پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / Thursday, 19 July, 2018

هیچ کس خودش نیست


هیچ کس خودش نیست
شجریان تاکنون بارها از شفیعی به عنوان یکی از شاگردان برگزیده خود نام برده است. شفیعی حالا خود به تدریس و اجرای آواز مشغول است. او تاکنون کنسرت هایی در فرانسه و ایتالیا برگزار کرده است. همچنین به تازگی برای دومین دوره پیاپی به عضویت هیأت مدیره کانون خوانندگان ایران انتخاب شده است. گفتگوی ما با او را می خوانید:
* انتقادی که از سوی بعضی از اعضاء کانون مطرح شد این بود که چرا هیأت مدیره یک گزارش از فعالیت های دوره گذشته حداقل در مجمع عمومی ارائه نکرد. در این مورد چه توضیحی می دهید؟
- ما در دوره دو ساله گذشته ۲۷ جلسه برگزار کردیم. در تمام این جلسه ها درخواست های عضویت خوانندگان را در کانون بررسی کردیم.
* یعنی حجم درخواست های رسیده این قدر زیاد بود؟
- هم حجم درخواست ها زیاد بود و هم حجم مدارک ارسالی. افراد به همراه فرم درخواست عضویت همواره سوابق، عکس ها و حتی سی دی های اجرایی خود را ضمیمه می کنند. حتی گاهی عکس های یادگاری خود را با هنرمندان و آدم های مشهور برای ما می فرستند. بررسی و حتی مرور این مدارک همیشه وقت گیر است. ضمن این که باید اعضا را به سه گروه درجه بندی کنیم: وابسته ۱ و ۲ و پیوسته. در مورد ارائه گزارش هم دوستان حق دارند. در این مورد باید از رئیس قبلی هیأت مدیره یعنی آقای نصرالله ناصح پور سئوال کنید.
* ابهام دیگر این بود که هیأت مدیره قبلی، چرا، چگونه و با کدام اختیار قانونی بازرس قبلی را برکنار کرد؟
- متأسفانه حضور وی در جلسات هیأت مدیره مشکلات متعددی را پدید آورد. وقتی تحمل این مسائل برای بقیه اعضا غیرممکن شد؛ شرح ماوقع به صورت مکتوب به اطلاع آقای کامبیز روشن روان
_ رئیس خانه موسیقی _ رسید و با تصمیم ایشان بازرس علی البدل جایگزین شد. به همین دلیل برخلاف گفته های بعضی از دوستان و نشریات، برکناری بازرس قبلی کاملا با طی مراحل قانونی صورت گرفته است.
* برنامه های کانون برای دوره جدید چیست؟
- پس از تشکیل اولین جلسه با رئیس جدید _ خانم هنگامه اخوان _ برنامه ها مشخص خواهد شد.
* و حرف ها و برنامه هایی را که شخص شما در ذهن دارید و قصد مطرح کردن آنها در جلسات را دارید...
-خیلی دوست دارم مشکلات موسیقی و به ویژه آواز در این جلسه ها بررسی شود.مثلا دوست دارم بگویم که خواندن ها دیگر خواندن نیست؛ یعنی هیچ کس خودش نیست!
* به چه دلیل؟
- چون همه می خواهند مانند استاد شجریان باشند. آخر مگر کسی می تواند به جایگاه ایشان برسد؟
جنس و بافت و همه چیز صدای شجریان مخصوص خود اوست؛ مثل هر کسی دیگر که باید چنین باشد. اما با کمال تعجب اکثرا می خواهند شبیه شجریان باشند یا بگویند شاگرد او هستیم...
* یا بگویند شجریان دوم هستیم!
- بله. به همین دلیل وقتی شخص می خواهد کاری ارائه کند از صدای خودش دور می شود و هیچ صدایی به دل تو نمی چسبد! اصلا گرمایی در صداها وجود ندارد. هیچ صدای شاخصی موجود نیست که تو را تکان بدهد و نکته جدیدی در آن باشد. صداهایی مثل بنان، قوامی، خوانساری، گلپایگانی و ایرج هم بودند و شجریان هم در کنار اینها حضور داشت. اینها همه خودشان بودند. کسی از کسی تقلید نمی کرد!
