سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

افزایش ترافیک سایت با سیستم های امتیازدهی بر اساس کلیک بیشتر بازدیدکننده ها


برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار برخط باید توجه زیادی به ترافیک وب سایت خود داشته باشید.مهم نیست که شما چه محصولات یا خدماتی را عرضه می کنید. اگر شما زمینه های لازم را برای فروش مناسب خود فراهم نکنید زمان زیادی در کسب وکار خود دوام نخواهید آورد.یکی از بهترین راههای با لا بردن ترافیک سایت استفاده از آگهی هایی است که به ازا هر کلیک به شما امتیاز می دهند. اگر شما کمی برای گشت و گذار در وب وقت بگذارید یا از موتورهای جستجو برای پیدا کردن کلمات خاصی استفاده کنید به احتمال زیاد با نمونه های زیادی ازتبلیغات کلیک امتیازی برخورد خواهید کرد.دو نمونه از معروفترین این سیستم ها توسط شرکت گوگل (www.google.com )که به صورت آشکار در وب سایتهای مختلف قابل مشاهده است و شرکت اورتور(www.overture.com) که در موتورهای جستجوی مختلفی همچون یاهو، آلتا ویستا، نسبت به نمایش اینگونه آگهی ها اقدام می کند. هر چند که این روزها علاوه بر نمونه های ذکر شده موتورهای جستجوی فراوانی در وب فعالیت می کنند.
سیستم های کلیک امتیازی در واقع راه ارزانی را برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما ارائه می کنند. در ادامه با چگونگی کار این سیستم ها آشنا می شویم.شما می توانید کلمات کلیدی و یا عبارت های خاصی را برای قرار گرفتن در لیست مو تورهای جستجو و یا آگهی ها به کارببرید تا زمانی که مردم از طریق مو تور های جستجو آن کلمات را وارد کردند به سایت شما هدایت شوند. برای مثال اگر شما لوازم بازی فوتبال می فروشید سایت شما در هنگامی که یک بازدیدکننده کلمه کفش فوتبال را جستجو کند به او نشان داده خواهد شد و یا بر عکس اگر بازدیدکننده ای در سایت شما باشد. آگهی های مشابهی درحوزه کاری شما برای او به نمایش در خواهد آمد. اگر آن بازدیدکننده آگهی شما را ببیند و جذب شدند و بر روی آن کلیک کردند شما به سادگی یک امتیاز خواهید گرفت و در نتیجه رتبه شما در موتور جستجو از این طریق بالا می رود. با هر كلیك كه دیگران روی لینكهای تبلیغات متنی سایت شما كنند، شما بر حسب شرایط سیستم چند امتیاز به شما تعلق می گیردمثلاً ۵ امتیاز. با این ۵ امتیاز، تبلیغات شما ۵ بار روی سایتهای دیگر كه محتوای مشابه سایت شما را دارند، بصورت لینك متنی قرار می گیرد. بنابراین به هر میزان كه سایت شما بازدید كننده داشته باشد، و این بازدیدكنندگان روی لینكهای تبلیغاتی در سایت شما كلیك كنند، شما امتیاز بیشتری گرفته و مجوز نمایش در سایتهای دیگری كه آنها نیز عضو همین سیستم هستند را پیدا خواهید كرد.
مثال:
فرض كنید سایت الف در این سیستم عضو شده است، و ۶ لینك تبلیغاتی را در هر بازدید، نمایش می دهد. اگر این سایت روزانه ۱۰۰ نفر بازدید كننده داشته باشد و هر بازدید كننده به طور متوسط روی ۱ لینك از تبلیغات سایت الف كلیك كند، حدود ۱۵% ، با این حساب سایت الف هر روز ۱۰۰*۵ یعنی ۵۰۰ امتیاز در سیستم به دست می آورد و با به دست آوردن این تعداد امتیاز لینك سایت الف هر روز ۵۰۰ بار در سایتهای عضو این سیستم نمایش داده می شود. طبق برآوردها به طور متوسط ۱۰% از هربار نمایش در سایتهای دیگر، منجر به کلیک بر روی لینك سایت الف توسط مراجعان به سایت های ب و ث و... می شود.به این ترتیب سایت الف در این روز ۵۰ بازدید كننده جدید جذب می كندسایت الف با این ۵۰ بازدید كننده جدید، ۲۵۰ امتیاز بیشتر كسب می كندو در روز بعد ۷۵۰ امتیاز دارد و حداقل ۷۵ بازدید كننده جدید جذب خواهد كرد. ای سیر بسته به حجم کاربران اینترنت و سایت های استفاده کننده از سیستم روز به روز گسترده تر می شود.
ثبت نام در این گونه سیستم ها هیچگونه هزینه ای در بر ندارد و از نظر فنی نیز وقت زیادی نخواهد برد تنها باید کدی که سیستم در اختیار شما می گذارد را به سایت خود انتقال دهید.
نمونه ایرانی اینگونه سیستم ها توسط سایت ایستگاه.کام توسعه داده شده است.
منبع : وبلاگ مديريت فناورى اطلاعات


همچنین مشاهده کنید