جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جنگ وحشتناک نقل و انتقالات ۸۵


جنگ وحشتناک نقل و انتقالات ۸۵
لیگ ۸۵ـ۸۴ رو به اتمام است و فصل نقل و انتقالات نزدیک؛ اگر چه مذاکرات پنهای و غیرپنهانی باشگاه‌های مختلف بر سر بازیکنان طراز اول شروع شده است اما باید گفت تا شروع واقعی جنگ نقل و انتقالات هنوز باید صبر کرد.
انصافاً باید گفت امسال جنگ فصل نقل و انتقالات، بدترین و سخت‌ترین جنگ تاریخ لیگ خواهد تا جائی‌که بازیکنان قطعاً به‌وفور این دست و آن دست می‌شوند و از این قرارداد داخلی تا ثبت با آن قرارداد باشگاهی پیش خواهند رفت. دلیل ما هم برای چنین جنگی و چنین بی‌سابقه بودن این استک
۱. استقلال
استقلال اگر قهرمان شود، باید برای لیگ قهرمانان آسیا تیم ببندد و حضور توأم در ۳ جام به معنای آن خواهد بود که باید استقلال تیمی پرمهره‌تر از حتی امروز داشته باشد تا حضور ۳ جام به‌صورت فرسایشی، این تیم را از اسب به پائین نیندازد. به این ترتیب عضو ثابت جنگ‌های نقل و انتقالات، دقیقاً همین استقلال خواهد بود.
۲. پرسپولیس
پرسپولیس برای جبران ناکامی و به نتیجه رساندن وعده مدیرعامل جوانش جهت دوباره‌سازی این تیم، قطعاً حضور مؤثری در بازار نقل و انتقالات خواهد داشت. آنها یک بازی‌ساز، یک دروازه‌بان، یک مهاجم و لااقل ۲ ، ۳ مدافع طراز اول لازم دارند و به همین دلیل هم هست که برای پرسپولیس حرف از نکونام، مبعلی و... به گوش می‌رسد.
۳. پاس
این تیم اگر قهرمان نشود برای جبران مافات می‌آید؛ به‌ویژه آنکه می‌گویند آجورلو جای خود را به کس دیگری می‌دهد و مدیرعامل جدید هم به این ترتیب باید با تمام وجود تلاش کند تا خودش را به اثبات برساند. باید دید پاس چه می‌کند اما به هر حال آنها هم عضو ثابت جنگ نقل و انتقالات هستند.
۴. ابومسلم
امسال ابومسلم توانست انتظارها را برآورده کند. این تیم با مدیریت سرتیپ ملاحی قصد دارد در ششمین دوره لیگ برتر به یک مدعی تمام عیار بدل شود. ابومسلم با بازی‌های درخشان خود در چند دیدار اخیر نشان داده است که برای فصل آینده نگاهی به کسب عنوان قهرمانی دارد و مسئولان این تیم نیز برای این منظور برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام داده‌اند. البته ابومسلمی‌ها هم‌اکنون یکی از مدعیان قهرمانی در جام حذفی محسوب می‌شوند و کسب جام قهرمانی در این مسابقات را مقدمه‌ای در رسیدن به مقام قهرمانی در لیگ برتر سال آینده می‌دانند.
۵. صبا باتری
تیم مدیریتی صباباتری می‌کوشد تا هر سال بهتر از سال قبل باشد. آنها برای سومین دوره حضور در لیگ برتر به هیچ چیز فکر نمی‌کنند جزء قهرمانی و البته حداقل حضور در یکی از ۳ رتبه بالای جدول و برطرف کردن نقاط ضعف خود.
۶. فولاد
فولادی‌ها هم مثل استقلال اهواز به خانه برمی‌گردند و با یکی، دو جابه‌جائی به فکر فتح لیگ برتر خواهند بود. آنها هم مثل استقلال اهواز با بازگشت به اهواز امیدهای فراوانی خواهند داشت.
۷. سپاهان
آنها تیم خوبی دارند اما مذاکره با یکی، دو مربی و ۲، ۳ بازیکن را شروع کرده‌اند و قصد آنها هم این‌بار دوباره قهرمانی است. باید دید چه زمانی و چگونه این اتفاق برای آنها رقم می‌خورد.
۸. ذوب آهن
آنها هم مثل تیم دیگر اصفهانی همیشه مدعی هستند و قطعاً وارد بازار می‌شوند تا وضعیت خود را بهبود بخشند.
و این شاید اولین دوره فوتبال ایران باشد که در آن ۸ تیم برای حضور در کورس قهرمانی تیم خود را می‌بندند. به همه اینها اضافه کنید حضور در جام جهانی و ایجاد موجی از طراوات و شادابی بین مردم را. در این شرایط فکر می‌کنید چه بر سر نقل و انتقالات خواهد آمد؟
ما که خیال می‌کنیم هر بازیکن نامدار ۲، ۳ هواخواه جدی خواهد داشت که مثل حراجی‌های به سبک اروپائی مدام قیمت‌ها را بالا و بالاتر خواهند برد، چون حتی یک بازیکن هم برای آنها یک بازیکن است و یک درصد برای بالاتر بودن شانس قهرمانی در ایران.
باید دید کدام تیم و چگونه در این مبارزه سنگین پیروز و سربلند بیرون می‌آید و وضعیت را به سود خود عوض می‌کند. به هر حال وقتی ۸ تیم برای قهرمانی وارد بازار می‌شوند، بازیکنان ممتاز وضعیت فوق‌العاده‌ای را پیش‌ روی خود می‌بینند که این مسئله کار را برای باشگاه‌ها سخت‌تر می‌کند.
از طرفی همه این ۸ تیم که نامشان را بردیم، شخصیت قهرمانی دارند و می‌توانند با اندکی حضور قدرتمندتر، قهرمانی را از آن خود کنند و به همین دلیل عقب‌نشینی نخواهند کرد. صبر می‌کنیم تا ببینیم پیروز جنگ نقل و انتقالات چه کسی خواهد بود؛ نظر شما چیست؟
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید