سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


ویژگی‌های مشتری‌های امروزی


●بازارها چگونه کار می‌کنند؟
فروش چیست؟ در ساده‌ترین تعریف، فروش روندی است که طی آن شما به فرد کمک می‌کنید تا به این نتیجه برسد که محصولات یا خدمات شما، ارزشی بالاتر از قیمتی دارد که پرداخت می‌کند. در بازار، مبنا، کسب سود متقابل و آزادی انتخاب است. هر یک از طرف‌ها تنها هنگامی‌که احساس کنند در نتیجه ورود به معامله نسبت به هنگامی‌که از آن صرف‌نظر کنند، منفعت بیشتری می‌برند، وارد آن می‌شوند.
●سه گزینه
در بازار، مشتری‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای خرید سه گزینه پیش‌رو دارند. گزینه اول خرید از شما، گزینه دوم خرید از فردی دیگر و گزینه سوم، صرف‌نظر از خرید کالا یا خدمت است. برای آنکه خریدار، کالا یا خدمت ارائه شده از سوی شما را خریداری کند، او نه تنها باید متقاعد شود که بهترین گزینه برای خرید به او ارائه شده بلکه باید متقاعد شود که هیچ شیوه بهتر دیگری وجود ندارد که با آن بتواند همان میزان پول را صرف کند. وظیفه شما به‌عنوان فروشنده این است که وی را متقاعد کنید تمام این شرایط وجود دارد و سپس او را پایبند کنید که اقدام به خرید کالا یا خدمت از شما کند.
●از شیوه‌های علمی برای فروش و عرضه کالا یا خدمات استفاده کنید
از جنگ جهانی دوم به این سو، فروش تخصصی محصول یا خدمت، تغییرات بسیار زیادی کرده است. از یک جهت، شیوه‌های مختلف فروش صرفاً واکنش نسبت به تقاضاهای مشتریان است. در یک دوره، خریداران چندان پیچیده نبودند و گزینه‌های متعددی برای انتخاب نداشتند. بنابراین فروش کالا یا خدمت به آنها چندان دشوار نبود اما طی دهه گذشته به سبب پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون، مشتری‌ها و خریداران بالقوه نه تنها آگاهی بسیار بیشتربی دارند بلکه می‌توانند ویژگی‌های محصولات شما را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنند و سپس دست به انتخاب بزنند. در این شرایط، فروش به مشتری‌ها کار بسیار دشوار و پیچیده‌ایست و به تخصص نیاز دارد و هر روز به پیچیدگی آن افزوده خواهد شد.
بنابراین در ادامه به دو روش برای انجام موفقیت‌آمیزتر فروش اشاره می‌کنیم:
۱. همیشه به این موضوع فکر کنید که چطور می‌توانید مشتریتان را متقاعد نمائید کالا یا خدمت شما، بهترین گزینه موجود است. باید بفهمید او چرا اقدام به خرید می‌کند یا از آن اجتناب می‌نماید.
۲. هر روز اطلاعات و دانش خود را درباره فروش رشد هید تا در حرفه خود موفق‌تر باشید و از قافله عقب نمانید. به‌یاد داشته باشید، مشتری‌ها تنها هنگامی بهتر می‌شوند که شما رشد کنید و بهتر شوید.

نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
منبع : ماهنامه پیام مدیر موفق


همچنین مشاهده کنید