سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

راه‌هایی آسان برای جلب مشتریان به سایت


راه‌هایی آسان برای جلب مشتریان به سایت
همکاران سیستم تا چه قدر مایل­اید به راز نوشتن تبلیغاتی دست یابید که مشتریان را به شدت جذب براده‌های آهن به آهن­ربا به سایت شما جذب کند؟پس به دقت متن زیر را بخوانید.نوشتن چنین تبلیغی تنها به اندکی دانش و ابتکار نیاز دارد. هرکسی می­تواند این کار را انجام دهد، حتی شما!این کار به سادگی و با اجرا کردن دستورات زیر امکان­پذیر است. افراد زیادی در اینترنت وجود دارند که می­توان از آن­ها یاری گرفت.از آن جمله می­توان بهJoe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبلیغات هستند. در اینترنت گشتی بزنید و دست­نوشته­های این اشخاص را پیدا کنید. در حالی­که تبلیغات را می­خوانید از خود بپرسید: «چه چیزی این تبلیغ را از سایر تبلیغ­ها این­چنین متمایز کرده است؟» اگر این کار را ادامه دهید، کلید جادویی موفقیت آن­ها را خواهید یافت.چیزی که در حین خواندن این متن­ها با آن روبه­رو می­شوید، ترفندی است که آن­ها برای فروش محصولات خود از آن استفاده می­کنند. ترفند زیرکانه­ی آن­ها این است.....همه­ی آن­ها یک عنوان جذاب و گیرا دارند و به دنبال آن متنی می­آید که بیننده را به خواندن ادامه­ی متن ترغیب می­کند. شما به هیچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهید شد.
این همان ترفند ساده ای­ است که آن­ها به کار می­برند. ولی برای بار اول نوشتن چنین متنی کار چندان ساده­ای هم نیست.نوشتن متنی که فروش شما را مثل آب شدن یخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمی تمرین و اطلاعاتی درباره­ی طرز رفتار مردم نیاز دارد. چند مورد از این اطلاعات را به زودی برای­تان بازگو خواهم کرد.چند دقیقه فکر کنید، از بین سایت­هایی که به طور پراکنده و سریع آن­ها را مرور کرده­اید چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغیب کرده است؟پس همیشه قبل از این­که سایتی را طراحی کنید، به خاطر داشته باشید که هرگز نمای ظاهری سایت به تنهایی مشتری­ها را جذب نمی­کند، چون آن­ها ظاهر سایت را تنها وقتی دوست دارند که عبارات و کلمات شما آن­ها را قانع کند.من در مورد تبلیغات الکترونیکی ابتدا مبلغی را برای نوشتن یک تبلیغ جذاب و گیرا هزینه می­کنم و اگر چیزی باقی بماند برای طراحی گرافیکی سایت خرج می­کنم.آیا تا به حال با بسیاری از سایت­های زیبا روبه­رو نشده­اید که حتا در فروش یکی از کالاهای کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر می­کنید چرا چنین اتفاقی می­افتد؟ چون بیش­تر آن­ها فقط طراحان گرافیکی هستند و از نوشتن تبلیغات چیزی سر در نمی­آورند.کسانی که فکر می کنند بعد از این که سایت را روی اینترنت قرار دادند، میلیون­ها نفر به سمت آن هجوم می­آورند، سخت در اشتباه هستند.آن­ها تجربه­ی سختی را پشت سر خواهند گذاشت و در نهایت خواهند فهمید که اشتباه بزرگی مرتکب شده اند! ممکن است شخصی با این توصیفات را بشناسید و یا خودتان دچار چنین سرنوشتی شده باشید، ولی نا امید نباشید هنوز فرصت برای جبران باقیست!بهتر است ابتدا یاد بگیرید چه­گونه یک تبلیغ گیرا و جذاب بنویسید و در وقت و هزینه خود صرفه­جویی کنید. من بسیار توصیه می­کنم که ابتدا بر روی نوشتن تبلیغ، تمرین کنید. سپس پیش از این­که پول خود را برای ثبت دامنه و اجاره­ی فضا، برنامه نویسی و طراحی آن خرج کنید، آن را آزمایش کنید و وقث و هزینه ارزشمند خود را بیش­تر از این هدر ندهید!اکنون قبل از این که وب سایت بعدی را طراحی کنید، "ساختار" نوشتن یک تبلیغ گیرا را توضیح می­دهم:
● روش نوشتن یک تبلیغ گیرا برای سایت
با این که پیش­تر نیز آن را توضیح دادم به خاطر اهمیت آن دوباره یادآوری می­کنم که بیش­تر نیروی خود را روی نوشتن تبلیغ و نه طراحی گرافیکی سایت و زیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحی گرافیکی باعث برانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمی­شود .
