند نفر را می‌خواهند بگیرند؟ چند نفر را می‌خواهند اعدام کنند؟
فیلم دو دختر اصفهانی لحظاتی قبل از خودکشی
فیلم دو دختر اصفهانی لحظاتی قبل از خودکشی - فیلم خودکشی دختر اصفهانی (جدید) | دو دختر اصفهانی در فیلمی که پیش از خودکشی ضبط کرده اند، با خوشحالی به سمت مرگ می شتابند. لحظاتی که آنها نزدیکان شان را خطاب قرار می دهند و خودشان را آرام و آهسته می رسانند به بلندترین ارتفاعی که برای خودکشی به ذهنشان آمده یعنی پل شهید چمران اصفهان و در این مسیر هیچ عاملی، هیچ دلیلی نیست که دست دلشان را بگیرد و پشیمان شان کند برای رفتن.
    پربازدیدها