جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

سرویسهای جدید رومینگ تلفنهای همراه در راه هستند


سرویسهای جدید رومینگ تلفنهای همراه در راه هستند
از گروهی از جهانگردان سئوال کنید که در مورد رومینگ تلفن‌های همراه چه نظری دارند، اکثرا در جواب می‌گویند که واقعا از خدمات راضی هستند، اما از گرانی قیمت و نبود برخی محسنات ناراضی می‌باشند.سپس از جوانان بخواهید که از کارتهای تلفن همراه که از قبل قیمتش پرداخت شده استفاده کنند و متعجب نشوید اگر شنیدید که حتی بعضی از آنها تا به حال در این‌باره چیزی نشینده‌اند. تمام این مسائل می‌توانند به واسطه تکنولوژی‌های جدید و رقابت در حال افزایش بین اپراتورها (شرکتهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه) تغییر یابند. Mohan Gyani، مدیر ارشد اجرایی Roam ware در سن حوزه کالیفرنیا گفت: رومینگ بر اثر فشارهای موجود در بازار ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد شد.
برطبق گفته Gyani، امروزه فقط ۱۵درصد از میلیونها مشترک تلفن (Global System For Mobile Communications) GSM در جهان از رومینگ استفاده می‌کنند، (بیشتر به دلیل قیمتهای بالا با کار کرد پایین (شفافیت کم) و حقیقت این است که سرویس برای تعدادی از مشترکانی که ۷۵درصد کاربران تلفنهای همراه GSM می‌باشند، که هزینه را از قبل پرداخت نموده‌اند، در دسترس نمی‌باشد. Gyani افزود، هم اکنون شرکتهای تلفن همراه متعددی، بویژه آنهایی که در بازارهای اشباع شده فعال هستند، امیدوارند که با عرضه قیمتهای پایین‌تر و سرویسهای جدید و با هدف‌گیری کاربرانی که قیمت را از قبل پرداخت نموده‌اند که منافع اضافی را از رومینگ بدست آورند. او خاطر نشان کرد که، Vodafone Group PLC یکی از جندین اپراتور بزرگی است که هم اکنون سرویس رومینگ را پیش می‌برد.
Roam Ware سرویسهای جدید کوچکی را گسترش داده است تا به اپراتورها کمک نماید که به این وسیله علاقه و توجه کاربر بزرگ‌تر را بر رومینگ با پیشنهاد پرداخت هزینه کمتر به آنها تحریک کند. یکی از آنها سرویسی است که Gyani آنرا بنام سرویس خانگی مجازی نامیده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در بیرون از شبکه‌های خانگیشان باشند و همچنان از کارکردهای آشنای متعددی مثل فشار دادن و نگه‌داشتن کلید تا بازیافت پیغامی صوتی، استفاده نمایند. سرویس دیگر، راهنمایی مجدد ترافیک می‌باشد. این سرویس به اپراتورها اجازه می‌دهد تا مشترکان رومینگ را به خارج شبکه‌های مشترک، به دلایل قیمت یا کیفیت سرویس، هدایت کنند. بنابه گفته Gyani، “مشترکانی را بدست آورید که فقط رومینگ صوتی نمی‌خواهند بلکه خواستار رومینگ داده نیز می‌باشند. با این سرویس، اپراتورها می‌توانند آنها را در شبکه‌ای که هردو سرویس را عرضه می‌نماید، بگذارید.”
امروزه، حدود ۳۰ درصد تماس‌های رومینگ کاربران از پیش پرداخت شده است. در اینجا دلایل تکنولوژی بسیاری برای سطح پایین کاربرد وجود دارد، که شامل برآورد اپراتور محدود شده با (Customized Application for Mobile Network Enhanced Logic) CAMEL استاندارد است که به تهیه سرویسهای رومینگ هوشمند و صدور صورتحساب به موقعه نیاز دارد. Roam Ware سرویسی را توسعه داده است که بر بسیاری از این چالش‌های تکنولوژی غلبه می‌کند. مشترکانی که هزینه را قبلا پرداخت نموده‌اند از سرویسی استفاده می‌کنند که پیغام متنی را از طریق (Short Message Service) SMS دریافت می‌نمایند وقتی از آنها بپرسید که آیا شماره داخلی می‌خواهند اگر جواب مثبت بود، دقایقی که قبلا هزینه‌اش را پرداخته‌اند به آن شماره منتقل می‌شود. همچنین سرویس به تلفنها اجازه می‌دهد تا شماره‌های تلفن منزل مشترکان در خارج شهر نیز مورد استفاده قرار گیرند. به گفته Gyani، Roam ware بطور رایج در سرویسهای جدید متعددی کار می‌کند. یکی از این سرویس‌ها به مشترکان رومینگ اجازه اجتناب از پرداخت هزینه بین‌المللی برای پیغام‌های پستی صوتی ذخیره شده در سرور شبکه خانگی‌شان را می‌دهد.سرویس دیگر تحت توسعه، سرویسی بنام “Voice SMS" است.
مشترکان وقتی کسی پیغامی برای مشترکان گذاشته باشد، آنان پیغام متنی را دریافت می‌نمایند و می‌توانند به جای اینکه مجبور باشند به صندوق پست صوتی خود مراجعه کنند و به تمام گزینه‌ها و پیغام‌های ضبط شده دیگر گوش دهند، با فشار یک دگمه مستقیما به آن پیغام متصل شدند Gyani افزود، اما شاید یکی از بزرگترین مناطق رشد سرویسهای رومینگ صوتی نباشد بلکه داده باشد، با پیشرفت کار، ما نیاز به رسیدگی به این مسئله خواهیم داشت که چگونه سرویسهای داده تلفن همراه یا بی‌سیم، مشترکان رومینگ را دنبال می‌نمایند، در اینجا پتانسیل بزرگی در سرویسهای رومینگ داده وجود دارد. بعضی مردم خیلی از تماس‌های VoIP از طریق شبکه‌های Wimax و wi-fi و یا از دستگاههایی که از چند تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، مثل تلفنهای دوحالته که دسترسی به تلفن همراه یا شبکه‌های wi-fi را عرضه می‌دارند، استفاده می‌کنند. “برخی از مردم پایان کار رومینگ را تصور می‌کنند، بیشتر از این نباید اشتباه کنند. ما همزمان با افت قیمت‌ها و تشابه تکنولوژی‌ها شاهد در خواست‌های عظیم برای سرویس‌های رومینگ خواهیم بود.

نویسنده: John Blau
مترجم: آزاده ارشدی
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید