پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

داویدز در تاتنهام


داویدز در تاتنهام
● پرونده بازیکن
نام: ادگار داویدز
تاریخ تولد: ۱۹۷۳
کشور: هلند
قد: ۱۶۹
وزن: ۶۸ کیلوگرم
پست: هافبک
باشگاه فعلی: تاتنهام هاتسپر
باشگاه‌های قبلی: اینترمیلان، بارسلونا، یوونتوس، آث‌میلان، آژاکس آمستردام
● افتخارات کسب کرده
فتح جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۹۵ با آژاکس
مقام چهارمی جام‌جهانی در سال ۱۹۹۸ با هلند
نایب قهرمانی جام قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۳ با هلند
قهرمانی ایتالیا در سال ۲۰۰۵ به همراه یوونتوس
نایب قهرمانی اسپانیا در سال ۲۰۰۴ به همراه بارسلونا
ادگار داویدز هافبک هلندی تیم تاتنهام یکی از معدود فوتبالیست‌های هلندی است که توانسته در باشگاه‌های معتبر اروپائی توپ بزند. او در سال ۲۰۰۲ به یوونتوس ایتالیا رفت و برای این تیم ۳۱ بازی را انجام داد و پس از دو فصل به لالیگا و تیم بارسلونا پیوست و توانست این تیم را در ۱۸ بازی همراهی کند. سپس به اینترمیلان رفت و برای این تیم نیز ۱۴ بار به میدان رفت و در فصل ۲۰۰۶ ـ ۲۰۰۵ نیز به تیم تاتنهام پیوست و تجربه بازی در لیگ برتر را نیز به‌دست آورد.
ادگار توانسته است تاکنون در هر تیمی که بازی می‌کند موفقیت‌های زیادی را به‌دست آورد که این موضوع خود اعتمادبه‌نفس زیادی را به او داده است.
پیوستن او به تیم تاتنهام در فصل نقل و انتقالات در تابستان گذشته تعجب همگان را برانگیخت. او هم‌اکنون مهره‌ای باتجربه و مؤثر در میان جوانان تازه‌کار تاتنهام به شمار می‌آید. وی در مصاحبه‌ای که با مجله شوت کرده به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته است. او معتقد است که تیم تاتنهام توانائی و پتانسیل آن‌را دارد که به تیمی مدعی قهرمانی در لیگ برتر تبدیل شود منتها باید فرصت لازم را به این تیم داد.
داویدز در مورد پیوستنش به تیم تاتنهام می‌گوید: من در سری A ایتالیا و همچنین لالیگای اسپانیا بازی کرده بودم و حالا دوست داشتم که بازی در لیگ برتر انگلیس را نیز تجربه کنم که به این آرزویم نیز رسیدم. باید اقرار کنم که لیگ‌برتر یکی از بهترین لیگ‌های جهان است. تیم‌های دیگری هم وجود داشتند که تمایل زیادی به خرید من داشتند اما از آنجا که من پیش از آن با مدیریت تاتنهام مذاکره کرده بودم تمایل داشتم به این تیم بپیوندم و نتیجه این شد که اکنون در تاتنهام هستم. من از این انتقال رضایت کامل دارم.
او ادامه می‌دهد: اسپرز جای زیبائی است و امیدوارم در این تیم مؤثر واقع شوم. فکر می‌کنم بتوانم به تیم انرژی مثبت تزریق کنم. این تیم متشکل از بازیکنان متعددی است که اگر چه جوان هستند اما لیاقت زیادی دارند. ما به‌طور حتم از فصل گذشته تیم بهتری تشکیل داده‌ایم. بخشی از هدف ما ورود به رقابت‌های اروپائی است. همه در باشگاه روی این هدف تمرکز کرده‌اند.
داویدز زیر نظر برخی از بهترین مربیان فوتبال اروپا بازی کرده است و وقتی با مارتین یول، مربی این تیم در فصل نقل و انتقالات ملاقات کرد تحت‌تأثیر صحبت‌های او قرار گرفت. وقتی یول مدیریت باشگاه را به‌دست گرفت، چه در زمین بازی و چه خارج از آن تغییراتی را در باشگاه ایجاد کرد و ۱۳ بازیکن جدید وارد تیم کرد.
داویدز در مورد یول می‌گوید: مارتین یول تأثیر به‌سزائی در انتقال من به تاتنهام داشت زیرا من می‌دانستم تحت هدایت او از فوتبال خود لذت خواهم برد. وقتی یک تیم خواهان جذب بازیکنی می‌شود لازم است بدانید که آیا آنها برنامه خاصی را دنبال می‌کنند یا نه. من اعتقاد دارم یول می‌تواند چیزهای زیادی را به من بیاموزد. همه بازیکنان نظر مثبتی درباره او دارند. در لیگ برتر لازم است برای هر بازی به‌طرز ویژه‌ای آماده شوید چون در این لیگ اصلاً بازی آسان وجود ندارد و از این‌رو لازم است یک مربی در انگلستان از دانش و دید مناسب نسبت به فوتبال برخوردار باشد.
داویدز اظهار امیدواری می‌کند که بتواند در کنار جوانان تاتنهام بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد و بازیش بتواند آنان را تحت‌تأثیر قرار دهد: امیدوارم بتوانم در ارتقاء توانائی‌های این جوانان مثمر ثمر باشم. در عین حال می‌دانم که آنها هم ت.ثیر زیادی بر روی بازی من خواهند گذاشت.
داویدز در مورد مشکلاتی که در لیگ برتر وجود دارد می‌گوید: یکی از این مشکلات این است که باید همیشه آماده باشید و به سادگی نمی‌توانید بازیکن ثابت تیم باقی بمانید. من امیدوارم که بتوانم به جوانترها کمک کنم و باعث پیشرفت آنان شوم.
در پایان فصل گذشته تاتنهام توانست به‌خوبی تجدید قوا کند و بازیکنان زیادی را جذب نماید. داویدز، جرمن نیاس، زین راتلج، آرن نبون، راسیاک، پل استالتری و لی‌یانگ‌پیو از جمله کسانی بودند که در فصل نقل و انتقالات به این تیم پیوستند. حال داویدز می‌داند که در کنار این بازیکنان جوان و آماده کار نه چندان آسانی در پیش‌رو دارد. او می‌گوید: باید آنان چیزهای زیادی را به من یاد بدهند و من هم باید چیزهائی را به آنان بیاموزم.
داویدز در بازی مقابل پورتس موث به‌دلیل مصدومیت نتوانست به میدان رود و این تیم بدون ادگار بر حریفش پیروز شد. این امر باعث شد که تاتنهام یک فیزیوتراپ اختصاصی برای او به‌کار گیرد تا او بتواند در بازی‌های بعدی تیمش را همراهی کند. او اظهار امیدواری می‌کند که در سایه تمریناتی که فیزیوتراپ اختصاصی‌اش به او داده بتواند در خدمت تیمش باشد: به هر حال فوتبال در انگلستان سریع‌تر است و من باید خود را به این سرعت عادت بدهم.
ادگار حتی به زمان پایان بازیگریش نیز اندیشیده است و می‌خواهد در کسوت مربی‌گری باز هم در عرصه فوتبال باقی بماند: این امکان وجود دارد که من روزی به حرفه مربی‌گری روی آورم زیرا طی این سال‌ها با مربیان زیادی کار کرده‌ام و از هر یک درس‌های زیادی آموخته‌ام و همواره معتقد بوده‌ام که می‌توانم بهتر از همه آنها کار کنم. زیرا من از بازیکنان همه درس‌های زیادی آموخته‌ام.
ادگار با پیوستن به این تیم معتقد است که تاتنهام می‌تواند به اوج برسد ولی نباید از این تیم توقعات زیادی داشت: هواداران باید کمی صبور باشند چون تیم ما جوان است. در حال حاضر اولویت با پیشرفت فردی بازیکنان است که این امر در آینده نتیجه تیمی خوبی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید