شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


همکاری موتورولا و اپل در فناوری جدید تلفن‌های همراه


همکاری موتورولا و اپل در فناوری جدید تلفن‌های همراه
شركت موتورولا به منظور همكاری با شركت كامپیوتری اپل (Apple) تلفن‌هایی طراحی كرده است كه به دلیل مردد بودن در ارایه، هنوز آن‌ها را به معرض نمایش نگذاشته است.
البته شركت موتورولا دومین شركت بزرگ سازنده‌ی تلفنی در جهان، برنامه‌ی زمانی ارایه‌ی تلفن‌های خود را به بازار تجاری اعلام می‌كند و امیدوار است این تلفن‌ها را كه مدل RAZR نام نهاده است، هرچه بیش‌تر در شركت‌های آمریكایی به فروش برساند. موتورولا در پاسخ به این سوال كه چرا تلفن‌های جدید iTunes خود را در بازار فناوری سبیت (CeBIT) آلمان ارایه نكرد، گفت: "ما همواره قصد داشته‌ایم محصولات خود را پیش از عرضه به بازار به نمایش بگذاریم، اما هیات مدیره‌یApple با این كار مخالف بودند."
"Ron Garriques"، مدیر بخش تلفن‌های همراه موتورولا در یك نشست خبری در CTIA آمریكا به خبرنگاران گفت: "نخستین چیزی كه در این‌جا توجه همه را به خود جلب می‌كند همكاری دو شركت متفاوت با نظریات متفاوت در خصوص عرضه محصولات مشترك است." وی می‌افزاید: "از دیدگاه Steve محصولی كه امروز به بازار روانه می‌شود باید تا فردا به فروش برسد."
Garriques گفت: "موتورولا بر آن است تا دو نوع تلفن با قابلیت پخش موسیقی‌های داون‌لود شده از طریق سرویس iTunes را به بازار عرضه كند. یكی از این تلفن‌ها در نیمه اول امسال و دیگری تا نیمه آخر وارد بازار خواهد شد.
وی هم‌چنین در ادامه‌ی دلایل شركت نكردن موتورولا در نمایشگاه سبیت كه می‌توانست شانس خوبی برای رویارویی با عاملان حمل و نقل تلفن همراه باشد، پاسخ داد:"بارها برای این‌كه اولین صادر كننده تلفن همراه باشیم با عاملان حمل و نقل درگیر شده‌ایم."
بسیاری از تحلیل‌گران بر این اعتقادند كه تلفن‌های با قابلیت ضبط و پخش موسیقی كه توسط برنامه‌های iTunes شركت اپل ارایه شده است، با استقبال بی‌نظیر در میان مصرف‌كنندگان روبه‌رو خواهند شد، اما برخی دیگر معتقدند كه این‌گونه تلفن‌ها محبوبیت كمی در میان عاملان حمل و نقل دارند چرا كه به عقیده عاملان مصرف‌كنندگان بیش‌تر علاقه دارند كه خود از طریق كامپیوتر موسیقی دل‌خواه خود را بر روی تلفن داون‌لود كنند تا این‌كه هزینه جانبی برای داون‌لودهای مستقیم و بی‌سیم بپردازند.
Garriques در مورد جزییات مدت زمان به بازار آمدن تلفن‌های iTunes صحبتی نكرد، اما برخی برنامه‌های موتورولا را در آمریكا اعلام كرد. این شركت در عرضه‌ی آزمایشی سه نوع دیگر از تلفن‌های خود در آخرین فصل سال توسط مجری شماره ۳ در آمریكا خبر داد و افزود كه دو نوع از این تلفن‌ها بیش‌تر مورد علاقه‌ی سنت‌گرایان است. وی توضیح بیش‌تری درباره جزییات این تلفن‌ها نداد. موتورولا برای برقراری ارتباط با Sprint تلاش زیادی انجام داده است تا از ایت طریق توجه دیگر سازندگان تلفن همراه را نیز به خود جلب كند. موتورولا تامین‌كننده‌ی اصلی فناوری شركت Nextel Communications امیدوار است كه پس از Sprint بتواند تا اواخر امسال روابط مناسبی با Nextel برقرار كند.
Garriques اظهار امیدواری كرد كه نسخه‌ی جدید تلفن‌های RAZR را تا آخرین فصل امسال بر روی شبكه CDMA به مجریان آمریكایی عرضه كند.
موتورولا این مدل تلفن خود را در فهرست مالی سال ۲۰۰۵ خود قرار نمی‌دهد و این مدل می‌تواند وارد لیست مالی فصل اول سال ۲۰۰۶ این شركت شود.
تحلیل‌گران در حواشی این نشست اظهار داشتند كه فروش نسخه CDMA مدل RAZR موتورولا نسبت به GSM از سود كم‌تری برخوردار است؛ چرا كه هزینه ساخت این مدل ۲۵ دلار بیش از GSM بوده است و مصرف‌كنندگان CDMA حاضر نیستند برای خرید این مدل بیش از هزینه‌ی خرید GSM پرداخت كنند. شركت Cingular Wireless كه بزر‌ترین توزیع‌كننده‌ی فناوری GSM در شبكه توزیع است در عمل تنها فروشنده تلفن‌های RAZR به شمار می‌آید.
Garriques اظهار داشت: "امید است موتورولا چهار تا شش مدل از تلفن‌های خود را به بازار عرضه كند كه در هر دو شبكه فناوری "سلولی" و ""Wi-Fi قابل استفاده باشد."

نویسنده : مهدی كشتكار از همکاران سیستم
منبع : سایت تراشه


همچنین مشاهده کنید