یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

بازی در جام جهانی رویایی است


بازی در جام جهانی رویایی است
درست سه سال قبل او یک بازیکن ناشناخته بود که در کرواسی بازی می کرد و حتی به تیم ملی کرواسی نیز دعوت نشده بود و یک بازی در میان، دچار مصدومیت زانو می شد. او پس از بازی در تیم های مختلف و حضور در موناکو از سال ۱۹۹۶ توسط ژان تیگانا، مربی وقت موناکو به این تیم پیوست اما بلافاصله پس از حضورش در این تیم به مدت دو سال به طور قرضی به آژاکسیو منتقل شد. در سال ۱۹۹۹ او دوباره به موناکو بازگشت و همان سال فاتح لیگ فرانسه شد.
چهارسال بعد در روز تولدش یعنی پنجم نوامبر چهار گل از هشت گل تیمش برابر دپورتیو لاکرونیا را به ثمر رساند تا موناکو هشت بر سه پیروز شود که تاکنون این در لیگ قهرمانان یک رکورد محسوب می شود. این مهاجم صد و هشتاد و هفت سانتی متری بالاخره در سال ۲۰۰۳ نخستین بازی ملی اش را برای کرواسی انجام داد و یکی از چهار گل تیم ملی کشورش برابر بلژیک را به ثمر رساند تا اولین حضورش در تیم ملی کرواسی را با این گل جشن بگیرد. او پس از درخشش در جام قهرمانان به همراه موناکو در کمال تعجب همگان به رنجرز پیوست و در اولین فصل حضورش در این تیم فاتح دو جام معتبر اسکاتلند شد و در فصل جاری نیز در پی افزودن بر افتخاراتش است.
*اوضاع در رنجرز چطور است؟ به نظر می رسد که کم کم به یک قهرمان تبدیل شدی؟
- واقعاً از تمامی لحظات حضورم در اینجا لذت می برم. بسیار خوشحالم که برای چنین باشگاهی بازی می کنم و دوست دارم جام های زیادی را با رنجرز فتح کنم. هواداران محبت فراوانی نسبت به من نشان می دهند. من واقعاً از این که آنها نامم را در طول مسابقات صدا می زنند لذت می برم و در عوض نیز با تمام قدرتم برای تیم بازی می کنم. من رابطه خوبی با هواداران دارم و از این که یکی از بازیکنان رنجرز هستم خیلی خوشحالم.
* آیا می دانستی چه شرایطی در اسکاتلند به وجود می آید؟
- وقتی در موناکو بودم در جام قهرمانان برابر رنجرز بازی کردم. جو ورزشگاه باور نکردنی بود، به طوری که مضطرب شده بودم. من هرگز چنین چیزی را قبلاً تجربه نکرده بودم، واقعاً فراموش نکردنی است.
* راجع به رقابت سلتیک و گلاسگو صحبت کن. آیا قبلاً چنین موردی را تجربه کرده بودی؟
- جو فوق العاده ای بر بازی حاکم است. فکر می کنم این بهترین دربی دنیاست. برای مثال چیزی شبیه این در فرانسه وجود ندارد و به نظر هیچ جای دیگر هم نیست. هواداران دو باشگاه اصلاً همدیگر را دوست ندارند. رقابت این دو تیم واقعاً فشرده و دشوار است و فضای عجیبی بر این بازی حاکم است.
* پس از بازی های خوبی که در موناکو انجام دادی، تیم های زیادی به دنبال تو آمدند، چرا رنجرز را انتخاب کردی؟
- احساس خوبی نسبت به باشگاه داشتم. ملاقاتی با رئیس باشگاه و سرمربی داشتم و در آن زمان پیوستن به این باشگاه درست به نظر می آمد و همین طور هم شد. به هرحال این تصمیم بزرگی بود که گرفتم.
* و در نخستین فصل حضورت در رنجرز فاتح لیگ اسکاتلند شد؟
- اولین فصل حضورم در اسکاتلند به خوبی تمام شد. واقعاً برایم باور نکردنی بود که جام را به همراه رنجرز فتح کنم آن هم در آخرین روزهای لیگ. کسب دو جام در سال گذشته برایم فوق العاده بود، اما من توقع بیشتری دارم.
* به نظر می رسد لیگ امسال چندان آسان نبوده، این طور نیست؟
- بله، دوران سختی است اما ما باید باور کنیم که می شود به این اوضاع دشوار، سر و سامانی داد. از فرم کنونی ام چندان راضی نیستم و نیز از این که سلتیک بالاتر از ما قرار دارد اصلاً خوشحال نیستم. فاصله ما با آنها بسیار زیاد است و زمان آن رسیده تا با سعی و تلاش به امتیازات خود اضافه کنیم و از آنها جلو بیفتیم. در حال حاضر نیمی از فصل باقی مانده و باید سعی کنیم تا شرایط را به نفع خودمان عوض کنیم.
* و شایعاتی که در مورد ترک رنجرز به گوش می رسد!!!
- من در رنجرز خیلی خوشحالم و خانواده ام که در اینجا حضور دارند نیز همین شرایط را دارند. تا زمانی که باشگاه مایل باشد در اختیار آنها هستم.
* حضور کرواسی در جام جهانی چه معنایی برای مردم کشور دارد؟
- راهیابی به جام جهانی واقعاً عالی است و من بسیار تمایل دارم تا در تابستان آینده در جام جهانی آلمان بازی کنم، اما هنوز هفت ماه باقی مانده و در حال حاضر تنها به فکر انجام بازی های خوب برای رنجرز هستم.
منبع : روزنامه همشهری