* اما در حال حاضر می بینیم که خیلی ها بر تقلید اصرار می کنند...
- به گفته استاد شجریان تقلید فقط در زمان شاگردی لازم است در این دوره هر درسی را که هنرجو می گیرد باید مو به مو مثل استاد تمرین کند. اما بعد که وارد عرصه خوانندگی شد باید خودش باشد: آزاد و رها. هر کسی باید از ثمره دست و حنجره و هنر خود یک اثر خلق کند و به یادگار بگذارد.
* اما امروز می بینیم که همه در مرحله تقلید متوقف می شوند. چرا؟
- عرض کردم که شاید به این دلیل که همه می خواهند شجریان بشوند! حالا شاید دلیل واقعی چیز دیگری است و ما نمی دانیم!
* آیا تدریس یک شیوه واحد را در یکنواختی صداها و آوازها دخیل نمی دانید؟
- چرا. چون همه می خواهند همین یک شیوه را یاد بگیرند. در صورتی که هر حنجره ای بافت مخصوص خود را دارد و می تواند مولد یک شیوه بدیع و تازه باشد. همه که نباید تحریر های تند و سریع شجریان را اجرا کنند. خیلی ها هم اصرار عجیبی دارند تا ست های زیر را اجرا کنند؛ در حالی که صدای آنها در آن محدوده جوابگو نیست. از آن گذشته لطف و جذابیتی که در بم خوانی وجود دارد در اوج نیست! بم خوانی هم مشکل تر است و هم گیراتر و مؤثرتر.
* یعنی این دسته از هنرجویان و خوانندگان بیش از آن که به فکر اثر گذاری باشند به فکر نشان دادن و ارائه هنر خود هستند؟
- متاسفانه بله. الان در بین هنرجویان من یک نفر هست که نت ها را تا محدوده صدای وسط و میانی خوب اجرا می کند. او در اجرای نت های میانه به بالا اصلا مشکل خواندن دارد.
آن وقت با اصرار سعی می کند بالا بخواند! به او گفته ام قدرت واقعی صدای تو در همین ده، پانزده نت است. همین را درست بخوان! یعنی دودانگ بخوان و عالی بخوان! این کار بهتر است ازاین که جیغ و دادکنی و هیچ اتفاق خوبی نیفتد!
مجموعاً بی توجهی های افراد به درست خواندن، درست شنیدن و حتی درست دیدن باعث شده تا در این چند ساله هیچ کس به جایگاه واقعی خود نرسد. هیچ صدای جدیدی به بازار نمی آید که تو بگویی آن را دوست دارم! عجیب این که ضعف های صداها هم شبیه هم است!
از نظر تدریس هم که شرایط اصلا خوب نیست. مثلا شخصی هنرجوی درجه دو و سه است اما به خودش اجازه تدریس می دهد! مرتب هم آموزشگاه تاسیس می شود.بدون مجوز و با مجوز! به هر حال مشکل تدریس موسیقی- به ویژه آواز- خیلی بالا گرفته و باید بر آن نظارت شود.
* برای مقابله با این معضل چه باید کرد؟
- یک راه این است که کانون خوانندگان افراد شناخته شده ای را که سابقه خوبی در آواز دارند به عنوان بازرس به آموزشگاه ها بفرستند تا بر کار مدرسان آواز نظارت کنند.
البته من قبلا این پیشنهاد را در هیأت مدیره کانون مطرح کردم و دوستان گفتند «سازمان گسترش» وزارت ارشاد بازرس می فرستد. اما به نظر من این سازمان از نظر فنی و تخصصی نمی تواند بر تدریس آواز نظارتی داشته باشد. اصولا اظهارنظر در مورد این که مدرس خوب درس می دهد یا نه بر عهده اهل فن است. به غیر از اینها قرار شده کانون، کلا س های ویژه ای مخصوص مدرسان راه بیندازد تا روش های تدریس را مرور کنند و انتقال دهند.
* نظرتان در مورد پدیده این سال های عرصه آواز یعنی صداسازی چیست؟
- صداسازی را بی خودی بزرگ کرده اند! فکرش را نکنید در گذشته اصلا کسی نمی دانست صداسازی چیست و آن همه خواننده خوب داشتیم و همه هم درست و اصولی می خواندند. مفهوم صحیح صداسازی این است که هنرجو صدای خود را درست از حنجره در بیاورد، صدا «تودماغی» نباشد و طبیعی به گوش برسد یا مثلا تحریرهای دهانی، مصنوعی و ساختگی نباشند.
خود من موقع تدریس ردیف به هنرجو تذکرات لازم را می دهم، مثلا این که صدای او کجاها «تودماغی» می شود یا از حنجره نیست. یا این که چگونه و با چه تکنیکی به قول استاد شجریان صدا از حنجره باید به سقف دهان بخورد. همه این ها را به هنرجو می گویم. اما می بینیم که بعضی ها یک مدت طولانی به هنر جو کشش صدا و تحریر و... را آموزش می دهند.اینها به نظرم لازم نیست. مهم آموزش ردیف است و صداسازی باید در کنار آن انجام شود.
* جالب این که محصولات دوره های صداسازی نیز همه مثل هم می خوانند و صداهایی شبیه هم دارند!
- دقیقا، چون مدرس صداسازی سعی می کند از هنرجو مدلی شبیه خودش بسازد! تازه مدرس خود نیز صدایش تقلیدی است! صداسازی به نظرم یک دکان دونبشی است که آموزشگاه ها آن را باب کرده اند. قدیم شاگرد دو خط درسی گوشه و ردیف را پس می داد و همان طور که گفتم استاد لابه لای کار ضعف صدای او را هم برطرف می کرد.مشکل بزرگ تر این که برای بعضی ها صداسازی به اشتباه جا افتاده است.یعنی فکر می کنند شخصی که صدا ندارد می تواند در این کلاس ها صدای خود را بسازد! در حالی که داشتن صدای خوب ذاتی است و اکتسابی نیست.
در واقع این تکنیک است که اکتسابی است و لازمه بارورکردن حنجره مستعد و خوب، تعلیم و پرورش نزد استاد است. خوانندگان بزرگ ما هیچ یک دوره صداسازی را نگذراندند. مثلا شجریان در مورد آقای گلپایگانی می گفت که تحریرهای او حالت بدی داشته که استاد برومند این مشکل را برای او برطرف کرده است. حاصل هم در نهایت شده آن «گلپا» یی که همه می دانند؛ با تحریرهایی که به قول شجریان نظیر آن را هیچ کس اجرا نکرده و عالی ترین تحریر هاست.
* حرف آخر
-مشکلات موسیقی فقط محدود به خوانندگی و آواز نیست. تصنیف ساز مثل قدیم اصلا نداریم و آهنگ خوب هم موجود نیست.
می بینیم که امروز همه آهنگ های قدیمی را دارند بازسازی می کنند. البته این کار در جای خود خوب است، به شرطی که درست انجام شود و حاصل اجرایی بهتر از اصل کاری باشد؛ نه این که آهنگی را که همه از آن خاطره دارند با کیفیتی پایین تر اجرا کنیم.

علی شیرازی


منبع : روزنامه همشهری

مطالب مرتبط

درباره یک نوازنده پیانو

درباره یک نوازنده پیانو
با حضور علی رهبری در منصب رهبر اركستر سمفونیك تهران، بسیاری از ایرانیان داخل كشور با چهره برجسته ای روبرو شدند كه پیش از آن نام او را حتی یك بار هم نشنیده بودند. با چهره هایی ایرانی كه در خارج از ایران بسا شناخته شده تر هستند تا داخل. یكی دیگر از موسیقیدانان ایرانی تبار كه در سطوح بین المللی چهره ای كاملاً شناخته شده به شمار می رود ولی هموطنان داخل كشور شناخت چندانی از وی ندارند پیانیست برجسته ای است به نام «گوتلیب امیدوالیش». گرچه به طور رسمی، ملیت والیش اتریشی محسوب می شود لیكن او هیچگاه تبار ایرانی خود را انكار نمی كند و هر از چندگاهی به وطن مادری خود می آید و كنسرت های بی سروصدایی برپا می كند. البته به نظر می رسد رسیتال های پیانویی كه او در تهران برگزار می كند، بیش از هر چیزی در حكم كنسرتی مقدماتی برای وی محسوب می شود؛ تمرینی برای اجراهای مهمتر در تالارهای معتبر جهانی نظیر «موزیك فراین» و «كارینگی هال».
والیش در سال ۱۹۷۸ در وین و در خانواده ای موسیقیدان متولد شد و نخستین دروس موسیقی را از مادرش فراگرفت. او در سن شش سالگی وارد مؤسسه ای تحت نظارت دانشگاه موسیقی و نمایش وین شد و زیر نظر «هانتس مدیمورك» به تحصیل پرداخت. در سالیان بعد او از مكاتب استادانی همچون «لولگ مایزنبرگ» و «دیمیتری باشكیرف» تأثیر پذیرفت و در دور ه های تخصصی (master classes) پیانیست بزرگ معاصر یعنی «اشتفان بیشاپ كواشویچ» شركت جست. او در سن شانزده سالگی برنده نخست مسابقه بین المللی «جایزه استرامینسكی» در آمریكا شد. همچنین والیش در سال ۱۹۹۹ در فستیوال «ملكه الیزابت» در بروكسل كه یكی از معتبرترین مسابقات نوازندگی پیانو در سراسر جهان محسوب می شود به گروه فینالیست ها پیوست و به عنوان جوانترین شركت كننده ای كه توانسته است بدان راه یابد معرفی شد. این موفقیت همچنین در كنكور كلارا هاسكیل نیز در سال ۲۰۰۵ تكرار شد.والیش در مقام تكنواز با بسیاری از اركسترهای صاحبنام حال حاضر جهان به اجرای آثار كنسرتو پرداخته از این میان می توان به اركسترهای ذیل اشاره كرد: اركستر فیلارمونیك وین، اركستر سمفونیك رادیووین، اركستر مجلسی اشتوتگارت، اركستر رویال فیلارمونیك لیورپول، فیلارمونیك زاگرب و بسیاری دیگر. رهبران اركستر برجسته ای نیز همچون «جوزپه سینوپولی»، «یهودی منوهین»، «نویل مارینر» و بسیاری از چهره های صاحبنام دیگر در كنسرت های مختلف با والیش همكاری داشته اند. والیش كنسرتهای بی شماری را در كشورهای مختلف منجمله آلمان، سوئیس، اسپانیا، آمریكا، انگلستان، ژاپن و بسیاری از كشورهای دیگر و بالاخره ایران اجرا كرده است. او هر از چند در تالار وحدت و رودكی و نیز فرهنگسرای نیاوران و اداره فرهنگی سفارت اتریش در تهران رسیتال پیانو ترتیب می دهد و علی الظاهر چندی پیش در شیراز نیز پیانو نواخته است.
