سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

چگونه جوان بمانیم؟


چگونه جوان بمانیم؟
دوران سالخوردگی به صورت تدریجی، مخفیانه و تعجب آور از راه می رسد. به مدت ۲۰ سال بدن شما از توان عضلانی مناسبی برخوردار بوده ولی از آن پس به تدریج از توان عضلانی آن کاسته می شود. ۳۰ سال تمام ، ناخن هایی داشتید که نمی شکستند، پوستی داشتید که پس از خواب کافی تازه و و با طراوت به نظر می رسید اما پس از سپری شدن این سال ها ، ناخن هایی شکننده ، و پوستی خواهید داشت که حتی با آرایش و هشت ساعت خواب، باز هم نازک و چروکیده است.
پذیرفتن این تغییرات و زندگی کردن با آنها اهمیت زیادی دارد. برای حفظ زیبایی پوست و ظاهری مناسب لازمست که هشیارانه و با آگاهی شیوه های مناسب را در پیش بگیرید. به خاطر داشته باشید نور خورشید، رطوبت کافی و وجین کردن عناصر اضافی (عناصر سمی یا نور بیش از حد خورشید) به طراوت و زیبایی پوست شما کمک خواهد کرد. خداوند شما را در هر دوره سنی از مواهبی برخوردار ساخته و در کنار آن با دشواری هایی همراه نموده است. با توجه به مواهب و برطرف کردن دشواری های هر دوره می توانید در هر دهه سنی زیبایی خود را حفظ کنید. سعی کنید در هر دوره عادت های خوب را فرا بگیرید و آنها را دنبال کنید. در دوره های بعد نیز عادت های تازه و مناسبی را بیاموزید و به کار ببرید.
● دوره نوجوانی ( ۱۹-۱۱ سالگی)
از جمله ویژگی های این دوره سنی ، فشرده بودن (عضلانی بودن) بدن، پرمویی ، گرمای بدن هستند که در دسته مخالفین زیبایی جای دارند. در این دوره سنی سعی نکنید بثورات ( ضایعات ) جلدی را فشار دهید، به دانه های سرسیاه آسیب نرسانید. ایجاد این دانه ها ناشی از تولید بیش از حد کلاژن طبیعی است. صورت خود را با آب ساده تمیز کنید، از به کارگیری سودا (SODA) خودداری نمائید.
ابروهای خود را زیاد دستکاری نکنید. در این دوره پوست شما حساسیت زیادی دارد، برنزه کردن پوست بدن در مدت کمتر از ۱۰ سال آینده به پوست بدن شما آسیب های جدی وارد خواهد ساخت. از نوشیدن الکل خودداری کنید. بدن شما در حال رشد است سعی کنید این دوره سنی را دور از هر نوع عادتی پشت سر بگذارید.
راز زیبایی: محدود کردن خود و دور شدن از عادت های نامطلوب در این دوره ، تضمین کننده شادی و نشاط شما در دوره های سنی بعد خواهد بود.
شیوه جابجا شدن صحیح را بیاموزید. نشستن ، ایستادن و راه رفتن درست را فرا بگیرید. با قدی کشیده راه بروید ، به آرامی قدم بردارید و هنگام نشستن پشت خود را صاف کنید.
● ۲۰ تا ۳۰ سالگی
به همه عادت های خوب دوره پیشین توجه کنید. ورزش را به زندگی خود اضافه کنید. این دوران پر از تنش و فشار روانی است زیرا هم درس می خوانید و هم کار می کنید و هم شیوه زندگی فردی خود را پیدا می کنید. بهترین راه برای دور شدن از فشارهای روانی، ورزش ( حداقل به مدت یک ساعت و سه بار در هفته ) است.
راز زیبایی: به فعالیت های بدنی بپردازید تا چربی های اضافی را بسوزانید ولی فشاری بیش از حد توان خود نپذیرید.
توجه داشته باشید که یک برنامه ورزشی با کیفیت را برای خود طراحی کنید به طوری که عضلات شما را تقویت کند، استخوان هایتان را محکم تر سازد و شما را لاغر نگه دارد.
● ۳۰ تا ۴۰ سالگی
در این دوره سنی زنان شاغل تقریباً به مدت ۱۰ سال است که به صورت نِشـَسته کارهای حرفه ای خود را انجام داده اند و وزن بدنشان بر اندام های تحتانی تحمیل می شود. بهترین توصیه در این دوره سنی انجام فعالیت های کششی است ( حداقل به مدت نیم ساعت در روز).
شاخص ترین موضوع این دوره ، کاهش رطوبت پوست است. کرم مرطوب کننده دست و دور چشم را همیشه همراه داشته باشید ( در محل کار، ماشین و کنار تختخواب خود ) ، ۲ بار در روز به دست و دور چشم های خود کرم بزنید. هر کاری که می توانید برای مرطوب نگه داشتن پوست خود انجام دهید. روزی ۲ لیتر آب بنوشید.
راز زیبایی: یک تشک ورزشی برای انجام حرکت های کششی بهترین هدیه برای شماست. آب رسانی ( مرطوب کردن ) پوست دست ها و دور چشم ها را فراموش نکنید. نخستین نشانه های سالخوردگی در این دو ( دست ها و دور چشم ها ) پدیدار می گردند. از پوست دست ها و صورت خود مانند یک گل ارکیده نگهداری کنید.
منبع : سایت خدماتی دانشجویان و کارمندان مخابرات


همچنین مشاهده کنید