پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

کنترل کامپیوتر دیگران از طریق Windows Messenger


کنترل کامپیوتر دیگران از طریق Windows Messenger
حتما تا به حال راجع به كنترل یك كامپیوتر از راه دور یا همان Remote Assistance چیزهایی شنیده اید.در این روش شما از طریق برنامه Windows Messenger این ارتباط و كنترل را برقرار خواهید كرد. شما از این طریق میتوانید كنترل سیستم دوست خود را كه در برنامه Windows Messenger با او در ارتباط هستید كنترل كنید و برای مثال به او در برطرف كردن مشكل احتمالی سیستمش كمك كنید و مشكل را برای او حل كنید و یا حتی برعكس عمل كنید. قابلیت Remote Assistance این امكان را برای شما فراهم می آورد كه فرد دیگری را كه اطلاعات بیشتری در مورد كامپیوتر دارد دعوت كنید كه به سیستم شما متصل شده و صفحه نمایش سیستم شما را مشاهده كند و پیشنهاداتی را برای رفع اشكالات موجود در سیستم شما ارائه دهد یا تصحیحاتی را روی سیستم شما انجام دهد و در صورت تمایل حتی میتوانید كنترل موقت سیستم خود را در اختیار او قرار دهید تا اشكالات موجود را برطرف كند.
برای این منظور ادامه مقاله را دنبال كنید :
روی آیكن My Computer راست كلیك كرده و گزینه Properties را انتخاب كنید.وارد شاخه Remote شده و در حالت انتخاب بودن تیك عبارت Allow Remote Assistance invitations to be send from this computer را بررسی كنید. اگر در حالت انتخاب شده نبود آن را فعال كنید.اگر میخواهید فردی كه از او برای برطرف كردن اشكالات سیستم خود كمك خواسته اید قادر باشد كه عملیات مختلف را از راه دور روی سیستم شما انجام دهد روی دكمه Advanced كلیك كرده و تیك كنار عبارت Allow this computer to be controlled remotely را در حالت انتخاب قرار دهید و روی دكمه OK كلیك كنید. مجددا روی دكمه OK در پنجره System Properties كلیك كنید تا این پنجره بسته شود.
حالا برای شروع عملیات مراحل زیر را دنبال كنید :
در ابتدا اطمینان حاصل كنید كه شما و فردی كه قرار است به شما كمك كند ( یا برعكس ) به اینترنت متصل بوده و از طریق Windows Messenger با یكدیگر در تماس باشید. روی آیكن Windows Messenger در سمت راست نوار وظیفه دابل كلیك كنید تا برنامه Windows Messenger اجرا شود. ( برای اجرا كردن برنامه Windows Messenger میتوانید از طریق مسیر Start - All Programs - Windows Messenger نیز اقدام كنید )در لیست Online واقع در پنجره برنامه Windows Messenger روی اسم فردی كه میخواهید به كمك شما بیاید راست كلیك كرده و بعد از لیستی كه ظاهر میشود روی عبارت Ask for Remote Assistance كلیك كنید.اگر فرد مورد نظر درخواست شما را بپذیرد پیامی ظاهر میشود و از شما سوال میكند كه آیا اجازه میدهید كه دوست شما صفحه مونیتور شما را مشاهده كند یا خیر؟ برای تأیید پیام و اجازه دادن به دوست خود روی Yes كلیك كنید.
در پنجره Remote Assistance پیامی را در قسمت Message Entry تایپ كرده و روی Send كلیك كنید. این پیغام برای دوست شما نمایش داده میشود. اگر كامپیوترتان مجهز به میكروفن و بلندگو باشد میتوانید روی Start Talking كلیك كرده و یك ارتباط صوتی را با دوست خود ایجاد كنید.از این به بعد دوست شما میتواند در هنگام ارتباط با شما تمامی عناصری را كه در صفحه نمایش شما ظاهر میشود مشاهده نموده و در صورت لزوم راهنماییهای لازم را با تایپ پیامهایی به شما ارائه دهد. همچنین دوست شما میتواند با كلیك روی دكمه Take Control سیستم شما را در اختیار بگیرد. برای اینكه بتوانید كنترل كامپیوتر خود را مجددا به دست بگیرید میتوانید روی كلید Esc در صفحه كیبورد و یا فشردن دكمه Stop Control واقع در پنجره Remote Assistance این كار را انجام دهید. برای پایان دادن به ارتباط نیز باید در پنجره Remote Assistance روی Disconnect كلیك كنید.حالا فرض كنید فردی كه از او كمك میخواهید در Windows Messenger به صورت Online نباشد. در این حالت میتوانید با انجام مراحل زیر و با ارسال یك E-Mail از او درخواست كمك كنید : ابتدا از طریق منوی Start وارد برنامه Help and Support شوید. در پنجره Help and Support روی عبارت Invite a friend to connect to your computer with remote assistance در زیر مجموعه Ask for Assistance كلیك كنید. در پنجره ای كه باز میشود روی عبارت Invite Someone to help you كلیك كنید ( در این لحظه باید حتما به اینترنت متصل باشید ).در فضای Or use e-mail area از پنجره Remote Assistance آدرس e-mail شخص مورد نظر را تایپ نموده و روی عبارت Invite this person كلیك كنید.در كادر Message واقع در پنجره Remote Assistance - E-Mail an Invitation متن درخواست كمك خود را تایپ كرده و اگر مایلید كمی درباره مشكل خود بنویسید. سپس روی Continue كلیك كنید.در صفحه بعدی مدت زمانی را برای از بین رفتن دعوت تایپ كنید و سپس یك رمز عبور نیز مشخص كنید تا شخص مورد نظر از آن برای ارتباط با شما استفاده كند. بعد روی Send Invitation كلیك كنید تا درخواست شما به صورت E-Mail برای شخص مورد نظر ارسال شود. اگر مراحل را صحیح انجام داده باشید پس از خاتمه كار پیامی ظاهر شده و شما را از صحت عملیات مطلع میكند. بعد از پذیرش دعوت توسط فرد مورد نظر شما ارتباط شما از طریق Remote Assistance با كامپیوتر شخص مورد نظر برقرار میشود و میتوانید از اطلاعات علمی او بهترین استفاده را ببرید. توجه داشته باشید كه در تمام این مراحل شما میتوانید خود فرد یاری رسان باشید.


همچنین مشاهده کنید