سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ / Tuesday, 19 February, 2019

نکات ظریف برای نوشتن مقاله در اینترنت


نکات ظریف برای نوشتن مقاله در اینترنت
خوانندگان صفحات وب عاشق اطلاعات هستند ولی آیا اطلاعات شما به اندازه کافی واضح و مختصر و مفید می باشند؟
• اندازه پاراگرافهای خود را کوچک کنید. حتی یک یا دو خط نیز مناسب می باشد. خوانندگان صفحات وب معمولا پاراگرافهای طولانی با دسته کلمات زیاد را حتی در مجلات و خبرنامه های الکترونیکی نادیده می گیرند.! فکر کنم شما هم چنین تجربه ای را داشته اید. ارزش بک نویسنده کتابهای پر فروش با احترام به خواننده توسط مطالب شیرین و کوتاه مشخص می شود.
• مطالب را در قالب مناسب بنویسید. با یک فعل امری شروع کنید یعنی به خواننده بگویید: " این کار را انجام بده!" سپس برای او ارزش آن را توضیح دهید که اگر انجام ندهد چه ضررهایی می کند و اگر انجام دهد چه سودهایی را بدست خواهد آورد. در پایان هم با آوردن منابع نشان دهید که چقدر مطلب شما می تواند غنی باشد. این سه روش فرمول موفقیت در نوشتن است.
• عنوان مناسبی برای مقاله استفاده کنید. حتی اگر می توانید از شخصی کمک بگیرد تا بعد از خواندن مقاله عناوینی را برای شما انتخاب کند وگرنه حداقل پنج بار مقاله را بخوانید تا بتوانید عنوان مناسبی پیدا کنید در غیر اینصورت مقاله شما کم فروغ خواهد بود.
• خیلی سریع به عنوان اصلی مقاله برسید. مقدمه را در یک یا دوجمله شروع کنید و همچنین در پایان با یک یا دو جمله نتیجه گیری کنید.
• به مخاطبین بگویید که چه کاری می خواهید برای آنها انجام دهید. آنها منتظر شنیدن لغات جادویی شما هستند تا اطلاعات خود را غنی تر کنند و از برقرار کردن ارتباط با شما لذت ببرند. شما باید محکم و واضح مستقیم به مطالب اصلی اشاره کنید.
• با مقاله خود خوانندگانی که مطالب شما علاقه دارند را هدف بگیرید. بدانید که همه نیاز ندارند تا از اطلاعات شما استفاده کنند! پس در مقدمه و یا عنوان مخاطبین خود را به نوعی مشخص کنید.
• از جملات مجهول و از صفات برتر و برترین زیاد استفاده نکنید سعی کنید مقاله شماعاری از اینگونه لغات باشند. خیلی از تازه کارها با استفاده زیاد از فعلهای "است" و "بود" و فعلهای ربطی مقاله خود را بکلی نابود می کنند. با این چند روش نه مقاله بلکه می توانید یک کتاب پرفروش بنویسید.
• این نکات را در ذهن داشته باشید تا بتوانید مخاطبین خود را هدف قرار دهید و به سوی مطالب وب سایت خود جذب کنید


مطالب مرتبط

با قدرتمندترین واژه هاست که پیروز می شویم ...

هر جا كه باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری - مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش كرده اند كه مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند ... ما برای ماشین ها و كامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم ...
یادتان هست؟ آن اوایل كه اینترنت گسترش و نفوذ خود را در میان جوامع مختلف بشری آغاز كرده بود؟ یادتان هست كه یك بنده خدایی - طراح یا گرافیست - آمده بود و كاریكاتوری كشیده بود درباره اینترنت؟ او تصویری را رسم كرده بود كه سگی را پشت كامپیوتر نشان می داد در حالی كه دستش را روی صفحه كلید گذاشته است و به اینترنت متصل شده، دارد با آن كار می كند، كمی آن طرفتر، كاریكاتوریست در گوشه ای از تصویر نوشته بود «در اینترنت، هیچ كسی نمی فهمد كه تو یك سگی!»
پشت این كامپیوترهای متصل به اینترنت، انسانهایی نشسته اند، انسانهایی با تمایلات و احساسات انسانی، آنها سرشارند از مجموعه ای از تجارب خوب یا بد انسانی، آنها عاطفه دارند، روح دارند و روح و روانشان متاثر می شود وقتی ببینند كه «آدم» به حساب نیامده اند.
اینترنت امروز فضایی مجازی است كه دنیای تعاملات و محاوره هاست. سایت های وب را كه نگاه كنیم متوجه یك وجه اشتراك خیلی قوی در میان همه آنها می شویم. همگی رو به سمتی پیش می روند كه تعاملات و محاوره و گفتگو را -با مشتری بالقوه یا بالفعل و یا بازدید كننده و كاربر معمولی سایت افزایش دهند.
آری، تصاویر گویای هزاران واژه اند، اما واژه ها هستند كه می توانند این ارتباط قوی را ایجاد كنند، گسترش و یا ادامه دهند و در نهایت حفظ كنند. باید مواظب واژه ها باشیم، آنها به راستی اثر می گذارند و می توانند از كاهی، كوه بسازند.
استفاده از «واژه های مناسب» كاری حرفه ای است، هر كسی می تواند ادعا كند كه «راه اندازی یك سایت اینترنتی» كه كاری ندارد، یك نرم افزار FrontPage یا Dreamweaver می گیریم، چند تا تصویر، یك مقداری «متن» و ده دقیقه ای می توانیم برایتان سایت اینترنتی درست كنیم. چند تا صفحه HTML كفایت می كند. نه، به این راحتی ها هم كه می گویید نیست. انتخاب واژه ها، عبارت هایی كه بكار می برید، كاری حرفه ای است، آنهایی پیروز می شوند، كه «واژه های قدرتمند» و عبارت های «نو»، «خلاقانه» و «استادانه» بكار برده باشند. حال چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی.
هر جا كه باشیم، در همین دنیای واقعی و یا این دنیای مجازی، اینترنت، «واژه ها» قدرتمندترین ابزار برای پیروزی و موفقیت ما به حساب می آیند. سایت های اینترنتی بسیاری - مخصوصاً در همین ایران خودمان- فراموش كرده اند كه مخاطبین اصلی سایت ها، انسان هستند ... ما برای ماشین ها و كامپیوترها سایت روی اینترنت نمی بریم، متن نمی نویسیم، مقاله نمی نویسیم. انسانها شدیداً تحت تاثیر آن چیزی كه می بینند و یا می خوانند قرار می گیرند. ایجاد حس اعتماد در بازدید كنندگان و مشتریان و كسب «اعتبار» و جلب «اعتماد» بر روی اینترنت، كار ساده ای نیست. وقت می گیرد، فكر می برد و كار حرفه ای.
روی صفحات وب، باید «مخاطب» یا «مشتری» را شناخت و با او به «شیوه ای انسانی» ارتباط برقرار كرد. «واژه ها» و انتخاب مناسب ترین آنها نمی تواند به خودی خود و به تنهایی كارایی داشته باشد، بایستی عبارت های «قوی» و «هدف دار» نوشت. از بهترین و خلاقانه ترین «صفات» استفاده كرد، آنها را در كنار هم گذاشت و بر روی مخاطب «تاثیر»ی گذاشت كه از پیش تعیین شده است. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبتان، روی اینترنت، فرصت زیادی ندارید. در واقع شما فقط «چند ثانیه» فرصت دارید و اگر نتوانید از آن چند ثانیه استفاده كنید، بازدید كننده تان را از دست داده اید، شاید برای همیشه.
ارتباط برقرار كردن با مخاطبین از طریق سایت و صفحات وب شما، كاری است كه شما بواسطه «متن وب» (Web Copy) انجام می دهید. در «متن وب» خودتان از واژه های قدرتمند و از قدرت «واژه ها» استفاده كنید. فروش بیشتری می خواهید؟ می خواهید با شما تماس گرفته شود؟ می خواهید ترافیك سایتتان افزایش یابد؟ با «گرد و خاكی» كه به راه انداخته ایم ببینید كه WEBFAQT با چه «سرعتی» به پیش می رود! ما كارها را خیلی سریعتر و حرفه ای تر انجام می دهیم و برای همین است كه حرفه ای «گرد و خاك» به پا می كنیم.

وبگردی
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان
پژو 206 دولت روحانی 72 میلیون تومان - در حالی که طی روزهای اخیر افزایش عجیب قیمت خودرو، بازار خرید و فروش را زمین گیر کرده و شرایطی ویژه بر این بازار حاکم کرده است، خودروسازان از امروز، ساعت ۱۰ صبح طرح ویژه پیش فروش فوری خودرو را با قول تحویل خودروها طی سی روز آغاز کرده‌اند.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه در برج میلاد برگزار شد.
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر
ازدواج الهام حمیدی + تصاویر - الهام حمیدی بازیگر پرکار این روز‌های سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام کرد اما هویت همسرش را فاش نکرد.
عکس/ کشف حجاب در تهران!
عکس/ کشف حجاب در تهران! - حجت الاسلام حمید رسایی عکسی در کنار یک زن بی حجاب از حضور در برنامه‌ای با عنوان «اعلام همبستگی با ملت ونزوئلا» در تهران منتشر کرده است.