او علاوه بر این ضبط های بی شماری برای شبكه های رادیویی موسیقی نظیر شبكهORF، رادیو بین المللی فرانسه، RTBF بلژیك و BBC لندن انجام داد و همچنین آثار متنوعی از بسیاری از آهنگسازان موسیقی كلاسیك را برروی CD به بازار روانه كرده كه از میان این آهنگسازان می توان به هایدن، شومان، برامز، شوبرت، اشتراوس و استراوینسكی اشاره كرد. آخرین CD منتشر شده از اجرای امیدوالیش به سوناتهای شوبرت اختصاص دارد كه اخیراً توسط كمپانی Naxos منتشر شده است و بسیار مورد توجه منتقدان موسیقی قرار گرفته است. بزودی CD دوم از همین مجموعه سوناتهای شوبرت توسط همین كمپانی منتشر خواهد شد.با نگاهی اجمالی به رپرتوار امیدوالیش به سرعت متوجه گستردگی و تنوع آن خواهیم شد. او دست كم سی و پنج كنسرتو پیانو از آثار مصنفانی چون باخ، هایدن، موتسارت، بتهوون، برامز، شومان، گریك، راخمانیف، بارتوك و غیره را در رپرتوار خود جای داده است. آثار سولوای كه در این فهرست جای می گیرند طیف وسیعی از دوره باروك تا آثار موسیقی مدرن را دربردارند. از جمله آهنگسازان سده بیستم كه والیش بدانها توجه نشان داده باید به راول، وبرن وبرگ اشاره كرد.براساس برنامه كاری اركستر سمفونیك تهران، امیدوالیش در آینده ای نزدیك كنسرتو پیانو شماره یك اثر پترایلیچ چایكوفسكی را به همراهی این اركستر و به رهبری علی رهبری در تالار وحدت اجرا خواهد كرد و ما نیز بی شك در انتظار شنیدن این كنسرت خواهیم بود.پیش از این نیز او تلاش كرده تا در ایران طیف گسترده ای از آثار آهنگسازان مختلف را در برنامه كاری خود جای دهد. دركنسرت های پیشین او در تهران سوناتهای هجده، بیست و شش و بیست و هشت اثر لودویگ ون بتهوون و نیز سونات در دومینور شوبرت اجرا شده اندكه نشاندهنده توجه خاص او به فرم سونات است. در تأكید بر این نكته می توان آثار دیگری از همین فرم همچون سونات دومینور موتسارت، سونات ایگور استراوینسكی و سوناتهایی از دومینكو اسكارلاتی را بدین فهرست افزود. این موضوع یعنی توجه خاص والیش به فرم سونات اساساً حاكی از گرایشات او به موسیقی دوره كلاسیك وین است. و این درحالی است كه بسیاری از پیانیست های امروزی به هر تقدیر از آثار این دوره گریز می زنند و بیش از هر چیز قطعات دوره مابعد كلاسیك یعنی رومانتیك را در برنامه كاری خود قرار می دهند و بدین شكل به آثار به اصطلاح «پیانیستیك» رومانتیك كه پیانوهای مدرن امروزی را به شكلی كاراتر به خدمت می گیرند و طبیعتاً جذابیت بیشتری را برای مخاطب غیرمتخصص خود برمی انگیزند، اولویت می بخشند.
امیدوالیش علاوه بر این آثار مفصل و طولانی را كه در رپرتوار پیانو از جایگاه درخشانی برخوردارند برای مخاطبان تهرانی اش اجرا كرده است. از این دسته قطعات می توان به مجموعه واریاسیونهای برامس بر روی تمی از پاگایننی، آینه های راول و هومورسك اثر شومان اشاره كرد. اهمیت این موضوع از آنجاست كه بعید به نظر می رسد در آینده ای نزدیك این آثار مجدداً در تهران و در یك كنسرت نواخته شوند، مگر آنكه بخت مجدداً به ما رو كند و ما شاهد حضور پیانیست برجسته و ممتازی همچون امیدوالیش باشیم.
در هرحال یقیناً او بر تبار ایرانی خود افتخار می كند.باید تا تیرماه سال آتی منتظر بود. بی شك چشم های منتظری هستند تا پس از سالها انتظار، شاهد اجرای رسیتالی در ایران در حد و اندازه استانداردهای آكادمیك جهانی باشند.
طاها پیشوا

وبگردی
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.