سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

چگونه می توانید یک بازاریاب اینترنتی خارق العاده باشید


چگونه می توانید یک بازاریاب اینترنتی خارق العاده باشید
هزار لینک راهی است که به هر موتور جستجو ثابت شود که وب سایت شما مناسب قرار گرفتن در آن می باشد.احتمالا خیلی از جوابهای این سوال را می دانید:بازاریاب حوب لینکهای خوبی برقرار می کند ولی بازاریاب بد این کار را نمی کند،بازاریاب خوب تحقیق می کند ولی بازاریاب بد تحقیق نمی کند ....و خیلی از این چیزها.تمام این جوابها درست است ،ولی یک فرق اساسی وجود دارد.می می خواهم این تفاوت را برای شما توضیح بدهم ،ولی اجازه بدین با یک داستان شروع کنیم .آیا داستان هنری فورد را برای ساخت یک موتور ۶ سیلندر شنیده اید؟اگر نشنیده اید می توانید جستجو کنید – داستان بسیار جالبی است . رمز موفقیت وی چه بود؟
خوب ، شاید یک جهش ذهنی خوب . من نمی توانم در این مورد بحث کنم . ولی نکته داستان این بود که وی سمجت روی چیزی می کرد که هیچکس اعتقادی به آن نداشت . هیچکس باور نداشت که اینکار انجام شدنی است ، ولی او روی اینکار سماجت می کرد.
و بالاخره سماجت وی به نتیجه رسید.بنابراین ، راز بازاریابی اینترنتی پافشاری و سماجت در این کاراست . و سماجت در این کار درآمد درست می کند.
برای مثال : در یک فروم با مطلب شما می تواند۵۰-۲ بازدیدکننده بیاورد(که هیچ هزینه ای هم برای شما نخواهد داشت، هیچ چیزی غیرممکن نیست). اما اگر شما در ۱۰۰ فروم (حتی نه زیاد مشهور) باشید تعداد این بازدیدکنندگان به ۵۰۰۰-۲۰۰ خواهد رسید.و اگر شما یک کالا برای فروش به مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان داشته باشید با این تعداد ویزیتور به طور متوسط شاید ۲۵۰۰۰۰۰-۱۰۰۰۰۰ تومان فروش داشته باشید.
منوجه شدید که پافشاری در این کار چقدر مهم است ؟ به یک مثال دیگر توجه کنید. بیایید تبادل لینک را برای خود مجسم کنید.اگر شما فقط با ۱۰ سایت تبادل لینک داشته باشید (چیزی که خیلی سخت به نظر نمی رسد) پس می توانیم بگوییم که حدود ۱۰ بازدیدکننده به سایت شما خواهند آمد.حالا تصور کنید که این تبادل بنر را با ۱۰۰۰ سایت انجام بدهید- این یعنی ۱۰۰۰ بازدیدکننده. چگونه ۱۰۰۰ شریک برای لینک پیدا کنیم ؟ خوب ، هر روز ۱۰ لینک برقرار کنید و این کار را به مدت سه ماه انجام دهید در نتیجه حدود ۱۰۰۰ لینک خواهید داشت .
هزار لینک راهی است که به هر موتور جستجو ثابت شود که وب سایت شما مناسب قرار گرفتن در آن می باشد . بحث بسیار جالبی است و بدانید که Google،Yahoo و اکثر موتورهای جستجوی دیگر نیز ازهمسن قانون پیروی می کنند. بنابراین یک بازاریاب باید اینچنین فکر کند. پس تا جایی که می توانید لینک دریافت کنید.شما می دانید که اینکار را باید انجام دهید ،پس چرا انجام نمی دهید؟
می دانید که باید مقالات خود را برای اکثر سایتها بفرستید(در صورتیکه مقاله دارید)؟ اما چرا این کار را نمی کنید؟
مصر و سمج باشید! بیشتر از این نمی توانم تاکید کنم.
یکی از بزرگترین اشتباهات تازه کارها اینست که کاری را شروع می کنند و فقط برای یک یا دو روز آن را ادامه می دهند ،نتیجه ای نمی گیرند و خیلی سریع دست از آن کار می کشند. این اشتباه بزرگی است!. کارتان را حداقل برای یک ماه ادامه دهید تا نتیجه را ببینید.
چکار باید بکنیم ؟ طرح زیر را پیاده کنید:
از خودتان بپرسید: بهترین کاری که میشود ظرف یک ماه آینده انجام داد که بیشترین و بهترین نتیجه را داشته باشد چیست ؟
آن را بنویسید! آن را انجام دهید! نیاز است که ۱۰۰ مقاله بنویسید؟ انجام دهید! هیچ کسی آن را برای شما انجام نمی دهد مگر خودتان.
موفقیت در انتظار شماست، فقط بیشتر در کارتان سمج باشید.به یاد داشته باشید که شکست گاهی اوقات آخرین گام باقیمانده برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ است.بسیاری ازثروتمندان این را به شما خواهند گفت . بروید از آنها بپرسید.و حتما آنها نیز خواهند گفت که برای رسیدن به هدفتان باید در کارتان سمج باشید و پافشاری کنید.
بنابراین:
۱- امروز هدفتان را مشخص کنید
۲- همین امروز آن را شروع کنید
۳- نتایج را تا حصول یک نتیجه بزرگ و چشمگیر تجریه تحلیل نکنید
منبع : شبکه رسمی بازاریابی و تجارت الکترونیک


همچنین مشاهده کنید