دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / Monday, 22 October, 2018

در کمال خونسردی


در کمال خونسردی
«فیلیپ سیمور هافمن» كه جایزه اسكار برترین بازیگر مرد امسال را برد و به خاطر حضور درخشانش در فیلم «كاپوتی» به این توفیق بزرگ رسید، سال ها است كه نقش های تخصصی و سخت را در هالیوود تجربه می كند و با این حال تا قبل از موفقیت امسالش از بسیاری از نظرها و دیده ها دور مانده و تبدیل به یكی از رازها و گنج های پنهان مانده آن شده بود.او كه در «كاپوتی» نقش «ترومن كاپوتی» نویسنده معروف آمریكایی را بازی كرده است، ۳۹ سال سن دارد، حالا یكی از برترین بازیگران نسل خود محسوب می شود و همگان كلاس و كارایی او را قبول دارند. با این حال فقط درخشش در «كاپوتی» و فتح اسكار او را صاحب شهرتی كرد كه او سزاوار آن بوده است و چنان شهرتی بسیار دیر ولی سرانجام به سراغ او آمده است.اگر نخواهیم فقط امروز را مبنا بگذاریم، باید یادآوری كنیم كه او به مدت ۱۵ سال در فیلم هایی كه مختص دیگران بود، صحنه ها و عرصه و میدان را از رقبایش و صاحبان اصلی آن فیلم ها ربوده بود. او در آن فیلم ها كه در بین شان «شب های بوگی»، «آقای ریپلی بااستعداد» و «خوشحالی» هم قابل ذكر هستند، معمولاً نقش های دوم و سوم و مهم تر این كه رل آدم های دردسرساز و آماده درگیری اما عاقل و خاص را بازی می كرد و به گونه ای توی چشم می خورد كه انگار همیشه سرنخ قضایا در دست او است و هر چیزی را باید با او مرتبط دانست.
‌●تجلیلی دیرهنگام
بر این اساس هافمن همیشه یك بازیگر سبك و مكتب «كاراكتر- اكتور» خوانده و توصیف شده است و خیلی ها فكر می كردند ارج و تجلیل فعلی از او چیزی است كه باید بسیار پیش از این شامل حالش می شد و این حق مسلم او بوده است. او آنقدر شجاعت داشته كه مخصوصاً رل های خطرناك را بر عهده گیرد و از این فیلم تا آن فیلم و از عرصه ای به عرصه دیگر دائماً در حال پرواز و در پی كاراكترهای جذاب و نو و غیرمتعارف باشد و در نهایت بیننده كارهایش را با چنین تنوع و انعطافی در كارش شگفت زده كند، منتها وی تا قبل از «كاپوتی» هرگز به شهرت و اعتباری كه باید به آن نایل می شد، دست نیافته بود و حالا در سایه آن فیلم صاحبش شده است.هافمن كه استاد فرورفتن در قالب های دشوار و پیچیده است و نگاه آرام او صدها راز دربردارد، می گوید: «مخصوصاً سعی كرده ام نقش های متنوع و بسیار پرشماری را بازی كنم تا هرگز در یك نقطه متوقف نمانم و اگر هم كسی می خواهد به سراغم بیاید و رل و نقشی متفاوت و خاص را برایم در نظر دارد، از اهدا و واگذاری آن به من ابایی نداشته باشد.»هافمن می افزاید: «كاراكترهایی مثل كاپوتی بیش از آنكه باور داشته باشید، غیرقابل لمس اند. آنها فارغ و رها از تجربه و قالب های مورد نظر شما زندگی می كنند و مثل غریبه ای می مانند كه هرگز برایتان قابل كشف نیستند. در نتیجه هر موقع كه به سمت آنها می روید بیش از پیش احساس ریسك و غریبگی می كنید و از متن زندگی عادی و جاری دور می مانید.»
●مسائل روحی و روانی
«كاپوتی» كه ساخته بنت میلر است بیشتر روی شش سالی تمركز دارد كه طی آن ترومن كاپوتی داستان مشهور خود «در كمال خونسردی» را نوشت. با بازی هافمن ما نه فقط نوع برخورد خاص كاپوتی را با مسائل مختلف و صدای تیز و تندش می بینیم و می شنویم بلكه موارد روحی و درونی و روانی ای را هم كه باعث شد او دائماً به سمت مسائل خطیر كشیده شود، حس می كنیم و تمام اینها از هنرهای ویژه او برمی خیزد.خیلی ها می گویند او با همان اندیشه ها و احساسات بدیع و خطیر نه فقط افراد دور و بر خود را ویران كرد بلكه در نهایت خودش را نیز به عرصه تضعیف و پسروی كشاند و در نهایت در هیئت یك هنرمند نابود كرد.در فیلم بنت، كاپوتی را در حالی می بینیم كه در حال صحبت و مذاكره با بسیاری از هواداران كارهای خود است و گاهی بی خیال است اما در مواردی دیگر قصد تخلیه اطلاعات مخاطبان خود را دارد و انگار مثل یك خوره به جان آنها افتاده و هر فكر و تصوری را از وجود آنها بیرون كشیده و جذب خود می كند.او برای ترسیم هرچه صحیح تر و دقیق و بهتر كاراكترهای مورد نظرش و به ویژه كسانی كه در دو كتاب او كارشان به محاكمه و اعدام كشیده می شود، مخصوصاً و با برنامه قبلی با دو زندانی محكوم به اعدام ساعاتی متمادی را سپری كرد و با ایده ها و دیدگاه های آنان آشنا شد و بر پایه وجود كاراكترها و حرف هایشان قصه های فوق العاده خود را روی كاغذ برد و به بیشترین حد تاثیر گذاری خود رساند. اما چنان فشار فكری و روحی ای را بر خود وارد ساخت كه پس از آن هرگز نتوانست قصه دیگری را بنویسد و بهتر بگوییم هیچ وقت قادر نشد كتاب ها و رمان های بعدی ای را كه نوشت، به پایان برساند و آن كارها اغلب ناتمام ماند و ثمر نهایی را نداد.
●خیره سر و درون گرا
فیلیپ سیمور هافمن با مهارت تعجب برانگیزی این اتفاقات و كارهای فوق از سوی ترومن كاپوتی را به تصویر كشیده و در قالب های وی فرورفته و همان كاراكتر را به طور كامل و اخص بازسازی كرده است. رفتار، نوع حرف زدن و حركات دست هایش مانند همان نویسنده است و چنان حساب شده نشان می دهد كه لس آنجلس تایمز آورده است: «همه می دانند كه كاپوتی در بعضی روزها چقدر خیره سر و درون گرا و در عین حال پرخاشگر بود و اگر قرار بود بازیگر دیگری به جز هافمن این نقش را بازی می كرد، شاید نمی توانست همچون او در این قالب های گریزان جای گیرد و در آن چارچوب چنان خوب بازی كند كه با آن یكی شود. باید اعتراف كرد كه حضور و بازی هافمن در این رل به طرز خطرناكی صداقت بار است.»با این حال این تمامی قصه نیست و باید متذكر شد كه او برای فرورفتن هرچه بهتر در نقش مطروحه ۱۸ كیلو از وزن بدنش كم كرد و ماه ها سرش را در نوشته ها و كتاب های كاپوتی فرو كرد و به مطالعه آنها پرداخت و فیلم های موجود و نوارهای صوتی باقی مانده از كاپوتی را دید و شنید و سنجید و بررسی كرد و نهایت كوشش خود را مبذول داشت تا مثل او شود و هركس كه ترومن كاپوتی را می شناسد اعتراف می كند كه وی تقریباً به هدف زده است. خود او می گوید: «بدترین كار این است كه بخواهید كلمه به كلمه و حركت به حركت ادای یك نفر را دربیاورید، چون در آن صورت فقط یك كپی بی روح از روی آن فرد خواهید بود. تلاش كرده ام كه انرژی و روح و روند كار او را ترسیم كنم. می خواستم چیزی باشم كه در قالب های حقیقی وجود كاپوتی بگنجد و همانند آن باشد و نه یك چیز مصنوعی و تقلید صرف. فقط از این طریق می توانید وجود حقیقی یك نفر را به تصویر بكشید و تصویر صحیحی را از او ارائه بدهید.»
●یك خانواده بی سرانجام
فیلیپ سیمور هافمن در جولای ۱۹۶۷ در ایالت نیویورك به دنیا آمد.او سومین فرزند از چهار فرزند خانواده ای بود كه شاید انجام و پایان خوشی نداشت زیرا وقتی او فقط ۹ سال سن داشت، پدر و مادرش طلاق گرفتند. پدر او یك مدیر اجرایی در شركت زیراكس بود و مادرش زنی كه به رغم خانه داری در امور مربوط به حقوق زنان فعال بود و در این زمینه به كار و تلاش فراوانی می پرداخت.خود او به ورزش و فعالیت های آن علاقه ای بسیار داشت و در این عرصه ماندگاری زیادی را نشان می داد. او در زمانی كه به مدرسه می رفت، به كارهای نمایشی و تئاتری نیز مشغول شد و شدت و وسعت این كار زمانی فزونی گرفت كه طی مسابقات «فوتبال آمریكایی» مصدوم و مجبور به كنار گذاشتن فعالیت های ورزشی خود شد.
● یك نام اضافی
در سال ۱۹۸۹ یك مدرك هنرهای دراماتیك را از دانشگاه ایالت نیویورك گرفت ولی برای مدتی به دردسر افتاد و به مشروبات الكلی معتاد شد. در این مقطع از زندگی اش بود كه هافمن نام سیمور را كه اسم پدربزرگش بود در بین دو نام كوچك و فامیلی اش قرار داد و اسم فیلیپ سیمور هافمن از این طریق به وجود آمد و در غیر این صورت او فیلیپ هافمن بوده و چنین نامی داشته است.
●در حال تغییر
فیلم عمده ای كه هافمن در آن رویت شد كاری بود به نام «لبوفسكی كبیر» و محصول ۱۹۹۹ كه در آن برادران كوئن (ایتن و جوئل) از وی چهره یك دلال و مرد دائماً در حال تغییر را ارائه دادند و او چه خوب در این نقش و طرح و قالب نشست.در «آقای ریپلی بااستعداد» هافمن گوی سبقت را از بازیگران اصلی كه مت دیمون، جودلا و گوینیت پالترو بودند ربود و این كار را با ایفای هنرمندانه نقش یك جنبی اما مهم به نام «فردی مایلز» انجام داد.یك كار جالب دیگر او طی آن ایام بازی در «تقریباً مشهور» فیلم بسیار جالب و تماشایی سال ۲۰۰۰ كامرون كرو درباره یك گروه معروف موسیقی دهه ۱۹۷۰ بود كه هافمن در آن نقش یك گزارشگر وقایع موسیقی به نام لستر بنگز را بازی می كرد. او پیش از این در فیلم «خوشحالی» (۱۹۹۸) نیز نقش یك مرد تك رو را با هنرمندی ایفا كرده بود.باز اگر بخواهیم سایر نقش های بارز اما پنهان مانده سیمور هافمن را معرفی كنیم باید از «مگنولیا» كار درخشان سال ۱۹۹۹ پل تامس اندرسون، در «بدون اشتباه» كه او روبه روی رابرت دونیرو ظاهر شد و رل یك آدم دوشخصیتی و خلافكار را بازی می كرد و «كوهستان سرد» فیلم «نیمه وسترن» و «چندین و چند اسكاری» سال ۲۰۰۳ آنتونی مینگلا یاد كرد و «منگ عشق» فیلم خاص دیگری بود كه هافمن در این پروسه زمانی در آن ظاهر شد.
● آخرین و بهترین توصیف
و سرانجام بهترین و كامل ترین تصویر از زندگی و وجود فیلیپ سیمور هافمن را نشریه «اینترتین منت ویكلی» ارائه داده است: «هافمن به رغم تمام چهره آرامش گرای خود به طرز غریبی به سمت پروژه های ناآرام كشش دارد و به سوی ناشناخته ها پر می كشد و نتیجه و محصول آن خلق شماری از عجیب ترین و پررمز ترین كاراكترهای سینمایی ۱۰ سال اخیر است.ما با او به سوی غیرقابل لمس ترین وجوه كاراكترهای بشری سفر كرده و معمولاً دست خالی برنگشته ایم. فقط كافی است به چشم ها و خطوط چهره او دقیق شوید كه حالا، همین حالا مشغول تغییر یافتن مجدد و ورود به یك وادی تازه است. او مربوط به هیچ جا و همه جا است.»
ترجمه: وصال روحانی


منبع : روزنامه شرق

مطالب مرتبط

با فلورا نظری بازیگر ؛ فیلمنامه های ما مرد سالار است!

با فلورا نظری بازیگر ؛ فیلمنامه های ما مرد سالار است!
فلورا نظری، متولد سال ۱۳۴۹ لاهیجان و بزرگ شده در تهران است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت و بازیگری از دانشگاه سوره می باشد. بازیهای روان او در فیلمها و مجموعه هایی مثل: مسافری از هند، شهر باران، پزشكان، دوران سركشی، مزرعه آفتابگردان، چراغ جادو، رنگ زیتون كال، بگذار آفتاب برآید، مزه خوب كودكی، فریاد بی صدا، همسفران، نوعروس، خانه بدوش و... او را بازیگر توانمندی معرفی كرده اند.