۱) در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهید. تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آن­ها را به خواندن ادامه­ی آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده برای دانستن مطالب بیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین دارای عبارات منفی به طرز باور نکردنی این مقصود را برآورده می­کنند. برای مثال: عبارت منفیStop being internet marketing failure هر خریدار اینترنتی را به سمت خود جذب می کند و یا جمله­ی Discover ۱۰ vital things to do right now کمک می­کند تا بیننده به خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفی به نتیجه مثبت می­انجامد.و یا این نمونه "آیا تا به حال درباره­ی به دست آوردن دوباره­ی سرمایه خود فکر کردید؟" که شما را به خواندن ادامه­ی آن هدایت می­کند؟ شکی نیست که مردم به طور طبیعی با عنوان­های منفی به متن جذب می شوند. چرا؟ چون بیش­تر مردم به همین شکل برنامه­ریزی شده­اند. چیزهایی مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بیش­تر خاطرات منفی آن­هاست تا خاطرات مثبت. از عنوان­های منفی استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید.
۲) تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید. این کار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد می کند و خواندن آن را کند می کند. از حروف درشت برای تاکید روی مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات برای تاکید بیش­تر استفاده کنید. عنوان را با کلماتی به اندازه­ی سایر کلمات آغاز کنید.
۳) متنی گیرا و جذاب بنویسید. مردم را مورد خطاب قرار دهید و به گونه­ای بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبال کنند. برای شروع می­توانید از ساختار تبلیغات یکی از اجناسی که آن را خریده­اید استفاده کنید.
۴) مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید. اگر این نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. از نوشتن تبلیغات طولانی نترسید. اگر آن را به درستی تنظیم کنید و بنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در این­جاست که فکر کنیم تبلیغ طولانی مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتا یک تبلیغ ۱۰ صقحه­ای خیلی بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل می­کند.
۵) تبلیغات تمام محصولاتی را که می خرید جمع آوری کنید.آن­ها را نگه­داری کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتی می­خواهید یک تبلیغ بنویسید، جملاتی از آن را که مناسب به نظر می­رسد انتخاب کنید و آن­ها را با نوشته­ی خودتان بیامیزید. برخی از کلمات جمله­ها را تغییر دهید و دوباره آن را مرتب کنید. در پایان یک نوشته­ی عالی و قوی خواهید داشت!
۶) هربار که کالا یا خدمتی را می­فروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.آن­ها را در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آن­ها برای موفقیت شما اهمیت دارد و اعتبار قابل قبولی را برای شما به ارمغان می آورد. تبلیغ شما بدون توصیه و تایید دیگران کامل نمی شود. حتا اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچار مشکل هستید، می­توانید در مقابل دریافت رضایت­نامه­، محصولات و خدمات خود را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید.
۷) یک نکته بسیار مهم؛ متن شما باید بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود یک حرف یا کلمه­­ی اشتباه و یا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهام بنویسید. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتیجه مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.
۸) نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمی رسد.
متن خود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسی کنید. می­بینید که نیاز به بازنویسی دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است ۳۰ روز طول بکشد. اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، به اهمیت صرف کردن وقت برای نوشتن این متن پی می­برید.بعد از این مراحل شاید فکر کنید که می­توانید یک متن عالی بنویسید و فروش موفقی داشته باشید.البته همیشه چنین نیست. نکاتی ومجود دارد که باید بدانید تا صد در صد به موفقیت برسید:از دوستان خود بخواهید تا متن شما را بررسی کنند. به آن­ها بگویید که هرگونه اشتباه نوشتاری، دستوری و یا ابهامی در جملات و عبارات و یا هر گونه اشکال دیگر که در آن می­بینند به شما اطلاع دهند. از آن­ها بخواهید که این کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعی کنند چیزی را از قلم نیندازند. به آن­ها بگویید اگر اشتباه­­تان را به شما بگویند، از آن­ها رنجیده خاطر نخواهید شد و این کار آن­ها برای شما چه­قدر ارزشمند است. این روش کمک فوق­العاده­ای برای نوشتن یک متن عالی و گیراست.
نویسنده: Michael Corcoran
منبع : پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن‌آوری اطلاعات


همچنین مشاهده کنید