او در مورد ورود حرفه ای اش به دنیای بازیگری می گوید: «سال ۷۶ بود كه توسط یكی از استادانم در دانشگاه سوره به «مسعود كرامتی» معرفی شدم و با مجموعه پزشكان به دنیای حرفه ای بازیگری قدم گذاشتم. تا امروز هم به لطف خدا در نقشهای زیادی ظاهر شده ام كه هر كدام تجربه های تازه ای بوده اند و مسیر صعودی بازیگری ام را نشان می دهند.»
از نظری می پرسم، در انتخاب نقشهایش چطور عمل می كند كه می گوید: قبل از هر چیز فیلمنامه را می خوانم؛ سعی می كنم آن نقش را كاملاً لمس كنم و خودم را جای بیننده می گذارم و آن نقش را در زندگی واقعی خودم تصور می كنم تا به نكات ریز و فراز و نشیبهای آن برسم و در این صورت آن را ایفا می كنم.
می پرسم پیش آمده كه نقشی به او پیشنهاد كنند كه با تخیل نتواند به آن نزدیك شود و برایش مشكلاتی داشته باشد؟ می گوید: «البته، نه برای من، بلكه برای هر بازیگر دیگری این مسأله پیش می آید. مثلاً در مجموعه مسافری از هند، ما فرصت كمی برای یادگیری زبان هندی داشتیم. یادم هست كه قبل از ضبط و سرصحنه زبان هندی را تمرین می كردیم؛ اما اصلاً فرصت نداشتیم روی حركات كار كنیم. من تمام انرژی ام را جمع كردم تا بتوانم نقش یك زن هندی را خوب بازی كنم. البته این نقش با همه نقشهایم تفاوت داشت. اگر فرصت بیشتری داشتم و با تعمق روی نقش كار می كردم، نتیجه بهتر می شد.»
نظری در مورد بار دراماتیكی نقش زنان در مقابل مردان می گوید: «به عقیده من در بازیگری، زن و مرد هر كدام جای خودشان را دارند، اما خانمها به دلیل محدودیتهایی كه دارند نمی توانند بعضی از حسها را بگیرند و این حركات را از دست می دهند.البته در بازیگری، ما بازیگران زن خوبی داریم. مثل «رؤیا نونهالی» در مجموعه «خواب و بیدار» كه بازی خوبی را به نمایش گذاشت و نشان داد كه زنان هنرمند ما می توانند نقشهای اكشن را خوب بازی كنند.
گاهی در آثار سینمایی و تلویزیونی شخصیتهای غیرواقعی و اغراق آمیز از زنان نمایش داده می شود.
نظری در این باره می گوید: «متأسفانه در بررسی فیلمنامه ها متوجه می شویم بیشترین مشكل در آنهاست؛ زیرا بیشتر با عجله نوشته می شوند متأسفانه دید مردسالارانه در آنها حاكم است. به جای این كه بیایند كمبودها را جبران كنند، بدتر به مشكلات دامن می زنند و تمام این عوامل دست به دست هم می دهند تا شاهد نگاه سطحی نسبت به زن در آثار هنری باشیم.»
«فلورا نظری» در مورد نقشهایی كه تاكنون ایفا كرده، می گوید: «هر كدام از این نقشها برایم دنیایی از تجربه های تازه بوده اند، اما نقش «فرنگیس» را در مجموعه «زشت و زیبا» خیلی دوست دارم و احساس می كنم از همه كارهایم زیباتر شده است.

وبگردی
فیلم | دستگیری ۳ مرد با لباس زنانه در مسیر پیاده‌روی اربعین!
فیلم | دستگیری ۳ مرد با لباس زنانه در مسیر پیاده‌روی اربعین! - ۳ مرد با لباس زنانه در مسیر پیاده روی اربعین دستگیر شدند. دادستان شهرستان حمیدیه استان خوزستان گفت: افرادی که شامگاه گذشته در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی دستگیر شده اند، هیچگونه انگیزه امنیتی نداشته اند. علی بیرانوند به ایرنا گفته بعد ازظهر جمعه ماموران انتظامی حمیدیه به یک خودروی پراید مشکوک شدند که پس از متوقف کردن آن متوجه شدند 6سرنشین مرد داشته که سه نفرشان پوشش زنانه دارند. این افراد برای تحقیقات…
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟
فیلم | رسوایی جدید در رسانه ملی؛ مقصر فریب مردم کیست؟ - فیلم - پدری که در برنامه «فرمول یک» علی ضیا ادعا کرد به خاطر تامین هزینه‌های درمان فرزندش اقدام به فروش کلیه‌اش کرده، مردم را فریب داده است.
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه!
«بیان واضحات و تکرار مکررات» ؛ نتیجه 7 سال بودجه و تشکیلات و همایش و جلسه! - مثلاً سنت های الهی که در این سند آمده، در کتاب های درس بینش اسلامی دوره دبیرستان هم وجود دارد... واقعاً هزاران جلسه تشکیل داده اند که بدیهیاتی مانند خانواده بنیادی ترین واحد تشکیل دهنده جامعه است، انسان دارای اختیار است، جهان دارای نظام علّی - معلولی است، خداوند رحمان و رحیم است و ... را در سند بازنویسی کنند؟!
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت
گلایه های جنجالی یک بازرگان با وزیر صنعت - صحبتهای کنایه آمیز یک بازرگان با وزیر صنعت
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد
ادامه داستان لُنگ و خانه سعدآباد - ۱- خب چی میشه ولایتی بجای توصیه به لُنگ پوشی، بملت توصیه کنه تو سعدآباد مالک خونه بشن ویک سومشو وقف کنن؟ ۲- اینجور واینجا صاحبخونه شدن و بعد توجیه وقف، آدمو یادحافظ میندازه: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوی داد که می‌حرام، ولی بِه زمالِ اوقاف است
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند
عبدی : آقای ولایتی با خانه هزارمتری کنار کاخ سعدآباد حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند - حالا مردم رابه نان خشک خوردن دعوت می‌کنند؟مردم نیازی به این توصیه‌هاندارند اگرلازم باشد آن‌قدر شرف دارندکه از خودشان دفاع کنند ولی این دفاع،منحصربه دفاع دربرابر دشمنان خارجی نمی‌شود که باید وضعیت خیلی‌ها رادر داخل هم بررسی کرد.
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید!
فیلم | حمله به پلیس در اهواز به درگیری مرگ‌بار انجامید! - فیلم - حمله فرد متهم در بازار پرنده فروشان اهواز به پلیس آگاهی منجر به درگیری مرگبار شد.
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد
ماجرای عجیب منزل های مسکونی در همسایگی کاخ سعد آباد - ماجرای عجیب دو منزل مسکونی در همسایگی کاخ سعدآباد و حسین فریدون و نهاد ریاست جمهوری
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+)
فیلم | لحظه حمله جن‌ها به یک مرد در کرج! (۱۶+) - فیلم - به تازگی شخصی در فضای مجازی فیلمی منتشر کرده که مردی ادعا می کند در پارکینگ خانه اش مورد حمله جن ها قرار گرفته است.
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد!
فیلم | درس خجالت‌آوری که یک توریست به ایرانی‌ها می‌دهد! - فیلم - پاول یک توریست اهل چک است که با موتورسیکلتش دنیا را می گردد و یک هفته در ایران اقامت داشته است. ویدئوی سلفی که او در طبیعت ایران از خود و اقدام پسندیده اش منتشر کرده برای همه ایرانیان جای تامل دارد.
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+)
فیلم | جنازه غرق در خون ملکه زیبایی عراق (۱۶+) - فیلم - قتل مدل و ملکه زیبایی عراق از روز گذشته سوژه رسانه ها شده و پلیس تحقیقات ویژه ای را برای دستگیر قاتل وی انجام داده است. تصاویر منتشر شده از جنازه غرق در خون وی را در ویدئوی زیر می بینید.
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز
جنجال بنر سربازان اسرائیلی در شیراز - عکس این بنرکه گفته می‌شود نمایشگر تصویری از سربازان رژیم صهیونیستی است طی روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد و واکنش‌هایی به همراه داشت.
عکسی آموزنده از سفر نیویورک
عکسی آموزنده از سفر نیویورک - پوشه‌های پُر از برنامه فرانسوی‌ها در برابر دستان خالی تیم ایرانی. به کاغذ ها و پرونده های موجود روبه روی تیم فرانسه دقت کنید!
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر - وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص - کاش در این میان یکی به ما بگوید که بالاخره بی حجاب بد است، خوب است؟ چه زمانی بد است؟ چه زمانی خوب است؟
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.